Oszustwa przez telefon. Cyberprzestępcy mają trudniej dzięki polskiemu startupow
Agencja PR
ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl
Nękanie przez telemarketerów oraz próby oszustw telefonicznych to chleb powszedni dla większości Polaków. Dzieje się tak, bo do tej pory poufność naszych numerów telefonów – ujawnianych np. w internetowych serwisach ogłoszeniowych czy też podczas zakupów online – nie była w żaden specjalny sposób chroniona. Teraz przedsiębiorstwa mogą to zmienić za sprawą usługi Incognito od polskiego startupu Apifonica, która umożliwia zastąpienie naszego numeru wirtualnym.
Nowa usługa jest kierowana przede wszystkim do serwisów ogłoszeniowych, platform i sklepów e-commerce, a także firm z branży nieruchomości, sieci taksówkowych, czy salonów samochodowych. Wszystkie te przedsiębiorstwa łączy fakt, że klienci pozostawiają im swoje numery telefonu do realizacji usługi. Niestety są one potem często całkowicie pozbawione ochrony, co prowadzi do ich wykorzystania przez cyberprzestępców lub nieuczciwych pracowników.
Usługa Incognito pozwala na zachowanie pełnej poufności numeru telefonu użytkownika. Połączenie w dalszym ciągu przekierowywane jest na prawdziwy numer, ale wykorzystywany jest do tego inny, dodatkowy numer, będący częścią całej usługi. Eliminuje to bezpośrednie połączenia na prywatny numer i pozwala dbać o bezpieczeństwo klientów. Dzięki usłudze Incognito można ponadto śledzić pracę swoich pracowników i nieustannie ją usprawniać.
“Usługa ta pozwala na skuteczną ochronę przed potencjalnymi oszustami, niechcianymi połączeniami czy spamem po zakończeniu okresu promocji czy sprzedaży. Dodatkowy numer zapewnia także ochronę przez wiadomościami zawierającymi niebezpieczne linki” - mówi Denis Shirokiy, współzałożyciel firmy Apifonica.
Incognito to usługa, którą Apifonica wprowadziła na rynek dwa lata temu, ale dopiero od momentu wybuchu pandemii zaczęła ona szybko zyskiwać na popularności i do tej pory dzięki niej firmy zabezpieczyły łącznie już 20 milionów rozmów. Powód to wzrost zainteresowania zakupami w internecie, co jednak doprowadziło także do m.in. większej liczby niewłaściwych zachowań ze strony kurierów dostarczających towar czy prób oszustw na największych serwisach ogłoszeniowych.
Wirtualne numery telefonów pozwalają milionom użytkowników przeprowadzać transakcje bez obawy o to, że ktoś wykorzysta ich numer do innych celów. Zaraz po zakończeniu transakcji czy kampanii reklamowej, dodatkowy numer zostaje wyłączony, dzięki czemu użytkownik nie otrzyma żadnych niechcianych połączeń. Zarówno zmiana prawdziwego numeru na wirtualny, jak i wyłączenie usługi odbywa się w sposób automatyczny.
„Problem ten dotyczy całej Europy, w tym także Polski – wystarczy choćby spojrzeć na skalę oszustw i prób wyłudzeń na największych polskich serwisach ogłoszeniowych. Kwestie bezpieczeństwa mają też olbrzymie znaczenie w przypadku dużych transakcji, np. tych z branży nieruchomości. Znaczące koszty walki z cyberprzestępcami i potencjalne straty na reputacji firm wynikające z niewłaściwego zachowania ich pracowników to powód, dla którego warto przetestować usługę Incognito” – mówi Konstantin Selgitski, członek zarządu w firmie Apifonica.
Apifonica działa na rynku od 2016 roku jako startup polsko-estoński. Główne centrum rozwoju oprogramowania znajduje się w Estonii, z kolei większość działalności operacyjnej firmy jest zarządzana przez polską część firmy. Dodatkowe informacje o firmie Apifonica oraz jej ofercie można znaleźć pod tym adresem: https://www.apifonica.com/pl.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.