Komunikaty PR

Overdose Games dotrze do fanów muzyki poprzez gry wideo

2021-09-28  |  08:00

Na rynek gier wideo wchodzi nowy gracz. Studio Overdose Games, bo o nim mowa, ma oryginalny pomysł, który przeniesie do świata gier avatary popularnych artystów i ich twórczość. Jednym z założycieli Overdose Games jest Piotr Połać, znany szerszej publiczności z duetu muzycznego Bracia Figo Fagot. Jeszcze w tym miesiącu firma wypuści na rynek pierwszy autorski produkt.

Studio Overdose Games powstało z inicjatywy środowiska artystycznego. Firma będzie działać jednocześnie jako wytwórnia muzyczna oraz producent gier wideo.  Głównym założycielem spółki jest wokalista, kompozytor oraz autor tekstów – Piotr Połać, który w branży muzycznej działa od ponad 20 lat.

- Pandemia związana z koronawirusem obnażyła największy problem z jakim zmaga się środowisko artystów na całym świecie. Brak możliwości koncertowania zwiększa dystans z fanami i widzami. Jako artysta i prywatnie także fan gier, dostrzegam jak te dwa obszary wzajemnie się przenikają. Aby wesprzeć kontakt fanów z ich idolami wpadłem na pomysł, aby stworzyć zupełnie nowe medium pozwalające na promowanie muzyki, tras koncertowych, czy wydarzeń specjalnych – poprzez gry wideo. – mówi Piotr Połać, współzałożyciel Overdose Games.

Za pośrednictwem gier wymyślonych przez spółkę, możliwy będzie zakup singli lub całych albumów w wersji fizycznej lub Digital czy odzieży produkowanej przez artystów. Dodatkowo gracze – poprzez mikropłatności – będą mogli uzyskać dodatkowe funkcje i możliwości w grze.

- Nasze gry będą nowym kanałem do dystrybucji muzyki. Liczymy, że dzięki nim relacje artystów z fanami będą łatwiejsze i dostarczą obu stronom wielu pozytywnych emocji, tym bardziej, że bohaterami gier mają być avatary konkretnych artystów. Projekt ma służyć jako wsparcie do działań reklamowo-marketingowych artystów i wytwórni. – informuje Arleta Ostrowska, Head of Finance Overdose Games.

Pierwsza gra Studia zadebiutuje jeszcze we wrześniu br. Za muzykę  w projekcie odpowiedzialny jest jeden z najpopularniejszych producentów muzycznych w Polsce. Gra powstała we współpracy z firmą Actum Games.

- Projekt, który realizujemy na zlecenie Overdose Games jest dla nas ekscytujący, głównie z uwagi na nietypowe podejście dotyczące sprzedaży. Mówimy tutaj o sprzedaży albumu/piosenki w formie gry mobilnej dostępnej na platformach App Store oraz Google Play. Myślę, że propozycja, która już lada chwila trafi na rynek, pozytywnie zaskoczy zarówno fanów muzyki, jak również samych graczy. - mówi Kamila Kantek, Lead Designer i Producent w Actum Games.

Overdose Games jest w procesie nawiązywania kolejnych umów z topowymi artystami sceny muzycznej w Polsce, którzy są zainteresowani stworzeniem dla nich dedykowanych rozwiązań w postaci gry wideo kierowanej do fanów. 

- Polska branża muzyczna jest bardzo otwarta na nowości. Już teraz artyści korzystają ze sprzedaży utworów w formie tokenów NFT, czy szybkiego budowania społeczności na nowych platformach społecznościowych dopiero zyskujących popularność. Wierzymy, że gry mobilne i komputerowe – tworzone przez artystów z branży muzycznej– odmienią scenę muzyczną i staną się stałym elementem wielu kampanii promocyjnych w świecie muzyki – dodaje Piotr Połać, współzałożyciel Overdose Games.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Ponad 750 mld euro na europejskim rynku e-commerce. Polska liderem regionu CEE. Biuro prasowe
2021-10-25 | 15:00

Ponad 750 mld euro na europejskim rynku e-commerce. Polska liderem regionu CEE.

Ponad 750 mld euro na europejskim rynku e-commerce. Polska liderem regionu CEE. Jak donosi najnowsza analiza stowarzyszeń Ecommerce Europe oraz EuroCommerce – 2021 European E-commerce
IT i technologie Płatności zbliżeniowe idą na rekord – liderem są urządzenia typu wearables
2021-10-25 | 11:00

Płatności zbliżeniowe idą na rekord – liderem są urządzenia typu wearables

23 miliardy – o tyle, zgodnie z prognozami rynkowymi, ma wzrosnąć liczba transakcji dla płatności zbliżeniowych do 2023 roku[1]. Pandemia sprawiła, że konsumenci na całym świecie
IT i technologie Smart pokój dla studenta. Rozwiązania na każdą kieszeń.
2021-10-25 | 01:00

Smart pokój dla studenta. Rozwiązania na każdą kieszeń.

Rozwiązania smart nie zawsze muszą być bardzo kosztowne. Takie są urządzenia smart marki Woox, które oferują wiele nowoczesnych funkcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Infrastruktura

Wykluczenie Huaweia z polskiego rynku może wywołać ostrą reakcję Chin. Łańcuchy dostaw dla fabryk będą zagrożone [DEPESZA]

– To będzie jeden z najważniejszych papierków lakmusowych polskich intencji w stosunku do Chin – mówi prof. Bogdan Góralczyk z Centrum Europejskiego UW, oceniając prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Projekt, który w ocenie rynku telekomunikacyjnego stał się narzędziem politycznych rozgrywek, zawiera zapisy pozwalające wykluczyć z polskiego rynku firmy technologiczne na podstawie kryteriów narodowościowych. W ocenie ekspertów są one wprost wymierzone w chiński koncern technologiczny Huawei, a ich uchwalenie może zaszkodzić polskim relacjom gospodarczym z Państwem Środka.

Motoryzacja

Podwyżki cen paliw, prądu i gazu najwyższe od kilkunastu lat. W przyszłym roku wzrosną nawet o 30–40 proc.

Na globalnych rynkach rosną ceny surowców energetycznych, a to pociąga za sobą podwyżki detalicznych cen prądu czy gazu. Od października więcej płacą klienci PGNiG, a koncern zapowiada kolejne wnioski o zatwierdzenie wyższych taryf, które będą obowiązywać od nowego roku. Więcej muszą płacić m.in. mieszkańcy Włoch, Francji czy Wielkiej Brytanii. Szacuje się, że przeciętne gospodarstwo domowe w UE wyda w tym roku na gaz od 800 do 1150 euro więcej niż przed rokiem. Drożeją też paliwa – na Węgrzech za benzynę trzeba płacić blisko 30 proc. więcej niż rok temu, w Polsce w październiku wzrost cen za paliwo wyniósł już 34 proc. r/r.

Handel

Opakowania po chipsach, słodyczach i zupkach instant mogą posłużyć do produkcji mebli. Najczęściej trafiają jednak do złego worka na śmieci

Polacy zużywają rokrocznie ok. 32 tys. ton elastycznych opakowań z tworzyw sztucznych, takich jak folie po chipsach, słodyczach czy zupkach instant. Zwykle konsumenci wyrzucają je nie tam, gdzie trzeba, czyli do odpadów zmieszanych zamiast do żółtego worka na śmieci. W efekcie tylko niewielki odsetek trafia później do recyklingu. Tę proporcję ma odwrócić uruchomiony właśnie program ReFlex, który jest unikalny nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku. Jego celem jest to, aby do 2025 roku zbierać i poddawać recyklingowi co najmniej 50 proc. elastycznych opakowań wprowadzanych do obrotu. Odpowiednio przetworzone mogą później znaleźć zastosowanie m.in. w przemyśle budowlanym, transportowym czy meblarskim.

Media i PR

Hybrydowa formuła może zdominować rynek konferencji i spotkań również po pandemii. Do nowych realiów przekonali się zarówno organizatorzy, jak i dziennikarze

Branża eventowa jest jedną z tych, które najbardziej ucierpiały w wyniku pandemii COVID-19. Kiedy większość wydarzeń została odwołana ze względu na reżim sanitarny, branża ekspresem przeniosła się do online’u, a agencje i ich klienci przeszli przyspieszony kurs digitalizacji. Z raportu „Digital Event 2020/21” wynika, że największą popularnością cieszyły się realizowane w formule online webinary, szkolenia i konferencje. Choć część z nich prawdopodobnie zostanie utrzymana w tym formacie także po wygaszeniu pandemii, to organizatorzy chętnie wracają do tradycyjnych spotkań.