Overdose Games dotrze do fanów muzyki poprzez gry wideo
Na rynek gier wideo wchodzi nowy gracz. Studio Overdose Games, bo o nim mowa, ma oryginalny pomysł, który przeniesie do świata gier avatary popularnych artystów i ich twórczość. Jednym z założycieli Overdose Games jest Piotr Połać, znany szerszej publiczności z duetu muzycznego Bracia Figo Fagot. Jeszcze w tym miesiącu firma wypuści na rynek pierwszy autorski produkt.
Studio Overdose Games powstało z inicjatywy środowiska artystycznego. Firma będzie działać jednocześnie jako wytwórnia muzyczna oraz producent gier wideo. Głównym założycielem spółki jest wokalista, kompozytor oraz autor tekstów – Piotr Połać, który w branży muzycznej działa od ponad 20 lat.
- Pandemia związana z koronawirusem obnażyła największy problem z jakim zmaga się środowisko artystów na całym świecie. Brak możliwości koncertowania zwiększa dystans z fanami i widzami. Jako artysta i prywatnie także fan gier, dostrzegam jak te dwa obszary wzajemnie się przenikają. Aby wesprzeć kontakt fanów z ich idolami wpadłem na pomysł, aby stworzyć zupełnie nowe medium pozwalające na promowanie muzyki, tras koncertowych, czy wydarzeń specjalnych – poprzez gry wideo. – mówi Piotr Połać, współzałożyciel Overdose Games.
Za pośrednictwem gier wymyślonych przez spółkę, możliwy będzie zakup singli lub całych albumów w wersji fizycznej lub Digital czy odzieży produkowanej przez artystów. Dodatkowo gracze – poprzez mikropłatności – będą mogli uzyskać dodatkowe funkcje i możliwości w grze.
- Nasze gry będą nowym kanałem do dystrybucji muzyki. Liczymy, że dzięki nim relacje artystów z fanami będą łatwiejsze i dostarczą obu stronom wielu pozytywnych emocji, tym bardziej, że bohaterami gier mają być avatary konkretnych artystów. Projekt ma służyć jako wsparcie do działań reklamowo-marketingowych artystów i wytwórni. – informuje Arleta Ostrowska, Head of Finance Overdose Games.
Pierwsza gra Studia zadebiutuje jeszcze we wrześniu br. Za muzykę w projekcie odpowiedzialny jest jeden z najpopularniejszych producentów muzycznych w Polsce. Gra powstała we współpracy z firmą Actum Games.
- Projekt, który realizujemy na zlecenie Overdose Games jest dla nas ekscytujący, głównie z uwagi na nietypowe podejście dotyczące sprzedaży. Mówimy tutaj o sprzedaży albumu/piosenki w formie gry mobilnej dostępnej na platformach App Store oraz Google Play. Myślę, że propozycja, która już lada chwila trafi na rynek, pozytywnie zaskoczy zarówno fanów muzyki, jak również samych graczy. - mówi Kamila Kantek, Lead Designer i Producent w Actum Games.
Overdose Games jest w procesie nawiązywania kolejnych umów z topowymi artystami sceny muzycznej w Polsce, którzy są zainteresowani stworzeniem dla nich dedykowanych rozwiązań w postaci gry wideo kierowanej do fanów.
- Polska branża muzyczna jest bardzo otwarta na nowości. Już teraz artyści korzystają ze sprzedaży utworów w formie tokenów NFT, czy szybkiego budowania społeczności na nowych platformach społecznościowych dopiero zyskujących popularność. Wierzymy, że gry mobilne i komputerowe – tworzone przez artystów z branży muzycznej– odmienią scenę muzyczną i staną się stałym elementem wielu kampanii promocyjnych w świecie muzyki – dodaje Piotr Połać, współzałożyciel Overdose Games.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.