Overdose Games dotrze do fanów muzyki poprzez gry wideo
Na rynek gier wideo wchodzi nowy gracz. Studio Overdose Games, bo o nim mowa, ma oryginalny pomysł, który przeniesie do świata gier avatary popularnych artystów i ich twórczość. Jednym z założycieli Overdose Games jest Piotr Połać, znany szerszej publiczności z duetu muzycznego Bracia Figo Fagot. Jeszcze w tym miesiącu firma wypuści na rynek pierwszy autorski produkt.
Studio Overdose Games powstało z inicjatywy środowiska artystycznego. Firma będzie działać jednocześnie jako wytwórnia muzyczna oraz producent gier wideo. Głównym założycielem spółki jest wokalista, kompozytor oraz autor tekstów – Piotr Połać, który w branży muzycznej działa od ponad 20 lat.
- Pandemia związana z koronawirusem obnażyła największy problem z jakim zmaga się środowisko artystów na całym świecie. Brak możliwości koncertowania zwiększa dystans z fanami i widzami. Jako artysta i prywatnie także fan gier, dostrzegam jak te dwa obszary wzajemnie się przenikają. Aby wesprzeć kontakt fanów z ich idolami wpadłem na pomysł, aby stworzyć zupełnie nowe medium pozwalające na promowanie muzyki, tras koncertowych, czy wydarzeń specjalnych – poprzez gry wideo. – mówi Piotr Połać, współzałożyciel Overdose Games.
Za pośrednictwem gier wymyślonych przez spółkę, możliwy będzie zakup singli lub całych albumów w wersji fizycznej lub Digital czy odzieży produkowanej przez artystów. Dodatkowo gracze – poprzez mikropłatności – będą mogli uzyskać dodatkowe funkcje i możliwości w grze.
- Nasze gry będą nowym kanałem do dystrybucji muzyki. Liczymy, że dzięki nim relacje artystów z fanami będą łatwiejsze i dostarczą obu stronom wielu pozytywnych emocji, tym bardziej, że bohaterami gier mają być avatary konkretnych artystów. Projekt ma służyć jako wsparcie do działań reklamowo-marketingowych artystów i wytwórni. – informuje Arleta Ostrowska, Head of Finance Overdose Games.
Pierwsza gra Studia zadebiutuje jeszcze we wrześniu br. Za muzykę w projekcie odpowiedzialny jest jeden z najpopularniejszych producentów muzycznych w Polsce. Gra powstała we współpracy z firmą Actum Games.
- Projekt, który realizujemy na zlecenie Overdose Games jest dla nas ekscytujący, głównie z uwagi na nietypowe podejście dotyczące sprzedaży. Mówimy tutaj o sprzedaży albumu/piosenki w formie gry mobilnej dostępnej na platformach App Store oraz Google Play. Myślę, że propozycja, która już lada chwila trafi na rynek, pozytywnie zaskoczy zarówno fanów muzyki, jak również samych graczy. - mówi Kamila Kantek, Lead Designer i Producent w Actum Games.
Overdose Games jest w procesie nawiązywania kolejnych umów z topowymi artystami sceny muzycznej w Polsce, którzy są zainteresowani stworzeniem dla nich dedykowanych rozwiązań w postaci gry wideo kierowanej do fanów.
- Polska branża muzyczna jest bardzo otwarta na nowości. Już teraz artyści korzystają ze sprzedaży utworów w formie tokenów NFT, czy szybkiego budowania społeczności na nowych platformach społecznościowych dopiero zyskujących popularność. Wierzymy, że gry mobilne i komputerowe – tworzone przez artystów z branży muzycznej– odmienią scenę muzyczną i staną się stałym elementem wielu kampanii promocyjnych w świecie muzyki – dodaje Piotr Połać, współzałożyciel Overdose Games.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.