Overdose Games dotrze do fanów muzyki poprzez gry wideo
Na rynek gier wideo wchodzi nowy gracz. Studio Overdose Games, bo o nim mowa, ma oryginalny pomysł, który przeniesie do świata gier avatary popularnych artystów i ich twórczość. Jednym z założycieli Overdose Games jest Piotr Połać, znany szerszej publiczności z duetu muzycznego Bracia Figo Fagot. Jeszcze w tym miesiącu firma wypuści na rynek pierwszy autorski produkt.
Studio Overdose Games powstało z inicjatywy środowiska artystycznego. Firma będzie działać jednocześnie jako wytwórnia muzyczna oraz producent gier wideo. Głównym założycielem spółki jest wokalista, kompozytor oraz autor tekstów – Piotr Połać, który w branży muzycznej działa od ponad 20 lat.
- Pandemia związana z koronawirusem obnażyła największy problem z jakim zmaga się środowisko artystów na całym świecie. Brak możliwości koncertowania zwiększa dystans z fanami i widzami. Jako artysta i prywatnie także fan gier, dostrzegam jak te dwa obszary wzajemnie się przenikają. Aby wesprzeć kontakt fanów z ich idolami wpadłem na pomysł, aby stworzyć zupełnie nowe medium pozwalające na promowanie muzyki, tras koncertowych, czy wydarzeń specjalnych – poprzez gry wideo. – mówi Piotr Połać, współzałożyciel Overdose Games.
Za pośrednictwem gier wymyślonych przez spółkę, możliwy będzie zakup singli lub całych albumów w wersji fizycznej lub Digital czy odzieży produkowanej przez artystów. Dodatkowo gracze – poprzez mikropłatności – będą mogli uzyskać dodatkowe funkcje i możliwości w grze.
- Nasze gry będą nowym kanałem do dystrybucji muzyki. Liczymy, że dzięki nim relacje artystów z fanami będą łatwiejsze i dostarczą obu stronom wielu pozytywnych emocji, tym bardziej, że bohaterami gier mają być avatary konkretnych artystów. Projekt ma służyć jako wsparcie do działań reklamowo-marketingowych artystów i wytwórni. – informuje Arleta Ostrowska, Head of Finance Overdose Games.
Pierwsza gra Studia zadebiutuje jeszcze we wrześniu br. Za muzykę w projekcie odpowiedzialny jest jeden z najpopularniejszych producentów muzycznych w Polsce. Gra powstała we współpracy z firmą Actum Games.
- Projekt, który realizujemy na zlecenie Overdose Games jest dla nas ekscytujący, głównie z uwagi na nietypowe podejście dotyczące sprzedaży. Mówimy tutaj o sprzedaży albumu/piosenki w formie gry mobilnej dostępnej na platformach App Store oraz Google Play. Myślę, że propozycja, która już lada chwila trafi na rynek, pozytywnie zaskoczy zarówno fanów muzyki, jak również samych graczy. - mówi Kamila Kantek, Lead Designer i Producent w Actum Games.
Overdose Games jest w procesie nawiązywania kolejnych umów z topowymi artystami sceny muzycznej w Polsce, którzy są zainteresowani stworzeniem dla nich dedykowanych rozwiązań w postaci gry wideo kierowanej do fanów.
- Polska branża muzyczna jest bardzo otwarta na nowości. Już teraz artyści korzystają ze sprzedaży utworów w formie tokenów NFT, czy szybkiego budowania społeczności na nowych platformach społecznościowych dopiero zyskujących popularność. Wierzymy, że gry mobilne i komputerowe – tworzone przez artystów z branży muzycznej– odmienią scenę muzyczną i staną się stałym elementem wielu kampanii promocyjnych w świecie muzyki – dodaje Piotr Połać, współzałożyciel Overdose Games.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.