Overdose Games dotrze do fanów muzyki poprzez gry wideo
Na rynek gier wideo wchodzi nowy gracz. Studio Overdose Games, bo o nim mowa, ma oryginalny pomysł, który przeniesie do świata gier avatary popularnych artystów i ich twórczość. Jednym z założycieli Overdose Games jest Piotr Połać, znany szerszej publiczności z duetu muzycznego Bracia Figo Fagot. Jeszcze w tym miesiącu firma wypuści na rynek pierwszy autorski produkt.
Studio Overdose Games powstało z inicjatywy środowiska artystycznego. Firma będzie działać jednocześnie jako wytwórnia muzyczna oraz producent gier wideo. Głównym założycielem spółki jest wokalista, kompozytor oraz autor tekstów – Piotr Połać, który w branży muzycznej działa od ponad 20 lat.
- Pandemia związana z koronawirusem obnażyła największy problem z jakim zmaga się środowisko artystów na całym świecie. Brak możliwości koncertowania zwiększa dystans z fanami i widzami. Jako artysta i prywatnie także fan gier, dostrzegam jak te dwa obszary wzajemnie się przenikają. Aby wesprzeć kontakt fanów z ich idolami wpadłem na pomysł, aby stworzyć zupełnie nowe medium pozwalające na promowanie muzyki, tras koncertowych, czy wydarzeń specjalnych – poprzez gry wideo. – mówi Piotr Połać, współzałożyciel Overdose Games.
Za pośrednictwem gier wymyślonych przez spółkę, możliwy będzie zakup singli lub całych albumów w wersji fizycznej lub Digital czy odzieży produkowanej przez artystów. Dodatkowo gracze – poprzez mikropłatności – będą mogli uzyskać dodatkowe funkcje i możliwości w grze.
- Nasze gry będą nowym kanałem do dystrybucji muzyki. Liczymy, że dzięki nim relacje artystów z fanami będą łatwiejsze i dostarczą obu stronom wielu pozytywnych emocji, tym bardziej, że bohaterami gier mają być avatary konkretnych artystów. Projekt ma służyć jako wsparcie do działań reklamowo-marketingowych artystów i wytwórni. – informuje Arleta Ostrowska, Head of Finance Overdose Games.
Pierwsza gra Studia zadebiutuje jeszcze we wrześniu br. Za muzykę w projekcie odpowiedzialny jest jeden z najpopularniejszych producentów muzycznych w Polsce. Gra powstała we współpracy z firmą Actum Games.
- Projekt, który realizujemy na zlecenie Overdose Games jest dla nas ekscytujący, głównie z uwagi na nietypowe podejście dotyczące sprzedaży. Mówimy tutaj o sprzedaży albumu/piosenki w formie gry mobilnej dostępnej na platformach App Store oraz Google Play. Myślę, że propozycja, która już lada chwila trafi na rynek, pozytywnie zaskoczy zarówno fanów muzyki, jak również samych graczy. - mówi Kamila Kantek, Lead Designer i Producent w Actum Games.
Overdose Games jest w procesie nawiązywania kolejnych umów z topowymi artystami sceny muzycznej w Polsce, którzy są zainteresowani stworzeniem dla nich dedykowanych rozwiązań w postaci gry wideo kierowanej do fanów.
- Polska branża muzyczna jest bardzo otwarta na nowości. Już teraz artyści korzystają ze sprzedaży utworów w formie tokenów NFT, czy szybkiego budowania społeczności na nowych platformach społecznościowych dopiero zyskujących popularność. Wierzymy, że gry mobilne i komputerowe – tworzone przez artystów z branży muzycznej– odmienią scenę muzyczną i staną się stałym elementem wielu kampanii promocyjnych w świecie muzyki – dodaje Piotr Połać, współzałożyciel Overdose Games.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.