PANASONIC - NOWY STANDARD MONITORINGU PRZY WYKORZYSTANIU SZTUCZNĄ INTELIGENCJI
Firma Panasonic przedstawiła zaktualizowaną serię kamer S-Series, wyznaczając nowy standard bezpieczeństwa dzięki wbudowanym funkcjom sztucznej inteligencji i lepszej jakości obrazu, które oferują precyzyjniejsze funkcje analityczne. Pierwsze cztery modele – kopułkowe i typu box do użytku wewnętrznego, działające w rozdzielczości Full HD – będą dostępne na początku lipca. Niedługo oferta zostanie dodatkowo uzupełniona o urządzenia do użytku zewnętrznego oraz z obiektywem typu rybie oko.
Wprowadzenie technologii sztucznej inteligencji do standardowej gamy słynących z niezawodności kamer Panasonic pozwoli przedsiębiorstwom wykorzystać możliwości głębokiego uczenia do ochrony w szerszym kontekście biznesowym. Dzięki zestawowi narzędzi Software Development Kit (SDK) firmy zewnętrzne mogą opracowywać własne aplikacje i oferować w ten sposób rozwiązania dopasowane do potrzeb klientów biznesowych. Wykorzystujące technologię sztucznej inteligencji kamery mają również mniejsze wymagania dotyczące przepustowości i umożliwiają obniżenie kosztów infrastruktury. Wynika to z faktu, że analizy i przetwarzanie odbywają się wewnątrz urządzenia.
Kamery mają dołączone aplikacje z zestawu i-PRO, takie jak AI Video Motion Detection (AI-VMD) i AI Privacy Guard. Zapewniają one natychmiastowy dostęp do inteligentnych funkcji zabezpieczeń, np. wykrywania intruzów czy podejrzanych zachowań, jednocześnie chroniąc prywatność poprzez pikselizację sylwetek lub twarzy. Jest to szczególnie ważne w miejscach, gdzie obowiązują restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony prywatności, np. RODO w Unii Europejskiej.
Oprócz dwóch wspomnianych aplikacji, w zestawie i-PRO znalazły się trzy nowe rozwiązania: AI Face, People Detection i Vehicle Detection. Umożliwiają one łatwe i szybkie przeszukiwanie materiałów na podstawie zdjęć twarzy (nawet w masce) lub wstępnie skonfigurowanych parametrów osób i pojazdów. Wszystkie aplikacje są dostępne bezpłatnie, a ich mechanizmy oparte są o wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji. Jednak sztuczna inteligencja wychodzi poza wymiar wizualny. Od teraz kamery oferują też klasyfikację dźwięków rejestrowanych przez zewnętrzne mikrofony, np. strzałów z broni, krzyków, klaksonów czy tłuczonego szkła.
Kamery wykorzystujące sztuczną inteligencję oferują firmom z różnych sektorów gospodarki szereg nowych możliwości wykraczających poza tradycyjne funkcje bezpieczeństwa, mówi Gerard Figols, Head of Security Solutions w Panasonic Business. Wprowadzenie do oferty nowych kamer i-PRO S-Series zwiększa dostępność zaawansowanych funkcji oraz ułatwia ich wdrożenie w przedsiębiorstwie. Dzięki temu każdy klient biznesowy z sektora bezpieczeństwa może skorzystać z możliwości sztucznej inteligencji i jej rozmaitych zalet, dodaje Figols.
Więcej informacji na temat produktów i-PRO Series można znaleźć na stronach internetowych Panasonic Business:
https://business.panasonic.co.uk/security-solutions/full-hd-indoor-box-network-camera-ai-engine/wv-s1136
https://business.panasonic.co.uk/security-solutions/full-hd-indoor-dome-network-camera-ai-engine/wv-s2136
https://business.panasonic.co.uk/security-solutions/full-hd-indoor-dome-network-camera-ai-engine/wv-s2136l
https://business.panasonic.co.uk/security-solutions/full-hd-vandal-resistant-indoor-dome-network-camera-ai-engine/wv-s2236l
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.