PAYBACK zainwestuje w Polsce 50 mln dolarów
PAYBACK rozwija w Polsce swój technologiczny HUB, w którym w ciągu trzech kolejnych lat zatrudnienie znajdzie 250 specjalistów z dziedziny IT, analityki, Big Data i marketingu. Blisko 100 osób dołączy do zespołu firmy do końca tego roku. Łączna wartość inwestycji wyniesie niemal 50 milionów dolarów.
– Warszawski HUB jest częścią organizacji odpowiedzialną za obsługę wszystkich dziesięciu rynków, na których działa PAYBACK, czyli Niemiec, Austrii, Włoch, Meksyku, a także Czech, Słowacji, Słowenii, Chorwacji, Węgier i oczywiście – Polski. Eksperci zatrudnieni w ramach HUBu pracują w ramach różnych zespołów, np. deweloperskich, marketingowych czy analitycznych, a jego struktura ma charakter matriksowy – tłumaczy Marcin Pilarski, Dyrektor Zarządzający PAYBACK w Polsce.
Za współpracę zespołów analitycznych działających w ramach HUBu na wszystkich dziesięciu rynkach odpowiada Rafał Latkowski, Global Analytics Director, a nad kwestiami związanymi z zasobami IT czuwa Piotr Awdziewicz, IT & Development Director. Za koordynację projektu, kwestie organizacyjne oraz komunikacyjne w ramach jednostki jest odpowiedzialny Dawid Pyzowski na nowo utworzonym stanowisku Commercial Head of HUB & Controlling w PAYBACK Polska.
Polska była oczywistym wyborem
Powodem, dla którego firma zdecydowała się rozwijać swój technologiczny HUB właśnie w Warszawie, jest bardzo zasobny, lokalny rynek pracy.
– Doskonała marka polskich specjalistów IT oraz analityków jest znana na całym świecie. Dodatkowo, nasz kraj, a w szczególności polska stolica, jest atrakcyjną destynacją zawodową dla ekspertów z Ukrainy, Białorusi oraz krajów UE, do których PAYBACK również adresuje swoją ofertę rekrutacyjną – dodaje Marcin Pilarski.
Za tą decyzją stoją też bardzo dobre wyniki notowane przez polski oddział firmy. Jak podsumowuje PAYBACK, w ciągu ostatnich 12 miesięcy w Programie było 8,5 miliona unikalnych, aktywnych kart, a aktualnie na kontach uczestników do dyspozycji pozostawało łącznie niemal 150 milionów PLN. Pomiędzy wrześniem 2020 a wrześniem tego roku, użytkownicy wymienili na nagrody punkty o wartości prawie 67 milionów PLN, zebrali punkty o wartości ponad 93 milionów PLN i dokonali transakcji opiewających na ok. 14 miliardów PLN. Jednocześnie wszystkie te wskaźniki odnotowały wzrost o kilka procent r-d-r.
– Co więcej liczba unikalnych, aktywnych użytkowników aplikacji PAYBACK to już prawie 1,8 mln osób, co stanowi niemal 30-procentowy wzrost w porównaniu do września ubiegłego roku. Z kolei, średnia liczba osób korzystających w ostatnim miesiącu z aplikacji wzrosła o ponad 40 procent r-d-r i wyniosła ok. 750 tysięcy osób. Tak doskonałe wyniki potwierdzają naszą pozycję lidera wśród multipartnerskich programów lojalnościowych i są rezultatem innowacyjnego podejścia naszych ekspertów, ich wiedzy oraz świetnego rozeznania w potrzebach i zachowaniach konsumentów, nie tylko tych polskich – komentuje Marcin Pilarski.
Nieważne, ilu użytkowników pobiera aplikację, ważne, jak wielu z niej korzysta
Jak zwraca uwagę PAYBACK, lojalność konsumentów i skuteczność aplikacji zakupowych mierzona liczbą jej pobrań nijak ma się do realnej wartości, którą przedstawia ona dla klientów firmy. Na rynku nadal panuje zbyt mała transparentność m.in. odnośnie danych dot. aktywnych użytkowników aplikacji, co napędza sztuczną i w efekcie – mało konstruktywną konkurencję o to, kto zbierze większą grupę klikających na ekranach swoich telefonów przycisk „pobierz”.
– Na sukces platform zakupowych i lojalnościowych składają się natomiast inne elementy – umiejętność skutecznego poszerzania bazy aktywnych, lojalnych klientów oraz wiedza, jak zidentyfikować i zatrzymać tych konsumentów, którzy zamierzają zrezygnować z oferty marki – zwraca uwagę Marcin Pilarski.
Wiedza i doświadczenie ekspertów PAYBACK pozwala firmie odpowiada wprost na potrzeby tych marek, które stawiają doświadczenie klienta w centrum swoich strategicznych działań. Docenianie i nagradzanie konsumenta to fundament całej koalicji. Na podstawie badań (Monitor Programów Lojalnościowych) można zdecydowanie stwierdzić, że multipartnerskość to ten atrybut, który użytkownicy szczególnie cenią. Jedna karta/aplikacja, z której można śmiało korzystać u różnych partnerów ze świata online i offline to unikalna, różnicująca cecha PAYBACK. Personalizacja komunikacji (no spam policy), elastyczność rozwiązań wykorzystujących nie tylko punkty, ale także rabaty i oferty specjalne dostępne wyłącznie dla społeczności PAYBACK, możliwość wykorzystania zgromadzonych punktów, by obniżać codzienne rachunki, zdobywać nagrody lub przekazywać je na cele charytatywne sprawiają to elementy szczególnie ważne dla uczestników Programu.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.