PESA wybiera platformę 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes ogłosiła, że PESA Bydgoszcz SA., lider wśród polskich producentów pojazdów szynowych, wybrała platformę 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes aby zoptymalizować procesy projektowania oraz znacząco skrócić czas wprowadzania nowych produktów na rynek. Podpisanie umowy na 3-letni projekt wdrożenia platformy 3DEXPERIENCE w obszarze rozwoju produktu jest częścią procesu transformacji cyfrowej zainicjowanego przez PESA.
Powstała w 1851 r. firma PESA Bydgoszcz SA jest największym polskim producentem pociągów elektrycznych i spalinowych, lokomotyw i tramwajów. Służą one pasażerom we wszystkich regionach Polski, a także za granicą – od szlaków kolejowych Kazachstanu poprzez trasy tramwajowe Moskwy i wielu miast środkowej Europy, aż po połączenia regionalne w Czechach, Niemczech i we Włoszech. Projekty firmy PESA powstają w Pionie Technicznym, w którym pracuje ponad 250 inżynierów. Co ważne, na kolejnych etapach produkcji aż po pojazd gotowy testowany na wewnętrznych torach próbnych firmy, wszystkie produkty powstają całkowicie w PESA Bydgoszcz SA.
Ponieważ prace projektowe prowadzone są przez rozbudowany zespół, PESA potrzebowała rozwiązania, które umożliwi płynną współpracę w czasie rzeczywistym podczas procesu projektowania, a także pozwoli na systematyczny nadzór nad procesami rozwoju produktu, sprawne zarządzanie danymi i dostępem oraz zmniejszenie ilości danych wydzielonych i rozproszonych, wpływających na koszty projektu i gwarancje. Kolejne wymagania dotyczyły zapewnienia zgodności z rygorystycznymi przepisami branżowymi oraz spełnienia norm ochrony środowiska.
Po szczegółowym przeanalizowaniu oferty dostawców rozwiązań PLM, PESA zdecydowała się na przyjęcie strategii platformowej i wdrożenie platformy 3DEXPERIENCE jako najlepszego rozwiązania do optymalizacji procesów rozwoju i walidacji produktów firmy. Rozwiązanie branżowe Global Modular Architecture, bazujące na platformie 3DEXPERIENCE, pozwoli firmie PESA tworzyć innowacyjne produkty dostosowane do potrzeb klientów, jednocześnie zgodnych ze standardami branżowymi.
Platforma 3DEXPERIENCE zapewnia dostęp do zunifikowanego źródła wiedzy produktowej oraz związanych z tym procesów (ang. Single Source of Truth), co przekłada się na znacznie bardziej efektywne planowanie i realizowanie projektów. Wdrożenie rozwiązania pozwoli firmie PESA zwiększyć wydajność projektową oraz podnieść jakość produktów i skrócić czas dostarczania ich na rynek. Dodatkową korzyścią dla firmy będzie redukcja kosztów związanych z modernizacją oraz serwisem gwarancyjnym.
– Bardzo cieszymy się, że firma PESA, polski producentów pojazdów szynowych i doskonale znana w Europie marka, wykorzysta platformę 3DEXPERIENCE do realizacji celów związanych z transformacją cyfrową – powiedział Ireneusz Borowski, Country Manager na Polskę, Dassault Systèmes. – Zintegrowane podejście platformowe pozwoli firmie PESA zoptymalizować procesy związane z inżynierią produktów oraz wprowadzać na rynek produkty najwyższej jakości zgodne z oczekiwaniami klientów. Firmy takie jak PESA są katalizatorami zaawansowanych innowacji definiujących branżę transportu i mobilności w XXI wieku.
Za wdrożenie platformy 3DEXPERIENCE w chmurze oraz w modelu on premise, wstępne wsparcie, szkolenia i pomoc techniczną odpowiada firma IBS POLAND Sp. z o.o., polski partner Dassault Systèmes.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.