PESA wybiera platformę 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes ogłosiła, że PESA Bydgoszcz SA., lider wśród polskich producentów pojazdów szynowych, wybrała platformę 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes aby zoptymalizować procesy projektowania oraz znacząco skrócić czas wprowadzania nowych produktów na rynek. Podpisanie umowy na 3-letni projekt wdrożenia platformy 3DEXPERIENCE w obszarze rozwoju produktu jest częścią procesu transformacji cyfrowej zainicjowanego przez PESA.
Powstała w 1851 r. firma PESA Bydgoszcz SA jest największym polskim producentem pociągów elektrycznych i spalinowych, lokomotyw i tramwajów. Służą one pasażerom we wszystkich regionach Polski, a także za granicą – od szlaków kolejowych Kazachstanu poprzez trasy tramwajowe Moskwy i wielu miast środkowej Europy, aż po połączenia regionalne w Czechach, Niemczech i we Włoszech. Projekty firmy PESA powstają w Pionie Technicznym, w którym pracuje ponad 250 inżynierów. Co ważne, na kolejnych etapach produkcji aż po pojazd gotowy testowany na wewnętrznych torach próbnych firmy, wszystkie produkty powstają całkowicie w PESA Bydgoszcz SA.
Ponieważ prace projektowe prowadzone są przez rozbudowany zespół, PESA potrzebowała rozwiązania, które umożliwi płynną współpracę w czasie rzeczywistym podczas procesu projektowania, a także pozwoli na systematyczny nadzór nad procesami rozwoju produktu, sprawne zarządzanie danymi i dostępem oraz zmniejszenie ilości danych wydzielonych i rozproszonych, wpływających na koszty projektu i gwarancje. Kolejne wymagania dotyczyły zapewnienia zgodności z rygorystycznymi przepisami branżowymi oraz spełnienia norm ochrony środowiska.
Po szczegółowym przeanalizowaniu oferty dostawców rozwiązań PLM, PESA zdecydowała się na przyjęcie strategii platformowej i wdrożenie platformy 3DEXPERIENCE jako najlepszego rozwiązania do optymalizacji procesów rozwoju i walidacji produktów firmy. Rozwiązanie branżowe Global Modular Architecture, bazujące na platformie 3DEXPERIENCE, pozwoli firmie PESA tworzyć innowacyjne produkty dostosowane do potrzeb klientów, jednocześnie zgodnych ze standardami branżowymi.
Platforma 3DEXPERIENCE zapewnia dostęp do zunifikowanego źródła wiedzy produktowej oraz związanych z tym procesów (ang. Single Source of Truth), co przekłada się na znacznie bardziej efektywne planowanie i realizowanie projektów. Wdrożenie rozwiązania pozwoli firmie PESA zwiększyć wydajność projektową oraz podnieść jakość produktów i skrócić czas dostarczania ich na rynek. Dodatkową korzyścią dla firmy będzie redukcja kosztów związanych z modernizacją oraz serwisem gwarancyjnym.
– Bardzo cieszymy się, że firma PESA, polski producentów pojazdów szynowych i doskonale znana w Europie marka, wykorzysta platformę 3DEXPERIENCE do realizacji celów związanych z transformacją cyfrową – powiedział Ireneusz Borowski, Country Manager na Polskę, Dassault Systèmes. – Zintegrowane podejście platformowe pozwoli firmie PESA zoptymalizować procesy związane z inżynierią produktów oraz wprowadzać na rynek produkty najwyższej jakości zgodne z oczekiwaniami klientów. Firmy takie jak PESA są katalizatorami zaawansowanych innowacji definiujących branżę transportu i mobilności w XXI wieku.
Za wdrożenie platformy 3DEXPERIENCE w chmurze oraz w modelu on premise, wstępne wsparcie, szkolenia i pomoc techniczną odpowiada firma IBS POLAND Sp. z o.o., polski partner Dassault Systèmes.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.