Komunikaty PR

Pięć mitów dotyczących bezpieczeństwa aplikacji mobilnych

2021-09-09  |  01:00
Biuro prasowe

W badaniu Appdome uczestniczyło ponad 10 tysięcy konsumentów z różnych części globu. Wyniki sondażu pokazują, że COVID-19 oraz lawinowy wzrost liczby cyberataków rozbudziły wśród użytkowników przenośnych terminali większe oczekiwania wobec bezpieczeństwa aplikacji mobilnych. 

Wnioski płynące z raportu Appdome pozwalają rozwiać kilka mitów na temat bezpieczeństwa użytkowników smartfonów oraz tabletów. Ponadto pomagają nakreślić jasny obraz oczekiwań konsumentów oraz ich świadomości w zakresie cyberochrony. - mówi Mariusz Politowicz, z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Mit 1: Konsumenci nie oczekują od dostawców aplikacji bezpieczeństwa i przejmują na siebie ryzyko związane z ich użytkowaniem.

W rzeczywistości konsumenci oczekują, że wydawca zapewni najwyższy poziom bezpieczeństwa. 73 proc. ankietowanych przyznaje, że przestałoby korzystać z aplikacji, gdyby nie była odpowiednio zabezpieczona przed atakami, zaś 74 proc. usunęłoby ją, gdyby została naruszona lub zhakowana. Dodatkowo 46 proc. konsumentów poinformowałaby o zaistniałym zdarzeniu znajomych.

 

Mit 2:  Konsumenci są skłonni zrezygnować z zabezpieczeń na rzecz wprowadzenia lepszych funkcji.

Lwia część konsumentów ceni bezpieczeństwo i ochronę przed złośliwym oprogramowaniem tak samo jak funkcjonalność. 36 proc. uczestników badania deklaruje, że najbardziej zależy im na bezpieczeństwie podczas korzystania z mobilnej aplikacji, a 37 proc. twierdzi, że najważniejsza jest funkcjonalność pobieranych programów.

 

Mit 3: Ochrona przed naruszeniami sieci i chmury powinna być priorytetem numer 1.

Konsumenci najbardziej interesują się zagrożeniami na poziomie aplikacji i samym urządzeniu. Aż 62 proc. respondentów obawia się, że ktoś zhakuje ich aplikacje, a 56 proc. boi się zainstalowania złośliwego oprogramowania na smartfonie lub tablecie. Dopiero na siódmym miejscu znajdują się zagrożenia związane z chmurą (32 proc.).

 

Mit 4: Ochrona poświadczeń użytkownika i logowania wystarczy, aby zadowolić wymagania konsumentów.

Konsumenci przedkładają zagrożenia, takie jak złośliwe oprogramowanie i hakowanie ponad utratę danych uwierzytelniających. 55 proc. użytkowników najbardziej obawia się kradzieży danych za pośrednictwem złośliwego oprogramowania.  Natomiast 40 proc. respondentów najbardziej martwi się o bezpieczeństwo danych uwierzytelniających, co czyni je dopiero czwartym rodzajem zagrożenia.

 

Mit 5: Bezpieczeństwo aplikacji mobilnej ma znaczenie tylko wtedy, gdy aplikacja mobilna działa w branży regulowanej.

Konsumenci wymagają najwyższego bezpieczeństwa aplikacji mobilnych w równym stopniu od wszystkich rodzajów aplikacji. Co trzeci respondent twierdzi, że „wszystkie aplikacje transakcyjne” powinny mieć najwyższy poziom bezpieczeństwa, 16 proc. wskazuje na e-portfele, a 12 proc. wymienia programy do handlu detalicznego oraz dostarczania żywności.

 

 

  • Jak widać użytkownicy urządzeń mobilnych przestają się zadowalać wyłącznie wygodą obsługi aplikacji oraz ich funkcjonalnością. Bezpieczeństwo i ochrona przed złośliwym oprogramowaniem są na równi z innymi krytycznymi funkcjami aplikacji mobilnej. To bardzo pozytywny sygnał, również dla branży security. Tym co powinno nas trochę niepokoić jest mniejsza świadomość konsumentów na temat zagrożeń związanych z siecią czy chmurą. - podsumowuje Mariusz Politowicz.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.