Komunikaty PR

Pierwsze w branży wirtualne testy lekkich butelek szklanych

2021-11-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Nazarewicz
East Side Consulting GmbH

Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/

Trzech największych dostawców zrównoważonych rozwiązań dla przemysłu szklarskiego będzie współpracować przy tworzeniu innowacyjnej technologii mającej na celu zwiększenie wytrzymałości oraz zmniejszenie wagi butelek szklanych. W styczniu 2022 r. firmy Dassault Systèmes (Euronext Paris: FR0014003TT8, DSY.PA), Ardagh Group i EXXERGY rozpoczną pierwsze w branży wirtualne testy na - należącym do Diageo – słynnym modelu butelki whisky Johnnie Walker. Celem przedsięwzięcia będzie opracowanie specjalnej powłoki, która pozwoli zmniejszyć wagę butelki bez ingerencji w jej strukturę i kształt.

Testy te będą wstępem do, opartych na naukowych podstawach, zrównoważonych innowacji mających na celu skrócenie czasu oraz obniżenie kosztów testowania produktów szklanych, a także ograniczenie ilości surowców i zapotrzebowania na energię w procesie wytapiania szkła. Wirtualna kopia bliźniacza jest cyfrową reprezentacją produktu lub procesu, która służy do modelowania, wizualizowania i prognozowania innowacji w czasie rzeczywistym przed rozpoczęciem jakichkolwiek testów fizycznych. Celem testów jest opracowanie nowej powłoki zewnętrznej butelek szklanych, której zadaniem będzie ograniczenie liczby mikropęknięć na powierzchni szkła. Pozwoli to na znaczące obniżenie wagi butelki z zachowaniem jej dotychczasowej wytrzymałości. Lżejsza butelka będzie w pełni nadawać się do ponownego przetworzenia, a jeśli testy wirtualne zakończą się pomyślnie, testy fizyczne na gotowych produktach odbędą się latem 2022 r.

Ardagh Group, jeden z największych na świecie dostawców zrównoważonych opakowań, oraz EXXERGY, międzynarodowa firma konsultingowa działająca w branży odnawialnych źródeł energii oraz przemysłu szklarskiego, opracują wspólnie powłoki dla firmy Diageo, czołowego producenta napojów alkoholowych na świecie i właściciela takich marek, jak Johnnie Walker, Smirnoff i Gordon’s Gin. Firma Dassault Systèmes dostarczy rozwiązania technologiczne w postaci aplikacji BIOVIA, które posłużą do stworzenia wirtualnych kopii bliźniaczych powłok w skali nano oraz symulowania ich interakcji z powierzchnią szkła i testowania ich skuteczności.

Komentarz Johna Sadliera, Chief Sustainability Officer w Ardagh Group: – Ardagh Group jest pionierem w zakresie redukcji wagi szkła, a jako wiodący globalny dostawca bezterminowo przetwarzalnych, zrównoważonych opakowań metalowych i szklanych, mamy obowiązek reagować na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, przed którymi wszyscy stoimy. Wspólnie z naszymi klientami i dostawcami postrzegamy digitalizację przez pryzmat jej potencjału w zakresie tworzenia i dostarczania innowacyjnych, a przy tym lżejszych opakowań.

Redukcja wagi szkła jest jednym ze sposobów na zmniejszenie poziomu emisji CO₂ przez sektor szklarski zarówno w kontekście produkcji butelek, jak i transportu produktów. Jeśli przedsięwzięcie zakończy się sukcesem, technologia wirtualnych kopii bliźniaczych zacznie w pełni wspierać ambicje branży w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz dekarbonizacji.

– Musimy niezwłocznie zmienić swoje podejście do produkcji i konsumpcji. Powinniśmy nie tylko rewolucjonizować obecne rozwiązania, ale także podejmować ambitne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem – mówi Florence Verzelen, Industry, Marketing & Sustainability, Dassault Systèmes. – Technologia wirtualnych kopii bliźniaczych firmy Dassault Systèmes pozwala projektować i testować zupełnie nowe, zrównoważone materiały, produkty i procesy w rekordowo krótkim czasie. Innowacje te mogą okazać się nie tylko adekwatne, ale także zrównoważone już na najwcześniejszym etapie.

Dla Diageo zrównoważony rozwój, w tym zwłaszcza zrównoważone opakowania, to absolutny priorytet. Cieszymy się z udziału w tym pionierskim projekcie, który jest zgodny z zasadami zrównoważonych rozwiązań Diageo wspierającymi innowacyjność i współpracę w zakresie tworzenia i dostarczania przyjaznych środowisku produktów i usług. W ramach naszej strategii „Society 2030” zobowiązaliśmy się do osiągnięcia zeroemisyjności operacji najpóźniej do roku 2050. Jeśli testy wirtualne zakończą się sukcesem, będzie to znaczący krok w stronę realizacji tych założeń – mówi Lucy Fishwick, Head of Procurement – Grain to Glass Sustainability, Diageo.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: East Side Consulting GmbH
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.