Play2Chill z sukcesem pozyskało 2,7 mln zł!
Play2Chill, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, z sukcesem zakończył prywatną emisję akcji serii C. Spółka pozyskała 2,7 mln zł, które przeznaczy m.in. na działania związane z premierą Motorcycle Mechanic Simulator 2021 oraz przyspieszenie prac nad nowymi projektami. W ramach emisji oferowanych było 286.999 akcji serii C, po cenie 9,50 zł za akcję.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wszystkie oferowane w ramach subskrypcji prywatnej akcje znalazły nabywcę. Pozyskane środki posłużą nam do realizacji działań dedykowanych premierze pełnej wersji gry Motorcycle Mechanic Simulator 2021, która planowana jest w drugiej połowie br. – mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.
Udostępniony na początku czerwca prolog tytułu do tej pory pobrało ponad 470 tys. graczy. W Motorcycle Mechanic Simulator 2021 gracz będzie mógł zbudować swój wymarzonych pojazd przy wykorzystaniu rozbudowanej gamy narzędzi. Do jego dyspozycji będzie m.in. prawie 400 części. Spółka planujemy działania cross promocyjne gry na Steamie w pakiecie z popularnym tytułem PlayWay-a – Car Mehanic Simulator.
- Pozostała z emisji kwota przyspieszy prace nad kolejnymi grami, m.in. Aztec Empire, który jest realizowany przez nowo powołany zespół w Poznaniu. Fabuła symulatora budowania i zarządzania miastem przeniesie uczestnika rozgrywki w odległe czasy, sięgające okresu pomiędzy XIII, a XVI wiekiem naszej ery. Zagwarantujemy graczom technologiczne i ekonomiczne wyzwania. Gracz weźmie również udział w wyzwaniach militarnych. Duży nacisk w produkcji kładziemy na aspekt edukacyjny, co ma związek z dbałością o zarys historyczny – dodaje Tomasz Róziecki.
Opiniotwórczy niemiecki miesięcznik o grach – GameStar – umieścił Aztec Empire na pierwszym miejscu listy najbardziej oczekiwanych gier strategicznych.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.