Play2Chill z sukcesem pozyskało 2,7 mln zł!
Play2Chill, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, z sukcesem zakończył prywatną emisję akcji serii C. Spółka pozyskała 2,7 mln zł, które przeznaczy m.in. na działania związane z premierą Motorcycle Mechanic Simulator 2021 oraz przyspieszenie prac nad nowymi projektami. W ramach emisji oferowanych było 286.999 akcji serii C, po cenie 9,50 zł za akcję.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wszystkie oferowane w ramach subskrypcji prywatnej akcje znalazły nabywcę. Pozyskane środki posłużą nam do realizacji działań dedykowanych premierze pełnej wersji gry Motorcycle Mechanic Simulator 2021, która planowana jest w drugiej połowie br. – mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.
Udostępniony na początku czerwca prolog tytułu do tej pory pobrało ponad 470 tys. graczy. W Motorcycle Mechanic Simulator 2021 gracz będzie mógł zbudować swój wymarzonych pojazd przy wykorzystaniu rozbudowanej gamy narzędzi. Do jego dyspozycji będzie m.in. prawie 400 części. Spółka planujemy działania cross promocyjne gry na Steamie w pakiecie z popularnym tytułem PlayWay-a – Car Mehanic Simulator.
- Pozostała z emisji kwota przyspieszy prace nad kolejnymi grami, m.in. Aztec Empire, który jest realizowany przez nowo powołany zespół w Poznaniu. Fabuła symulatora budowania i zarządzania miastem przeniesie uczestnika rozgrywki w odległe czasy, sięgające okresu pomiędzy XIII, a XVI wiekiem naszej ery. Zagwarantujemy graczom technologiczne i ekonomiczne wyzwania. Gracz weźmie również udział w wyzwaniach militarnych. Duży nacisk w produkcji kładziemy na aspekt edukacyjny, co ma związek z dbałością o zarys historyczny – dodaje Tomasz Róziecki.
Opiniotwórczy niemiecki miesięcznik o grach – GameStar – umieścił Aztec Empire na pierwszym miejscu listy najbardziej oczekiwanych gier strategicznych.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.