Polska Liga Esportowa zwiększa oglądalność i pozyskuje nowych partnerów
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Pierwsza kolejka zmagań wiosennego sezonu przyniosła imponującą liczbę 595 311 odsłon wśród użytkowników internetu i telewizyjnych odbiorców. W porównaniu do 1. kolejki PGE Dywizji Mistrzowskiej z 2020 roku (258 026 wyświetleń) oznacza to aż 130% wzrostu. Oglądajacy na Twitchu stanowili 70% wszystkich widzów 1. kolejki zmagań.
W peaku rywalizację PGE Dywizji Mistrzowskiej w TV śledziło 32 213 użytkowników (wzrost o 71%), natomiast na platformie Twitch odpowiednio 6 049 (wzrost o 41%). Średnia liczba widzów wszystkich meczów 1. kolejki w serwisie Twitch to z kolei 3 908 (wzrost o 78%).
Bez wątpienia zatem powrót rozgrywek Polskiej Ligi Esportowej to zdecydowanie wydarzenie, na które czekali kibice. Zawodnicy stanęli na wysokości zadania, by od samego początku dostarczać fanom niezapomnianych wrażeń. Zmagania drużyn zostały docenione przez tysiące obserwatorów śledzących pierwsza kolejkę rozgrywek. Czy podobnie niespodzianki przyniosą nadchodzące tygodnie? O tym przekonamy się już niebawem!
Pierwsza kolejka zmagań wiosennego sezonu przyniosła imponującą liczbę 418 578 video views na platformie Twitch. Oznacza to aż 150,16% wzrostu w porównaniu do 1. kolejki PGE Dywizji Mistrzowskiej z 2020 roku (167 327 video views). Średnia liczba oglądających (3 908) zwiększyła się
o ponad 78,30% rok do roku, a w peaku rywalizację drużyn PGE Dywizji Mistrzowskiej obejrzało 6 049 użytkowników (41,86% więcej niż podczas zmagań 1. kolejki jesienią 2020).
NOWI PARTNERZY
Działalność Polskiej Ligi Esportowej opiera się na silnych partnerstwach, które zbudowane na zaufaniu, relacjach i zadowoleniu z działania pozwalają na rozwój wspólnej wizji.
Obie dywizje flagowych produktów PLE, czyli rozgrywek Counter - Strike: Global Offensive posiadają partnerów tytularnych, którzy profesjonalizują kształt ligi, tj: LOTTO Dywizja Profesjonalna jest przedłużeniem partnerstwa zeszłosezonowego z Totalizatorem Sportowym, właścicielem marki LOTTO, a PGE Dywizja Mistrzowska od wiosennego sezonu zyskała PGE Polską Grupę Energetyczną.
Do drużyny Polskiej Ligi Esportowej dołączyła również firma LG Electronics, która historię oraz know-how gamingowy pielęgnuje od wielu lat. LG, jako oficjalny partner PGE Dywizji Mistrzowskiej wspierać będzie działania przy samych rozgrywkach, ale również te wykraczające poza standardowy produkt.
Kolejną niezwykle istotną współpracą będą działania z przeglądarką dla graczy Opera GX, które w sposób kreatywny angażować będą społeczność esportową. To pierwszy projekt Opery GX w obszarze esportu w Polsce. Tym samym Opera GX staje się oficjalną przeglądarką PGE Dywizji Mistrzowskiej.
Do grona oficjalnych dostawców Polskiej Ligi Esportowej dołącza również Logitech G – lider rozwiązań bezprzewodowych dla graczy, marka wybierana przez najlepszych esportowców na świecie.
Przedłużone zostały również współprace, których efektywność mierzona była podczas grudniowych finałów Polskiej Ligi Esportowej. Podczas rozgrywek dodatkowej energii zawodnikom ponownie dodawać będzie Red Bull. Smak emocji podkręci marka Sokołów.
Podejście Polskiej Ligi Esportowej do partnerstw, to podejście kreatywne, które w swoim założeniu poszukuje niestandardowych rozwiązań na miarę zaplanowanych założeń.
Z niecierpliwością czekamy na nadchodzące sezony rozgrywek Polskiej Ligi Esportowej, które dostarczą najlepszych sportowych emocji.
DAWID PODSIADŁO i MARCIN GORTAT ŁĄCZĄ SIŁY WE WSPÓLNYM PROJEKCIE
Dawid Podsiadło – od lat jeden z najpopularniejszych muzyków w Polsce postanowił zaangażować się biznesowo w bardzo bliski sobie gaming, a konkretnie – Esport.
Artysta zainwestował w Polską Ligą Esportową, obejmując tym samym udziały w spółce, której współwłaścicielem jest również od niedawna Marcin Gortat – polska gwiazda NBA.
Polska Liga Esportowa słynie z ligi Counter Strike: Global Offensive, czyli gry od wielu lat pozostającej w czołówce tytułów esportowych na świecie. Zwycięzca zeszłorocznych finałów ligi rywalizował o pulę nagród pieniężnych wysokości 100 000 złotych oraz nagrody indywidualne, takie jak lot do USA na mecz NBA. Rozgrywki CS:GO składają się z dwóch dywizji: Profesjonalnej oraz PGE Mistrzowskiej. Oprócz wspomnianej gry, zawodnicy mierzą się w takich tytułach jak Pro Evolution Soccer czy F1. W najbliższym czasie zostaną ogłoszone kolejne turnieje.
Esport jak i szeroko rozumiany Gaming - to jedna z najdynamiczniej rosnących gałęzi biznesu rozrywkowego, która dodatkową stopę wzrostu zanotowała wraz z nadejściem pandemii oraz wprowadzanych restrykcji i lockdownu. Powrót do rozrywki domowej przyczynił się do wzrostu wartości całej branży wirtualnej rozrywki.
![Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1775852870,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
![Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1210675995,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
![Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1863710866,w_239,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/josh-appel-netpasr-bmq-unsplash_1,w_274,_small.jpg)
Samorządowe budżety będą niezależne od rządowych zmian w podatkach. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od 2025 roku
Obniżenie podatków, zwłaszcza PIT-u, zubożyło w ostatnich latach budżety polskich samorządów, szczególnie dużych miast. Nowy rząd po konsultacjach z jednostkami samorządu terytorialnego przedstawił w połowie lipca projekt nowej ustawy, zgodnie z którą dochody miast, gmin, powiatów i województw miałyby się opierać na udziale w dochodzie osób mieszkających i pracujących na danym obszarze, a nie w samych podatkach od osób fizycznych i prawnych. W ten sposób zmiany w opodatkowaniu nie będą się przekładać na wysokość wpływów do lokalnych budżetów i ułatwią planowanie inwestycji.
Finanse
Investors TFI: Hossa na giełdach nie skończy się przed 2026 rokiem. Wszystko będzie zależeć od trendu na Wall Street
![](https://www.newseria.pl/files/11111/investors-tfi-trendy-gospodarka-foto,w_133,_small.jpg)
Polska gospodarka w tym roku urośnie o 3–4 proc. po minimalnym wzroście w 2023 roku. To powinno się przełożyć na dobre wyniki polskich spółek, czyli również ich pozytywne notowania na giełdzie. Trend może zmienić jedynie wolta na Wall Street. Na nią jednak na razie się nie zanosi. Jednak za mniej więcej półtora roku amerykańscy przedsiębiorcy zaczną odczuwać skutki wysokich stóp procentowych, nawet jeśli Fed do tego czasu zdecyduje się na ich obniżki. Wtedy nastroje inwestorów mogą się odwrócić.
Konsument
Nie tylko Zielony, ale też Niebieski Ład. UE intensyfikuje wysiłki na rzecz ochrony zasobów wodnych
![](https://www.newseria.pl/files/11111/kozlowski-blue-deal-foto,w_133,r_png,_small.png)
Europejski Komitet Regionów wezwał niedawno tworzącą się nową Komisję Europejską do prac nad Europejska Strategią Wodną i powołania komisarza odpowiedzialnego za zasoby wodne w UE. Impulsem do planowania zmian w tym obszarze ma być Blue Deal, czyli Niebieski Ład – inicjatywa stworzona w ubiegłym roku na wzór Zielonego Ładu. Przyspieszenie działań na rzecz ochrony zasobów wodnych to zdaniem ekspertów konieczność w obliczu coraz częstszych i poważniejszych susz, powodzi i problemów z dostępem do wody pitnej. Niebieski Ład ma być istotnym elementem dostosowywania się do zmian klimatu.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.