Komunikaty PR

Polska spółka Maxcom świętuje jubileusz

2021-11-23  |  15:00
Biuro prasowe

Polska spółka Maxcom obchodzi swoje 20. urodziny. Firma zajmuje się sprzedażą elektroniki użytkowej pod marką własną, jak również dystrybuuje urządzenia do zagranicznych partnerów. Od 2017 roku Maxcom notowany jest na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, w 2020 roku przychody grupy Maxcom przekroczyły 129 mln zł.

Na przestrzeni ostatnich 20 lat Maxcom wprowadził na rynek kilkaset modeli urządzeń elektroniki użytkowej wraz z akcesoriami, w tym 180 modeli telefonów, 50 urządzeń z kategorii wearables, głośników bezprzewodowych, lampek LED i produktów fotowoltaicznych. Poza Polską, firma funkcjonuje na przeszło 30 rynkach, głównie europejskich, zapewnia stabilne zatrudnienie dla ponad 100 osób, jej akcje notowane są warszawskiej GPW, a obroty sięgają ponad 100 mln zł rocznie. Te kilka przykładów pokazuje, że Maxcom jest prężnie rozwijającą się spółką, która sukcesywnie realizuje kolejne cele.

Korzenie Maxcom sięgają pierwszej połowy lat 90-tych, kiedy Arkadiusz Wilusz założył Przedsiębiorstwo Wielobranżowe MAXTEL. To był gorący okres rozbudowy sieci telefonii stacjonarnej. Maxtel skupił się na sprzedaży hurtowej telefonów stacjonarnych. Na przełomie XX i XXI wieku na rynku było już sporo urządzeń, ale brakowało tych w dobrej cenie, z odpowiednią jakością i ciekawymi funkcjami. Tak powstał pomysł stworzenia własnej marki telefonów, a w 2001 roku firma Maxcom sp. z o.o z dwoma udziałowcami: Arkadiuszem oraz Andrzejem Wiluszem.

Maxcom początkowo zajmował się produkcją oraz dystrybucją telefonów stacjonarnych w Polsce. W kolejnych latach spółka rozwijała swoje portfolio produktowe. W tym zakresie ważnym okazał się koniec pierwszej dekady XXI w., gdy Maxcom wszedł na rynek telefonów komórkowych dla seniorów oraz klasycznych – na którym obecnie jest europejskim liderem. Firma Maxcom wprowadziła do sprzedaży telefon komórkowy dla seniorów jako pierwsza firma w Europie Centralnej.

W 2012 roku firma rozpoczęła ekspansję poza rodzimy kraj, rozpoczynając współpracę z dystrybutorami IT i operatorami GSM na terenie Słowacji i Finlandii. Dwa lata później do rynków, na których obecna jest marka Maxcom, dołączyły państwa Beneluksu oraz Francja. Również w 2014 roku oferta firmy została poszerzona o smartfony wzmocnione linii Strong oraz akcesoria do telefonów komórkowych.

Dzisiaj w portfolio spółki Maxcom znajdują się telefony przewodowe i bezprzewodowe, telefony komórkowe, w tym smartfony i telefony wzmocnione, głośniki bezprzewodowe, zegarki i opaski sportowe, urządzenia z kategorii elektromobilności (hulajnogi i napędy elektryczne do rowerów), lampki LED, czy sprzęty z zakresu smart home i IoT. W skład Grupy kapitałowej Maxcom od 2020 r. wchodzi spółka Maxcom Eco Energy. Oferuje ona moduły fotowoltaiczne własnej marki oraz kompleksowe instalacje systemów energii odnawialnej.  Maxcom sprzedaje rocznie ponad 1,2 mln urządzeń. Poza produktami pod marką własną, Maxcom zajmuje się również dystrybucją urządzeń uznanych firm, jak Lenovo czy Motorola. Maxcom S.A. jest też udziałowcem firm:

  • Comtel, będącym producentem sprzętów AGD i RTV marki Noveen, która oferuje już ponad 200 produktów, a jej przychody rosną w tempie dwucyfrowym każdego roku;
  • Wisko będącym producentem i dystrybutorem akcesoriów do smartfonów działającym na dużym, dynamicznym rynku;
  • Rubbee, która produkuje innowacyjne napędy elektryczne zmieniające dowolny rower klasyczny w rower elektryczny.

 

Dom

Jedna rzecz w historii Maxcom pozostaje niezmienna – siedziba firmy mieści się w Tychach, gdzie zlokalizowane są również stale rozwijane obiekty magazynowe. To także tu znajduje się dział Wdrożeń oraz Badań i Rozwoju. Jego pracownicy odpowiadają za szybkie adaptowanie portfolio produktowego do zmieniających się potrzeb konsumentów.

Zaangażowanie i wyróżnienia

Maxcom od wielu lat zaangażowany jest w działania na rzecz lokalnej społeczności i na bieżąco reaguje na jej potrzeby. Spółka nie mogła przejść obojętnie wobec sytuacji pandemicznej, która rozwijała się w naszym kraju. Tylko w 2020 r. Maxcom podarował śląskim placówkom medycznym i szpitalom sprzęt do walki z pandemią Covid-19 o wartości ponad 360 000 zł.

Na przestrzeni 20 lat działalności firma otrzymała również liczne wyróżnienia, jak m.in. Diamenty Forbesa, kilkanaście razy Gazele Biznesu, tytuł Ambasador Polskiej Gospodarki, czy Medal Europejski oraz liczne nagrody branżowe za innowacyjne produkty. W 2020 r. przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Maxcom wyniosły 129.9 mln zł.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy

Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.

Prawo

Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.

Infrastruktura

Nowe przepisy o ochronie ludności cywilnej wprowadzają obowiązkowe elastyczne zbiorniki na wodę. Mają one służyć w razie suszy, pożarów czy wybuchu wojny

Samorządy będą musiały posiadać m.in. elastyczne zbiorniki na wodę pitną i przenośne magazyny wody przeciwpożarowej. To element odpowiedniego przygotowania zasobów na wypadek sytuacji kryzysowych, kataklizmów czy wybuchu konfliktu, wprowadzony nowymi przepisami o ochronie ludności. Eksperci podkreślają, że tego typu rozwiązania to innowacyjne produkty, które nie tylko ułatwiają logistykę w sytuacjach kryzysowych, ale także mogą znacząco skrócić czas reakcji służb ratunkowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.