Komunikaty PR

Polska wyrusza na wojnę z cyberprzestępcami

2021-09-27  |  01:00
Biuro prasowe

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Bitdefender aż 71 proc. specjalistów z dziedziny bezpieczeństwa uważa, że cyberwojna może stanowić zagrożenie dla ich organizacji.  Sytuacja na świecie jest poważna i zaczyna się powoli wymykać spod kontroli nawet największych mocarstw, czego doskonałym przykładem jest atak ransomware na Colonial Pipeline, który wyłączył największy rurociąg z paliwem w Stanach Zjednoczonych. Ten i kilka innych incydentów zachęciły administrację Joe Bidena do podjęcia energicznych działań mających na celu ochronę strategicznych zasobów. Amerykański prezydent zapowiedział, że przeznaczy 20 mld dolarów na wzmocnienie systemów energetycznych pod względem cyberbezpieczeństwa oraz 2 mld dolarów na poprawę stanu sieci działających na obszarach wysokiego ryzyka. Również polski rząd nie zamierza pobłażać cyberprzestępcom. Wydatki na CBZC pochłoną w ciągu dziesięciu lat 4,4 mld złotych. Według raportu ABW CSIRT GOV w 2020 roku liczba faktycznych incydentów w Polsce roku wzrosła o 88 proc. względem roku 2019. Na szczególną uwagę zasługuje wzrost liczby cyberataków na służby i wojsko, który wyniósł 311 proc. w skali roku.

 

  • Tego typu działania jak powołanie CBZC są jak najbardziej zrozumiałe i rząd zasługuje tutaj na pochwałę, tym bardziej, że raporty firm badawczych oraz dostawców systemów bezpieczeństwa budzą poważny niepokój. Bitdefender m.in. informuje o wzmożonej aktywność w tym roku przemysłowych grup szpiegowskich i powiązanych z nimi znacznym wzrostem incydentów APT. Z kolei Gartner straszy cyberatakami, które mogą w przyszłości nie tylko krzywdzić, ale również zabijać ludzi - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Cyberprzestępcy zaczną również coraz częściej atakować łańcuchy dostaw, co pokazują tegoroczne incydenty związane ze szczepionkami na koronawirusa. Z powodów politycznych, a także ekonomicznych, ataki tego typu obejmą branże, które w przeszłości nie były obiektem zainteresowania cyberprzestępców, takie jak opieka zdrowotna czy nieruchomości. Dlatego też trudno sobie wyobrazić walkę z cyberprzestępczością bez wsparcia ze strony państwa. Warto na koniec dodać, że CBZC nie jest jedyną inicjatywą tego rządu dążącą do ochrony sieci informatycznych.  W 2019 roku zostało powołane do życia Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni, jednostkę podległą Ministerstwu Obrony Narodowej. 

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.