Komunikaty PR

Ponad 750 mld euro na europejskim rynku e-commerce. Polska liderem regionu CEE.

2021-10-25  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Artur Kosior
ITBC Communication

Al. Księcia Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
artur_kosior|itbc.pl| |artur_kosior|itbc.pl
+48504327897
www.itbcgroup.pl

Ponad 750 mld euro na europejskim rynku e-commerce. Polska liderem regionu CEE.

Jak donosi najnowsza analiza stowarzyszeń Ecommerce Europe oraz EuroCommerce – 2021 European E-commerce Report rynek sprzedaży online na Starym Kontynencie osiągnął 757 mld euro, co stanowi 10% wzrost względem poprzedniej edycji raportu.

Bez wątpienia, swój udział w uzyskaniu takiego wyniku zaznaczyła pandemia, niemniej bardzo istotne znaczenie ma również coraz częstszy prymat sprzedaży w kanałach cyfrowych nad tradycyjnym handlem oraz stale kontynuowana po „boomie” w wyniku pandemii, cyfryzacja gospodarki, jak i samej branży e-handlu.

E-handlowe bestsellery

W ciągu 10 miesięcy, tj. od marca do grudnia 2020 w Polsce powstało ponad 11 tysięcy
e-sklepów. I choć oczywiście nie wszystkie rynkowe starty okazały się sukcesami, to przyrost nowych graczy rodzimego sektora e-commerce robi wrażenie.

Opublikowane przez firmę PayU opracowanie The Next Frontier – Central and Eastern Europe wskazuje z kolei, że Polska przewodzi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pod względem internetowej sprzedaży trzech kategorii produktów. Chodzi o kosmetyki/pielęgnację urody, których wartość sprzedaży wynosi 720 mln $ (2,8 mld zł) w skali roku, odzież, gdzie sprzedaż sięga niemal 6,5 miliardów dolarów (25,5 mld zł) oraz tzw. digital goods, czyli niematerialne produkty cyfrowe, które stanowią w Polsce rynek warty 615 mln $ (2,5 mld zł). – Ostatnia z najpopularniejszych kategorii jest oczywiście bardzo pojemna, niemniej to właśnie tutaj klasyfikowane są wszystkie rozwiązania z zakresu cyfrowej gospodarki, w tym usługi chmurowe i biznesowe aplikacje udostępniane za pośrednictwem cloud computingu. To jeden z kolejnych, znacznie rzadziej przedstawianych dowodów na przyspieszającą cyfryzację nie tylko samej branży e-commerce, ale przedsiębiorstw z wielu innych sektorów, którzy częściej kupują nowe usługi cyfrowe – tłumaczy Marcin Zmaczyński z Aruba Cloud.

Coraz bliżej chmur

Sama branża E-commerce także w widocznym stopniu awansuje pod względem cyfrowego zaawansowania, co obrazuje choćby statystyka wykorzystania przez sektor e-handlu usług chmurowych. Z danych Eurostatu wynika, że w 2020r ponad jedna czwarta europejskich firm zajmujących się handlem w sieci, korzystała z rozwiązań w chmurze. W 2018r odsetek ten wynosił ok. 18%. W Polsce, według danych GUS, w minionym roku 16% przedsiębiorstw z kategorii” handel detaliczny” wykorzystywało wspierające biznes usługi cloud computingu. I choć to nadal względnie niewielka grupa, i tak jest to widocznym awansem względem 2019r, kiedy to procent tego typu firm wynosił 11%. – Tutaj warto zaznaczyć, że statystykę tą podnoszą w sporej mierze nowopowstające e-sklepy, które często decydują się od podstaw zbudować swoją infrastrukturę w chmurze, stawiając na przewidywalność kosztów i przyspieszając swoje wejście na rynek – dodaje Marcin Zmaczyński z Aruba Cloud.

Wirtualne platformy, realne zyski

Wartym zwrócenia uwagi trendem internetowej sprzedaży staje się również wykorzystanie technologii wirtualnej (VR) oraz mieszanej rzeczywistości (AR). Jeden ze specjalizujących się w dostarczaniu dedykowanym branży e-commerce rozwiązań tego typu startup – Adloid, przekonywał na łamach globalnej edycji Forbes’a, że udostępnienie klientom możliwości „podejrzenia” jak prezentować się będą interesujące ich meble bądź sprzęt elektroniczny w mieszkaniu czy zapoznanie z gabarytami i przestrzenią wewnątrz samochodu „wyświetlonego” na podjeździe jest w stanie podnieść sprzedaż nawet o 200%.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców

W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.

Handel

Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł

Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.