Projektowanie miejskiej logistyki a automaty paczkowe
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Automaty do odbioru przesyłek kurierskich to już nie tylko bezpieczny czy wygodny, ale przede wszystkim ekologiczny sposób odbioru zakupów online. Bezdotykowe urządzenia, intuicyjne w konfiguracji, które nie wymagają podłączenia do prądu i są obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji, stanowią przyszłość całego rynku, wpisując się jednocześnie w zielone trendy. Inne wyzwanie stanowi natomiast umiejętne projektowanie miejskiej logistyki z automatami w tle.
Zaawansowane technologicznie instalacje, będące punktami odbioru przesyłek, można ustawiać zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków. Urządzenia nie potrzebują dostępu do zewnętrznego źródła energii. Są wyposażone w wysokiej jakości baterie, które pozwalają im działać nawet przez dziesięć lat. Nie wymagają też korzystania z ekranu. Wystarczy smartfon lub inne urządzenie wyposażone w technologię Bluetooth. Ponadto, możliwe jest ich ustawienie w dużym zagęszczeniu. Mobilność automatów pozwala znacząco zoptymalizować ostatnią milę kurierską, która stanowi kluczowe ogniwo w realizacji przesyłek kurierskich.
Synergia z przestrzenią miejską
Automaty nowej generacji nie potrzebują także dostępu do Internetu, co powoduje, że można je ustawić w zupełnie nowych lokalizacjach. Urządzenia mogą mieć różną wielkość w zależności od zapotrzebowania, a spora elastyczność ułatwia instalacje zarówno w biurowcach czy sklepach, jak i na parkingach lub chodnikach, czyli w miejscach do tej pory zupełnie niedostępnych.
Rynek e-commerce skorzystał na wybuchu pandemii, ponieważ zakupy w głównej mierze przeniosły się do Internetu. Wzrosło tym samym zapotrzebowanie na bezpieczne przesyłki za pomocą automatów paczkowych. Wzrost transakcji online to także poszukiwanie nowych rozwiązań w zakresie montażu urządzeń, które nie mogą zaburzać przestrzeni miejskiej.
Zielone trendy
Wygoda jest jednym z pierwszych skojarzeń, które nasuwają się na myśl o automatach paczkowych. Ich sprawne funkcjonowanie wywiera pozytywny wpływ na środowisko, między innymi redukując emisję dwutlenku węgla w zakresie transportu, a także usprawniając pracę samych kurierów. Optymalizacji podlega również ostatnia mila dzięki zmniejszeniu liczby zwrotów lub ponowionych kursów w wyniku nieobecności adresata przesyłki.
Pandemia przyniosła olbrzymi rozwój sektora e-commerce, a co za tym idzie, swoisty boom na automaty paczkowe. Większe instalacje wymagają jednak synergii z otoczeniem miejskim. Ich odpowiednia estetyka pozwoli projektować miejską logistykę w sposób zgodny z kluczowymi elementami infrastruktury. Wspólna przestrzeń stanowi w końcu nadrzędną wartość i bezwzględnie nie można o niej zapominać.
Łukasz Łukasiewicz
Operations Manager
SwipBox Polska

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.