Komunikaty PR

Prowadzisz małą lub średnią firmę? Sprawdź, jak robot pomoże Ci w rozwoju

2021-05-24  |  11:12
Biuro prasowe

Czy istnieją takie roboty, które mogłyby przejąć nasze najbardziej nielubiane zadania w pracy? Tak! Co więcej – dostępne są one nie tylko dla korporacji, ale również dla małych i średnich firm. Ich „zatrudnienie” to korzyści zarówno dla właścicieli, jak i pracowników. Jak roboty mogą pomóc nam w codziennej pracy?
 

Na świecie robotyzacja jest wyraźnie zauważanym trendem: dane z raportu Deloitte wskazują, że 78% respondentów badania już wdrożyło procesy RPA (Zrobotyzowanej Automatyzacji Procesów), a 16% planuje wdrożyć je w ciągu 3 lat.[1] Przyśpieszenie cyfryzacji i automatyzacji to jedno z wyzwań, którym muszą sprostać firmy z sektora MŚP.

 

Pandemia miała znaczny wpływ na wzrost znaczenia technologii w codziennym biznesie. Raport przygotowany przez Fundację Altum wskazuje, że pod koniec 2020 roku ponad 60% badanych przedsiębiorstw z sektora MŚP planowało podjąć działania transformacji technologicznej w przyszłości, a ponad 25% deklarowało zwiększenie budżetu na digitalizację, cyfryzację i automatyzację w 2021 roku. [2]

Rosnący potencjał rynku sprawia, że również w Polsce powstaje wiele firm, oferujących wdrażanie procesów robotyzacji. Dzięki temu usługi te są lepiej dostępne i tańsze. Ponadto nowoczesne roboty cyfrowe są proste w obsłudze, a aby nauczyć się korzystania z nich, wystarczy przejść specjalne szkolenie.


Robot pomoże Ci w pracy?

Roboty to nie tylko fizyczne maszyny, które pomagają przy procesach produkcyjnych, czy też humanoidalne maskotki, które widujemy na wystawach. To także oprogramowania, które mogą pomóc w typowej pracy biurowej, którą wykonujemy każdego dnia. Ich wsparcie szczególnie sprawdzi się w podniesieniu wydajności małych i średnich firm.

Robot może przejąć monotonne zadania związane z dużymi ilościami danych oraz powtarzalnymi czynnościami, które zajmują dużo czasu i energii pracowników. Dzięki temu mogą oni skupić się na bardziej angażującej pracy i rozwijać swoje kompetencje. Robot wykona za nich obliczenia, zajmie się fakturami, przygotuje zestawienia danych, powysyła maile, przypilnuje dostaw, wygeneruje dokumenty, wypełni formularze –przejmie niemal każde zadanie, które oparte jest na sprawdzonym i powtarzalnym procesie.

Roboty cyfrowe to duże wsparcie w biurze. Dzięki nim można wykonywać więcej pracy w krótszym czasie, obsługiwać więcej klientów, zwiększyć jakość i szybkość ich obsługi, a także wydłużyć czas pracy – robot może pracować wtedy, kiedy pozostali mają wolne. Zmniejsza się także ryzyko błędów. – mówi Michał Wawiórko, Prezes Zarządu First Byte, właściciela Wizlink – nowoczesnego narzędzia do robotyzacji procesów biznesowych. Dodaje: Co warto zaznaczyć – roboty nie stanowią zagrożenia dla ludzkich pracowników. Należy uważać je za wsparcie i szansę na rozwój całej firmy. A gdy firma się rozwija, wszyscy na tym korzystają.
 

W efekcie przedsiębiorca znacznie zaoszczędzi wydatki, ponieważ bez zatrudnienia dodatkowych osób, zwiększy efektywność swojego biznesu. Inwestycja w robota może zwrócić się już po kilku miesiącach.


Jak wprowadzić robota do firmy?

Ze względu na coraz lepszą dostępność cenową oraz ilość możliwych rozwiązań, niemal każde przedsiębiorstwo może wybrać opcję dopasowaną do swoich potrzeb i możliwości. Firma, która chciałaby zatrudnić robota, powinna przede wszystkim przeanalizować, czy przyniesie to wymierne korzyści i przyczyni się do jej rozwoju.

Robota można zatrudnić na własną rękę, z wykorzystaniem posiadanych zasobów lub ze wsparciem firmy zewnętrznej. To od właściciela firmy zależy, które rozwiązanie będzie dla niego najbardziej optymalne. Obecnie na polskim rynku jest wiele firm, które zajmują się przeprowadzaniem organizacji przez cały proces robotyzacji. Może on potrwać od kilku dni do kilku tygodni. – dodaje Michał Wawiórko.
 

 


[1] Raport: Inteligentna Automatyzacja 2020, Deloitte.

 

[2] Raport: Transformacja technologiczna firm w nowej rzeczywistości, 2020, Fundacja Altum.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.