Komunikaty PR

Prywatność użytkowników ClickMeeting pod jeszcze większą ochroną

2021-05-25  |  10:20
Biuro prasowe

Chociaż związane z pandemią obostrzenia są łagodzone i coraz więcej osób wraca powoli do pracy stacjonarnej, nie ma wątpliwości, że organizacja wydarzeń online oraz praca i nauka zdalna zyskały sobie wielu zwolenników i w pewnym zakresie pozostaną z nami już na zawsze. Według raportu „Jak oceniamy naukę zdalną po roku pandemii?”  polskiej firmy webinarowej ClickMeeting ponad połowa respondentów opowiada się za wyborem nauki w formie hybrydowej po zakończeniu pandemii. Ludzie polubili również wydarzenia organizowane online, w których można wygodnie uczestniczyć niezależnie od ich lokalizacji. W 2020 r. liczba spotkań i eventów organizowanych w Polsce tylko za pośrednictwem ClickMeeting wzrosła o ponad 950 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.

Przeniesienie większości aktywności do świata cyfrowego, zwłaszcza gdy odbywało się w pośpiechu wymuszonym sytuacją, wymaga szczególnej ochrony prywatności danych - mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting -  Na szczęście coraz więcej polskich użytkowników Internetu korzysta z niego świadomie i przy wyborze narzędzi do komunikacji zdalnej oraz organizacji spotkań czy wydarzeń online zwraca znaczną uwagę również na kwestie przechowywania danych i ich ochrony.

 

Nowa funkcja ClickMeeting zwiększa ochronę prywatności

Ochrona prywatności użytkowników przez firmy to nie tylko działanie zgodnie z przepisami prawa, np. RODO, ale też szereg funkcji, które stanowią dodatkowe zabezpieczenie. W swoim narzędziu ClickMeeting wprowadza obecnie nową opcję w prowadzeniu webinarów - możliwość ukrycia danych uczestników przez organizatora. Oznacza to, że osoby biorące udział w webinarze zobaczą tylko inicjały pozostałych. To szczególnie ważne w przypadku webinarów, których nagrania będą potem udostępniane w Internecie.

 

Inne funkcje pozwalające chronić bezpieczeństwo

ClickMeeting regularnie wprowadza nowe funkcje, mające chronić organizatorów i uczestników spotkań. Między innymi dostępna jest opcja domyślnego ukrycia listy uczestników webinaru, a od pewnego czasu na nagraniu z wydarzenia lista uczestników oraz zawartość czatu domyślnie pozostają niewidoczne. Jeśli wydarzenie jest nagrywane, uczestnicy są o tym automatycznie informowani. Dodatkową ochronę zapewnia też opcja zabezpieczenia danego wydarzenia ustalonym przez organizatora hasłem i tokenami oraz możliwość utworzenia dodatkowych podpokoi dla poszczególnych grup uczestników spotkania. Organizator może też ograniczyć listę uczestników tylko do osób wcześniej zarejestrowanych, a nawet uniemożliwić dołączenie do spotkania po jego rozpoczęciu.

 

Lokalizacja serwerów firmy ma istotny wpływ na ochronę prywatności danych

Kwestią związaną z ochroną danych osobowych, którą również warto się zainteresować, jest miejsce ich przechowywania przez firmę, z której usług zamierzamy skorzystać. Na terenie Unii Europejskiej od trzech lat obowiązuje rozporządzenie RODO, które bardzo dokładnie określa warunki zbierania i przetwarzania przez firmy danych osobowych klientów i użytkowników ich usług. Problem zaczyna się poza granicami Unii. W lipcu 2020 r. Trybunał Sprawiedliwości UE unieważnił Tarczę Prywatności – system regulujący zasady transferu danych z Unii do USA i legalizujący ich przetwarzanie w Stanach Zjednoczonych, gdzie przepisy dotyczące tych zagadnień są łagodniejsze i nie zapewniają takiej ochrony jak RODO.

Rynek dostawców oprogramowania do webinarów i wideokonferencji jest zdominowany przez firmy z USA, więc można przypuszczać, że dane ich klientów  podlegają przetwarzaniu poza obszarem obowiązywania przepisów RODO - tłumaczy Dominika Paciorkowska z ClickMeeting - Aby mieć pewność, że dane naszych użytkowników są bezpieczne, na długo przed wydaniem orzeczenia przez Trybunał UE podjęliśmy decyzję o transferze serwerów, na których przechowywane są dane osobowe powierzane nam przez klientów, do Unii Europejskiej. Przeprowadziliśmy audyt całej organizacji pod kątem zgodności z RODO, wprowadziliśmy zmiany w polityce wewnętrznej oraz zweryfikowaliśmy umowy z naszymi partnerami i renegocjowaliśmy te, które wymagały dostosowania do nowych regulacji. Projektując każde nowe rozwiązanie, nasi specjaliści mają na uwadze ochronę danych użytkowników ClickMeeting. Troska o bezpieczeństwo przekłada się na zaufanie klientów - z naszych usług korzystają uczelnie wyższe, firmy ubezpieczeniowe oraz niektóre banki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Twój czas online - jak wykorzystać go mądrze? Biuro prasowe
2024-05-18 | 10:00

Twój czas online - jak wykorzystać go mądrze?

Prawie 7 godzin dziennie Polacy spędzają na korzystaniu z internetu – tak wynika z najnowszego raportu Digital 2024 Global Overview. To prawie 105 dni w ciągu całego roku i w
IT i technologie Twój czas online - jak wykorzystać go mądrze?
2024-05-18 | 10:00

Twój czas online - jak wykorzystać go mądrze?

Prawie 7 godzin dziennie Polacy spędzają na korzystaniu z internetu – tak wynika z najnowszego raportu Digital 2024 Global Overview. To prawie 105 dni w ciągu całego roku i w
IT i technologie Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u
2024-05-17 | 13:45

Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u

Aby rozwiązać problemy ze stabilnością wybranych procesorów Intel Core 13. i 14. generacji, firma Intel wprowadziła rozwiązanie znane jako „Intel Default Settings”,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.