Komunikaty PR

Przewaga technologiczna nie tylko w walce o smak konsumenta

2021-11-04  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.38 MB )

Rosnąca świadomość konsumentów, zmiana nawyków żywieniowych oraz innowacje w przemyśle spożywczym sprzyjają rozwojowi nowoczesnych metod utrwalania żywności. Z uwagi na pandemię, coraz częściej zwracamy uwagę na trwałość produktów. Z jednej strony, rzadziej odwiedzamy sklepy, jednocześnie dbając o własne bezpieczeństwo zdrowotne, z drugiej natomiast ograniczamy ilość psującej się żywności.  

Inaktywacja niebezpiecznych patogenów, które psują żywność, utrzymanie poziomu witamin czy substancji odżywczych stają się dla konsumentów nowej generacji naturalnym standardem, szczególnie w przypadku dań gotowych. Odpowiedzią na ich potrzeby jest paskalizacja, czyli metoda utrwalania produktów, wykorzystująca moc wysokiego ciśnienia. Niszczy ona szkodliwe związki organiczne oraz wirusy, zachowując witaminy dzięki niskiej temperaturze oraz przedłuża datę przydatności do spożycia. Naturalna rewolucja dzieje się na naszych oczach, tym bardziej że świadomy konsument stawia na prosty skład produktu, bezpieczeństwo, brak konserwantów, a także wartości odżywcze.

Konsument nowej generacji

Wraz z rozwojem technologii, producenci otwierają się na nowych odbiorców, do których przemawia już nie tylko cena, ale przede wszystkim jakość. Dania gotowe bardzo często stanowią wiodący element codziennego jadłospisu. Przedłużeniu przydatności do spożycia mogą podlegać dania gotowe na bazie mięsa, ryb czy warzyw lub soki. Uniwersalna metoda utrwalania wspomnianych produktów nie może wpływać negatywnie na ich smak oraz strukturę. Gotowa żywność, jak zupy, dania z dodatkiem kaszy, makaronu czy ryżu, które są pakowane próżniowo, stają się odpowiednio zabezpieczone dopiero dzięki paskalizacji.

Warto wspomnieć, że innym kluczowym obszarem jest możliwość usunięcia bardzo szkodliwych substancji, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia. Jest to szczególnie istotne w przypadku odżywiania osób starszych lub dzieci. Serwowane produkty nie mogą zawierać konserwantów czy sztucznych ulepszaczy, zapewniając odpowiednią dawkę witamin oraz porcję substancji odżywczych, będących niezbędnymi dla ludzkiego organizmu.

Oczekiwania a rzeczywistość

Rosnąca popularność dań gotowych stwarza nowe możliwości przed producentami. Wiąże się to również z rosnącymi wymaganiami i oczekiwaniami samych konsumentów. Z badania PMR – „Rynek produktów food to go w Polsce w 2020/21” – wynika, że 56% z nas sięgnęło po danie przygotowane na ciepło w miejscu zakupu, ale już 2/3 nabyło paczkowane dania gotowe. Największym zainteresowaniem (82%) cieszą się towary garmażeryjne, jak naleśniki lub pierogi. Świeże sałatki wybiera z kolei 43% konsumentów, a niemal co czwarty badany kupuje gotowe zestawy obiadowe. Warto dodać, że to wegetarianie oraz weganie częściej korzystają z gotowych porcji, co najpewniej wiąże się z ich przynależnością do młodszej grupy respondentów.

Trwałość produktów zaczyna odgrywać wiodącą rolę, ponieważ konsumenci są skłonni wybierać te o dłuższym terminie przydatności. Transparentny skład oraz wysoka jakość wpisują się w konkretne potrzeby całej branży spożywczej, dodatkowo przyspieszając implementację innowacyjnych technologii w odniesieniu do paskalizacji. Sam proces jest w pełni naturalny, pozwalający zachować wszystkie walory smakowe, barwę czy zapach produktów, które zostaną mu poddane. Walka o podniebienie nie musi polegać wyłącznie na tradycyjnych metodach utrwalania. Postęp technologiczny idzie w parze z eliminacją niepotrzebnej chemii, wiążąc się z trwałością i pełnym bezpieczeństwem spożywanych produktów.

Agnieszka Rembisz

Business Development Director

HPP TradeBridge

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.