Quest Dystrybucja zmienia nazwę na QDP
Quest Dystrybucja Sp. z o.o. zmienia nazwę na QDP Sp. z o.o. Nowa nazwa obowiązuje od 2 sierpnia br. Zmiana nazwy na QDP Sp. z o.o. jest ważnym etapem w działalności Spółki, która w ciągu ostatnich lat intensywnie realizowała nową strategię rozwoju. Nowym hasłem przewodnim QDP będzie „Efektywność i bezpieczeństwo IT”.
Quest Dystrybucja Sp. z o.o. działa na polskim rynku oprogramowania już od 2004 r., rozpoczynając działalność jako wyłączny przedstawiciel i dystrybutor produktów firmy Quest Software. Przez te kilkanaście lat zarówno w strategii rozwoju, jak i w oferowanych przez firmę produktach oraz usługach nastąpiło wiele zmian.
W wyniku nawiązania współpracy z nowymi partnerami i dostawcami (m.in. Cymulate, Secret Double Octopus, Sasa Software, CA/Broadcom) portfolio oferowanych produktów stale poszerzało się o nowe rozwiązania. Dzięki temu Spółka stała się nowoczesnym dostawcą rozwiązań teleinformatycznych, integrującym kompleksowe systemy w obszarach zarządzania operacjami i rozwoju IT oraz cyberbezpieczeństwa, współpracującym bezpośrednio z producentami innowacyjnych rozwiązań. Kompetencje w zakresie usług profesjonalnych firmy są wykorzystywane zarówno przez klientów w Polsce, jak i za granicą.
Aktywnie dostosowując się do nowych trendów i zagrożeń, nowoczesnych technologii i globalnej cyfryzacji, Quest Dystrybucja od początku swojej działalności koncentrowała się na potrzebach klientów i oferowała produkty, które wychodziły naprzeciw ich oczekiwaniom. Pomagały w zapewnieniu bezpieczeństwa, rozwoju i większej konkurencyjności. Klientami Quest Dystrybucja jest ponad tysiąc firm reprezentujących wszystkie sektory gospodarki - finansowy, telekomunikacyjny, energetyczny, przemysłowy oraz instytucje rządowe i edukacyjne. Aktualnie Quest Dystrybucja Sp. z o.o. jest przedstawicielem wiodących na rynku producentów oprogramowania: ApiOmat, CATechnologies/Broadcom, Cymulate, Secret Double Octopus, InfoBay, Sasa Software, SMA oraz partnerem Platinum Plus firm One Identity i Quest Software. W szerokiej ofercie produktowej znajdują się rozwiązania upraszczające zarządzanie bazami danych i infrastrukturą Microsoft, optymalizujące i poprawiające efektywność środowisk hybrydowych, poprawiające poziom cyberbezpieczeństwa i bezpieczeństwa dostępu do informacji oraz automatyzujące procesy biznesowe.
Ireneusz Medyński, prezes Quest Dystrybucja Sp. z o.o.:
„To ważny moment w rozwoju naszej firmy, a zmiana nazwy jest jednym z jego etapów i elementem naszej długoterminowej strategii biznesowej. Przez ostatnie lata przeszliśmy transformację i dziś jesteśmy zupełnie inną firmą niż kilkanaście lat temu. Zmieniła się nie tylko nasza oferta, ale też kierunek rozwoju. Nazwa Quest Dystrybucja nie oddawała już tego, czym Spółka zajmuje się dzisiaj. Dlatego podjęliśmy decyzję o zmianie nazwy. O sukcesie Quest Dystrybucja decydowała wysoka jakość oferowanych produktów i usług oraz indywidulane podejście do klientów. I to się nie zmieni. Już jako QDP nadal zamierzamy oferować najwyższej klasy rozwiązania informatyczne, które pomagają spełniać potrzeby informatyczne i biznesowe organizacji.”
QDP Sp. z o.o. planuje dalsze poszerzanie oferty o innowacyjne rozwiązania, współpracę z nowymi dostawcami oraz rozwój wysokiej jakości usług profesjonalnych. Niemniej nadal będzie ściśle współpracować ze swoimi wieloletnimipartnerami - Quest Software i One Identity - i rozwijać posiadane kompetencje w tym obszarze, z których korzystają klienci nie tylko w Polsce ale także na świecie.
Wraz z wprowadzeniem nowej nazwy firmy, zmieni się adres strony www z www.quest-pol.com.pl na www.qdp.com.pl. Numery telefonów i adres siedziby Spółki pozostaną bez zmian. Nowa nazwa obowiązuje od 2 sierpnia br.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.