Komunikaty PR

Ranking kamerek internetowych i mikrofonów

2021-10-20  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Webinary i spotkania online stały się w ostatnich latach powszechnym i cenionym narzędziem w pracy, edukacji, organizacji eventów, a także sposobem na zarabianie. W ciągu całego ubiegłego roku w webinarach i spotkaniach online organizowanych tylko za pośrednictwem polskiej platformy ClickMeeting wzięło udział niemal 31 mln osób na całym świecie. W Polsce płatne wydarzenia organizowane za pośrednictwem ClickMeeting tylko w 2020 r. zarobiły ponad 2,5 mln zł. Rekordowy webinar zarobił jednorazowo 57 tys. zł.

Konieczność przeniesienia większości aktywności do Internetu spowodowała oczywiście gwałtowny wzrost zainteresowania Polaków sprzętem do komunikacji przez Internet - zainteresowanie hasłami takimi jak „najlepsza kamerka internetowa” czy „najlepszy mikrofon do komputera” w Internecie w kwietniu 2020 r. było o niemal 450 proc. wyższe niż w lutym, jak wynika z analizy za pomocą SentiOne, polskiej platformy do monitoringu Internetu za pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji.

Teoretycznie może się wydawać, że w tego typu wydarzeniach najważniejsza jest treść i nie ma potrzeby inwestowania w porządny sprzęt czy np. w ogóle korzystania z kamery podczas spotkań – mówi Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager w ClickMeeting. To nieprawda. Ogromny procent komunikatu stanowi nie tylko to, co się mówi, ale jak jest się przy tym odbieranym przez słuchaczy - w jaki sposób się mówi, jak się przy tym zachowuje i wygląda. W przeprowadzonej przez ClickMeeting ankiecie na temat stosunku do zasad savoir-vivre na spotkaniach online blisko połowa respondentów stwierdziła, że włączanie kamery jest oznaką szacunku dla współuczestników.

Ranking kamerek internetowych 2021. Xiaomi z zasięgiem o ponad 500 proc. większym niż konkurencja

Jakie marki sprzętu do spotkań online i webinarów są w Polsce najpopularniejsze? Z analizy wypowiedzi Internautów za okres od początku 2021 r. do połowy października wynika, że wśród kamerek internetowych zdecydowanie największą popularnością cieszy się marka Xiaomi. Od początku 2021 r. kamery internetowe tej firmy były wymieniane ponad 2500 razy, a wszystkie wypowiedzi na jej temat osiągnęły zasięg na poziomie 3 mln wyświetleń. Daleko z tyłu znalazły się kamerki holenderskiej firmy Trust – 843 wzmianki osiągnęły zasięgi na poziomie 467 tys. wyświetleń – o ponad 500 proc. mniejsze niż Xiaomi. Na trzecim miejscu znalazł się szwajcarsko-amerykański Logitech - 389 wzmianek i 420 tys. zasięgu. Czwarty pod względem popularności jest singapurska firma Creative – 289 wzmianek z zasięgiem na poziomie 410 tys. Piąte miejsce zajmuje amerykański Razer – 261 wzmianek i 279 tys. wyświetleń zasięgu.

Ranking mikrofonów 2021. Wśród mikrofonów najpopularniejsza jest marka Jabra

Jeśli chodzi o mikrofony, to w tym samym okresie największym zainteresowaniem polskich Internautów w 2021 r. cieszyła się duńska marka Jabra – 447 wzmianek i zasięg na poziomie 892 tys. wyświetleń. Drugie miejsca zajęły mikrofony należącej do HP marki HyperX – 451 wzmianek i zasięg na poziomie 630 tys. wyświetleń. Trzecia najpopularniejsza marka to niemiecki Sennheiser, którego w kontekście mikrofonów polscy Internauci wspominali 391 razy, a wszystkie te wypowiedzi osiągnęły zasięg na poziomie 624 tys. wyświetleń. Na czwartym miejscu pod względem liczby wzmianek znalazła się wspomniana już przy kamerkach holenderska marka Trust – 316 wzmianek i 118 tys. wyświetleń zasięgu. Większy zasięg uzyskały jednak wypowiedzi na temat mikrofonów Philips SPC – 178 tys. wyświetleń przy 297 wzmiankach.

Jeśli mamy zamiar korzystać z danego sprzętu w miarę regularnie, to zawsze warto zadbać o to, by był on jak najlepszej jakości w ramach dostępnego budżetu. Szczególnie znaczenie ma to w przypadku osób, które korzystają ze spotkań online i webinarów w pracy oraz zarabiają za ich pośrednictwem - wiadomo, że dobrej jakości obraz i dźwięk ułatwiają odbiór wydarzenia i pomagają budować profesjonalny wizerunek prowadzącego lub prowadzących – dodaje Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager w ClickMeeting.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.