Komunikaty PR

Ranking kamerek internetowych i mikrofonów

2021-10-20  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Webinary i spotkania online stały się w ostatnich latach powszechnym i cenionym narzędziem w pracy, edukacji, organizacji eventów, a także sposobem na zarabianie. W ciągu całego ubiegłego roku w webinarach i spotkaniach online organizowanych tylko za pośrednictwem polskiej platformy ClickMeeting wzięło udział niemal 31 mln osób na całym świecie. W Polsce płatne wydarzenia organizowane za pośrednictwem ClickMeeting tylko w 2020 r. zarobiły ponad 2,5 mln zł. Rekordowy webinar zarobił jednorazowo 57 tys. zł.

Konieczność przeniesienia większości aktywności do Internetu spowodowała oczywiście gwałtowny wzrost zainteresowania Polaków sprzętem do komunikacji przez Internet - zainteresowanie hasłami takimi jak „najlepsza kamerka internetowa” czy „najlepszy mikrofon do komputera” w Internecie w kwietniu 2020 r. było o niemal 450 proc. wyższe niż w lutym, jak wynika z analizy za pomocą SentiOne, polskiej platformy do monitoringu Internetu za pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji.

Teoretycznie może się wydawać, że w tego typu wydarzeniach najważniejsza jest treść i nie ma potrzeby inwestowania w porządny sprzęt czy np. w ogóle korzystania z kamery podczas spotkań – mówi Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager w ClickMeeting. To nieprawda. Ogromny procent komunikatu stanowi nie tylko to, co się mówi, ale jak jest się przy tym odbieranym przez słuchaczy - w jaki sposób się mówi, jak się przy tym zachowuje i wygląda. W przeprowadzonej przez ClickMeeting ankiecie na temat stosunku do zasad savoir-vivre na spotkaniach online blisko połowa respondentów stwierdziła, że włączanie kamery jest oznaką szacunku dla współuczestników.

Ranking kamerek internetowych 2021. Xiaomi z zasięgiem o ponad 500 proc. większym niż konkurencja

Jakie marki sprzętu do spotkań online i webinarów są w Polsce najpopularniejsze? Z analizy wypowiedzi Internautów za okres od początku 2021 r. do połowy października wynika, że wśród kamerek internetowych zdecydowanie największą popularnością cieszy się marka Xiaomi. Od początku 2021 r. kamery internetowe tej firmy były wymieniane ponad 2500 razy, a wszystkie wypowiedzi na jej temat osiągnęły zasięg na poziomie 3 mln wyświetleń. Daleko z tyłu znalazły się kamerki holenderskiej firmy Trust – 843 wzmianki osiągnęły zasięgi na poziomie 467 tys. wyświetleń – o ponad 500 proc. mniejsze niż Xiaomi. Na trzecim miejscu znalazł się szwajcarsko-amerykański Logitech - 389 wzmianek i 420 tys. zasięgu. Czwarty pod względem popularności jest singapurska firma Creative – 289 wzmianek z zasięgiem na poziomie 410 tys. Piąte miejsce zajmuje amerykański Razer – 261 wzmianek i 279 tys. wyświetleń zasięgu.

Ranking mikrofonów 2021. Wśród mikrofonów najpopularniejsza jest marka Jabra

Jeśli chodzi o mikrofony, to w tym samym okresie największym zainteresowaniem polskich Internautów w 2021 r. cieszyła się duńska marka Jabra – 447 wzmianek i zasięg na poziomie 892 tys. wyświetleń. Drugie miejsca zajęły mikrofony należącej do HP marki HyperX – 451 wzmianek i zasięg na poziomie 630 tys. wyświetleń. Trzecia najpopularniejsza marka to niemiecki Sennheiser, którego w kontekście mikrofonów polscy Internauci wspominali 391 razy, a wszystkie te wypowiedzi osiągnęły zasięg na poziomie 624 tys. wyświetleń. Na czwartym miejscu pod względem liczby wzmianek znalazła się wspomniana już przy kamerkach holenderska marka Trust – 316 wzmianek i 118 tys. wyświetleń zasięgu. Większy zasięg uzyskały jednak wypowiedzi na temat mikrofonów Philips SPC – 178 tys. wyświetleń przy 297 wzmiankach.

Jeśli mamy zamiar korzystać z danego sprzętu w miarę regularnie, to zawsze warto zadbać o to, by był on jak najlepszej jakości w ramach dostępnego budżetu. Szczególnie znaczenie ma to w przypadku osób, które korzystają ze spotkań online i webinarów w pracy oraz zarabiają za ich pośrednictwem - wiadomo, że dobrej jakości obraz i dźwięk ułatwiają odbiór wydarzenia i pomagają budować profesjonalny wizerunek prowadzącego lub prowadzących – dodaje Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager w ClickMeeting.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.