Komunikaty PR

Ranking kamerek internetowych i mikrofonów

2021-10-20  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Krzeska
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Webinary i spotkania online stały się w ostatnich latach powszechnym i cenionym narzędziem w pracy, edukacji, organizacji eventów, a także sposobem na zarabianie. W ciągu całego ubiegłego roku w webinarach i spotkaniach online organizowanych tylko za pośrednictwem polskiej platformy ClickMeeting wzięło udział niemal 31 mln osób na całym świecie. W Polsce płatne wydarzenia organizowane za pośrednictwem ClickMeeting tylko w 2020 r. zarobiły ponad 2,5 mln zł. Rekordowy webinar zarobił jednorazowo 57 tys. zł.

Konieczność przeniesienia większości aktywności do Internetu spowodowała oczywiście gwałtowny wzrost zainteresowania Polaków sprzętem do komunikacji przez Internet - zainteresowanie hasłami takimi jak „najlepsza kamerka internetowa” czy „najlepszy mikrofon do komputera” w Internecie w kwietniu 2020 r. było o niemal 450 proc. wyższe niż w lutym, jak wynika z analizy za pomocą SentiOne, polskiej platformy do monitoringu Internetu za pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji.

Teoretycznie może się wydawać, że w tego typu wydarzeniach najważniejsza jest treść i nie ma potrzeby inwestowania w porządny sprzęt czy np. w ogóle korzystania z kamery podczas spotkań – mówi Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager w ClickMeeting. To nieprawda. Ogromny procent komunikatu stanowi nie tylko to, co się mówi, ale jak jest się przy tym odbieranym przez słuchaczy - w jaki sposób się mówi, jak się przy tym zachowuje i wygląda. W przeprowadzonej przez ClickMeeting ankiecie na temat stosunku do zasad savoir-vivre na spotkaniach online blisko połowa respondentów stwierdziła, że włączanie kamery jest oznaką szacunku dla współuczestników.

Ranking kamerek internetowych 2021. Xiaomi z zasięgiem o ponad 500 proc. większym niż konkurencja

Jakie marki sprzętu do spotkań online i webinarów są w Polsce najpopularniejsze? Z analizy wypowiedzi Internautów za okres od początku 2021 r. do połowy października wynika, że wśród kamerek internetowych zdecydowanie największą popularnością cieszy się marka Xiaomi. Od początku 2021 r. kamery internetowe tej firmy były wymieniane ponad 2500 razy, a wszystkie wypowiedzi na jej temat osiągnęły zasięg na poziomie 3 mln wyświetleń. Daleko z tyłu znalazły się kamerki holenderskiej firmy Trust – 843 wzmianki osiągnęły zasięgi na poziomie 467 tys. wyświetleń – o ponad 500 proc. mniejsze niż Xiaomi. Na trzecim miejscu znalazł się szwajcarsko-amerykański Logitech - 389 wzmianek i 420 tys. zasięgu. Czwarty pod względem popularności jest singapurska firma Creative – 289 wzmianek z zasięgiem na poziomie 410 tys. Piąte miejsce zajmuje amerykański Razer – 261 wzmianek i 279 tys. wyświetleń zasięgu.

Ranking mikrofonów 2021. Wśród mikrofonów najpopularniejsza jest marka Jabra

Jeśli chodzi o mikrofony, to w tym samym okresie największym zainteresowaniem polskich Internautów w 2021 r. cieszyła się duńska marka Jabra – 447 wzmianek i zasięg na poziomie 892 tys. wyświetleń. Drugie miejsca zajęły mikrofony należącej do HP marki HyperX – 451 wzmianek i zasięg na poziomie 630 tys. wyświetleń. Trzecia najpopularniejsza marka to niemiecki Sennheiser, którego w kontekście mikrofonów polscy Internauci wspominali 391 razy, a wszystkie te wypowiedzi osiągnęły zasięg na poziomie 624 tys. wyświetleń. Na czwartym miejscu pod względem liczby wzmianek znalazła się wspomniana już przy kamerkach holenderska marka Trust – 316 wzmianek i 118 tys. wyświetleń zasięgu. Większy zasięg uzyskały jednak wypowiedzi na temat mikrofonów Philips SPC – 178 tys. wyświetleń przy 297 wzmiankach.

Jeśli mamy zamiar korzystać z danego sprzętu w miarę regularnie, to zawsze warto zadbać o to, by był on jak najlepszej jakości w ramach dostępnego budżetu. Szczególnie znaczenie ma to w przypadku osób, które korzystają ze spotkań online i webinarów w pracy oraz zarabiają za ich pośrednictwem - wiadomo, że dobrej jakości obraz i dźwięk ułatwiają odbiór wydarzenia i pomagają budować profesjonalny wizerunek prowadzącego lub prowadzących – dodaje Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager w ClickMeeting.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Showroom VisionCube z Sony Crystal LED Biuro prasowe
2024-06-27 | 16:15

Showroom VisionCube z Sony Crystal LED

Atutem showroomów jest możliwość przetestowania wysoko zaawansowanych rozwiązań przed zakupem. To szansa na rozmowę z ekspertami, aby pozyskać wiedzę, sprecyzować oczekiwania i na
IT i technologie Kolejny nowy najemca w Blue City - to szybko rosnąca hiszpańska marka
2024-06-27 | 14:00

Kolejny nowy najemca w Blue City - to szybko rosnąca hiszpańska marka

Niespełna dwa tygodnie po otwarciu butiku RP Store na klientów Blue City czeka kolejna nowość - sklep hiszpańskiej marki Kamalion, pełen nowoczesnych akcesoriów
IT i technologie Ponadczasowa Podróż: Kroniki Titanic Belfast
2024-06-27 | 13:00

Ponadczasowa Podróż: Kroniki Titanic Belfast

Panasonic przekształca Titanic Belfast, oferując niezwykle silne i poruszające doświadczenie immersyjne. Dzięki zaawansowanej technologii LCD, ta znana atrakcja turystyczna zapewnia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.