Komunikaty PR

Ranking słuchawek i headsetów. Najpopularniejszy sprzęt wśród Polaków

2021-11-03  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Polakom zdecydowanie podoba się praca zdalna, co potwierdziło przeprowadzone przez polski ClickMeeting badanie „Jak oceniamy pracę zdalną po roku pandemii?”. Respondenci oceniają pracę zdalną średnio na 7 w skali 10 punktów. Ponad połowa badanych ocenia, że odkąd pracują zdalnie, ich czas pracy się wydłużył. Mimo to 72 proc. Polaków uważa, że nie dojeżdżając do pracy zyskuje na czasie, a brak bezpośredniego nadzoru zwiększa ich efektywność. Jednak praca zdalna wiążę się z koniecznością zakupu sprzętu, a 83 proc. badanych przyznaje, że pracodawca nie rekompensuje kosztów związanych z pracą z domu. Mimo to Polacy chcą inwestować w sprzęt, który podnosi ich komfort pracy.

Ranking słuchawek 2021. Apple z trzykrotnie większą liczbą wzmianek niż konkurencja

Jakie słuchawki są najpopularniejsze wśród Polaków? Z analizy wypowiedzi internautów, dokonanej za pomocą narzędzia SentiOne, w okresie od stycznia do połowy października br. wynika, że najpopularniejsze są słuchawki AirPods marki Apple. Od początku 2021 roku słuchawki tej firmy były wymieniane ponad 14 tys. razy, osiągając zasięg na poziomie 29 mln wyświetleń. Na drugim miejscu w rankingu znajduje się Samsung z 4 tys. wzmianek, a wszystkie wypowiedzi na temat słuchawek tej marki osiągnęły zasięg na poziomie 21 mln wyświetleń. Trzecie miejsce należy do firmy Huawei. Osiągnęły wynik 3 tys. wzmianek, a te – 6,5 mln wyświetleń. W rankingu zaraz za podium znalazły się słuchawki SteelSeries z liczbą 818 wzmianek i zasięgiem 6,2 mln wyświetleń. Na piątym miejscu uplasowały się słuchawki marki JBL, osiągając liczbę ponad 2 tys. wzmianek oraz niemal 5 mln wyświetleń.

Ranking headsetów 2021. Liderem Sony, na drugim miejscu Logitech

Oprócz słuchawek na popularności zyskują także headsety, zawierające słuchawki oraz profesjonalny mikrofon. Najczęściej wspominane w polskiej sieci były headsety marki Sony – 365 wzmianek generujących 464 tys. zasięgu. Drugie miejsce w rankingu należy do Logitech – headsety tej marki wymieniane były przez internautów 201 razy, osiągając zasięg 282 tys. wyświetleń. Ostatnie miejsce na podium w rankingu headsetów zajęła marka HyperX z 143 wzmiankami oraz zasięgiem na poziomie 202 tys. wyświetleń. Na czwartym miejscu w rankingu są headsety firmy Corsair, z wynikiem 52 wzmianek i 89 tys. wyświetleń. Piąte miejsce należało do marki Sennheiser, której zestawy słuchawkowe zyskały 96 wzmianek i zasięgiem 84 tys. wyświetleń.

Najbardziej rozpraszają nas cudze dźwięki z tła

Odgłosy płynące z otoczenia są jedną z kwestii, które przeszkadzają podczas wideokonferencji. Z danych uzyskanych z badania zleconego przez ClickMeeting wynika, że najbardziej rozpraszającą dla 66 proc. ankietowanych jest sytuacja, gdy uczestnicy spotkania online, którzy nie wypowiadają się w danym momencie, mają włączone mikrofony. 

Na popularności zyskuje funkcja active noise cancelling (ANC) – redukcji szumów. Urządzenia z tą opcją posiadają technologię polegającą na tłumieniu odgłosów o różnym natężeniu dobiegających z zewnątrz. Hasła „redukcja szumu” i „noise cancelling” były wyszukiwane przez polskich internautów w tym roku 201 razy, uzyskując zasięg 271 tys. W 2020 roku, kiedy wiele firm przeszło na tryb pracy zdalnej, było to 493 wzmianek o zasięgu 2 mln wyświetleń. Dla porównania, w 2019 roku odnotowano 601 wzmianek, które wygenerowały zasięg 691 tys. wyświetleń. 

Użytkownicy coraz częściej wybierają wyspecjalizowany sprzęt. Sięgając po profesjonalne słuchawki mamy gwarancję lepszej jakości dźwięku, co znacząco wpływa na komfort pracy. Coraz popularniejsza opcja redukcji szumów umożliwia odcięcie się od otoczenia, co ułatwia skupienie i podnosi koncentrację, co będzie nieocenione, szczególnie jeśli pracujemy zdalnie – mówi Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager.

Analizę wypowiedzi Internautów przeprowadzono za okres styczeń-październik 2021 za pomocą narzędzia SentiOne służącego do monitorowania Internetu i automatyzacji obsługi klienta za pomocą chatbotów. SentiOne, wykorzystując autorską technologię, zbiera dane z ponad 5 milionów źródeł, takich jak social media oraz blogi, strony www, portale informacyjne, czy strony z recenzjami.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.