Raport Bitdefender - świadomość bezpieczeństwa rośnie w zbyt wolnym tempie.
Bitdefender przeprowadził badanie wśród konsumentów z 11 krajów świata. Analiza zachowań pokazuje, że aż 60 proc. respondentów jest poważnie narażonych na ataki, zaś zaledwie 11 proc. można zaliczyć ich do kategorii bezpiecznych internautów. Najczęściej wykorzystywanymi urządzeniami do korzystania z usług online są smartfony, które wskazało trzy czwarte użytkowników badania. Co ciekawe, aż 61 proc. z nich posiada telefony z systemem operacyjnym Android. Na kolejnych miejscach znalazły się laptopy (45 proc.), inteligentne telewizory (30 proc.) oraz komputery stacjonarne (28 proc.). Warto podkreślić, iż prawie jedna czwarta respondentów przyznała, że używa urządzenia służbowego do obsługi osobistych kont internetowych.
Większość użytkowników badania korzysta z mediów społecznościowych i robi zakupy online. 63 proc. ankietowanych zgłosiło posiadanie konta w mediach społecznościowych, a 54 proc. korzystanie ze sklepów internetowych. Najczęściej używane platformy to Facebook, WhatsApp oraz Gmail.
Większość użytkowników (51 proc.) wie, jak zmienić ustawienia prywatności przeglądarki internetowej, a 46 proc. czyta politykę prywatności podczas tworzenia nowych kont. Ale z drugiej strony 46 proc. respondentów nie podoba się pomysł używania nowych haseł do każdego konta, tylko 38 proc. ma na ten temat odmienne zdanie. Jednym z najbardziej nieroztropnych zachowań internautów jest udostępniania danych osobowych, co naraża ich nie tylko na liczne ataki, ale również utratę cyfrowej tożsamości. 54 proc. ankietowanych udostępnia zawsze lub prawie zawsze informacje na temat płci, a 43 proc. imię oraz nazwisko, osobisty adres e-mail i data urodzenia (40 proc.) oraz adres fizyczny (29 proc). Nie jest niespodzianką, iż osoby w wieku 18-24 lat częściej dzielą się swoimi danymi osobowymi z innymi niż inne grupy wiekowe.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.