Komunikaty PR

Raport Bitdefender - świadomość bezpieczeństwa rośnie w zbyt wolnym tempie.

2021-10-28  |  01:00
Biuro prasowe

Bitdefender przeprowadził badanie wśród konsumentów z 11 krajów świata. Analiza zachowań pokazuje, że aż 60 proc. respondentów jest poważnie narażonych na ataki, zaś zaledwie 11 proc. można zaliczyć ich do kategorii bezpiecznych internautów. Najczęściej wykorzystywanymi urządzeniami do korzystania z usług online są smartfony, które wskazało trzy czwarte użytkowników badania. Co ciekawe, aż 61 proc. z nich posiada telefony z systemem operacyjnym Android. Na kolejnych miejscach znalazły się laptopy (45 proc.), inteligentne telewizory (30 proc.) oraz komputery stacjonarne (28 proc.). Warto podkreślić, iż prawie jedna czwarta respondentów przyznała, że używa urządzenia służbowego do obsługi osobistych kont internetowych.

 

Większość użytkowników badania korzysta z mediów społecznościowych i robi zakupy online. 63 proc. ankietowanych zgłosiło posiadanie konta w mediach społecznościowych, a 54 proc. korzystanie ze sklepów internetowych. Najczęściej używane platformy to Facebook, WhatsApp oraz Gmail.

 

Większość użytkowników (51 proc.) wie, jak zmienić ustawienia prywatności przeglądarki internetowej, a 46 proc. czyta politykę prywatności podczas tworzenia nowych kont. Ale z drugiej strony 46 proc. respondentów nie podoba się pomysł używania nowych haseł do każdego konta, tylko 38 proc. ma na ten temat odmienne zdanie. Jednym z najbardziej nieroztropnych zachowań internautów jest udostępniania danych osobowych, co naraża ich nie tylko na liczne ataki, ale również utratę cyfrowej tożsamości.  54 proc. ankietowanych udostępnia zawsze lub prawie zawsze informacje na temat płci, a 43 proc. imię oraz nazwisko, osobisty adres e-mail i data urodzenia (40 proc.) oraz adres fizyczny (29 proc). Nie jest niespodzianką, iż osoby w wieku 18-24 lat częściej dzielą się swoimi danymi osobowymi z innymi niż inne grupy wiekowe.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.