Raport firmy Barracuda ujawnia ewoluujące wzorce ataków ransomware
Solski Communications
p. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
jstozek|solskipr.pl| |jstozek|solskipr.pl
+48602151589
www.solskipr.pl
Nowy, trzeci już doroczny raport dotyczy ataków ransomware, które miały miejsce pomiędzy sierpniem 2020 r., a lipcem 2021 r.
Najważniejsze informacje:
- W ciągu ostatnich 12 miesięcy badacze Barracudy zidentyfikowali i przeanalizowali 121 incydentów ransomware odnotowując 64% wzrost liczby ataków rok do roku.
- Ataki na korporacje i firmy stanowiły 57% wszystkich ataków ransomware.
- 8% incydentów dotyczyło żądania okupu poniżej 10 milionów dolarów, a 14% incydentów dotyczyło żądania okupu wyższego niż 30 milionów dolarów.
- W ciągu ostatnich 12 miesięcy ataki rozszerzyły się na cały świat.
Firma Barracuda, zaufany partner i czołowy dostawca rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa chmury, opublikowała trzeci doroczny raport z badania zagrożeń dotyczących ransomware. Nowy raport dotyczy wzorców ataków ransomware, które miały miejsce między sierpniem 2020 r. a lipcem 2021 r.
Przeczytaj wpis na blogu: https://blog.barracuda.com/2021/08/12/threat-spotlight-ransomware-trends/
Bliższe spojrzenie na trendy związane z ransomware
Analitycy z firmy Barracuda zidentyfikowali i przeanalizowali 121 incydentów związanych z oprogramowaniem ransomware, które miały miejsce w ostatnim roku (sierpień 2020 r. – lipiec 2021 r.), odnotowując 64-procentowy wzrost liczby ataków rok do roku. Cyberprzestępcy nadal biorą na cel samorządy, opiekę zdrowotną i edukację, ale gwałtownie rośnie liczba ataków na inne branże:
- Ataki na przedsiębiorstwa związane z infrastrukturą, usługami turystycznymi, usługami finansowymi, oraz firmy z innych branż stanowiły 57% wszystkich ataków ransomware w okresie od sierpnia 2020 r. do lipca 2021 r., w porównaniu z zaledwie 18% w badaniu firmy Barracuda z 2020 r.
- Firm związanych z infrastrukturą dotyczyło 10% wszystkich przeanalizowanych ataków. Ataki ransomware szybko ewoluują i są kierowane przeciwko łańcuchom dostaw oprogramowania, które pozwalają dotrzeć do większej liczby firm.
- Kwota okupu drastycznie rośnie. Obecnie przeciętne żądanie okupu wynosi ponad 10 milionów dolarów. W 8% incydentów żądano okupu poniżej 10 milionów dolarów, a w 14% incydentów – powyżej 30 milionów dolarów.
- Ataki ransomware stają się powszechne na całym świecie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy w organizacje amerykańskie wymierzona była nieco mniej niż połowa (44%) ataków .
„Ponieważ cyberprzestępcy dążą do osiągania w przyszłości jeszcze wyższych zysków, branża bezpieczeństwa musi tworzyć rozwiązania, które będzie można łatwo wykorzystać w firmach każdej wielkości” — powiedział Fleming Shi, CTO w firmie Barracuda. „Napastnicy często zaczynają od małych organizacji, które są powiązane z większymi celami, następnie przechodząc coraz wyżej. W branży zabezpieczeń musimy więc przekształcać skomplikowane technologie w produkty i usługi, które można wykorzystywać w prosty sposób”.
Zasoby:
- Przegląd ochrony przed ransomware: https://www.barracuda.com/ransomware
- Analiza zagrożeń ransomware 2020: blog.barracuda.com/2020/08/27/threat-spotlight-ransomware/
- Najnowsze wiadomości, badania, podsumowania i inne informacje można otrzymywać po zarejestrowaniu się na firmowym blogu: blog.barracuda.com/subscription/
O firmie Barracuda
W firmie Barracuda staramy się uczynić świat bezpieczniejszym. Uważamy, że każde przedsiębiorstwo zasługuje na dostęp do najwyższej klasy rozwiązań bezpieczeństwa, przystosowanych do współpracy z chmurą, które można łatwo zakupić, wdrożyć i eksploatować. Chronimy pocztę elektroniczną, sieci, dane i aplikacje korzystając z innowacyjnych rozwiązań, które rozwijają się i dostosowują do bieżących potrzeb naszych klientów. W kwestii bezpieczeństwa firmie Barracuda zaufało już ponad 150 000 organizacji z całego świata. Dzięki wysokiej skuteczności naszych rozwiązań mogą one nawet nie być świadome zagrożeń, co pozwala im w pełni skoncentrować się na rozwoju swojej działalności. Więcej informacji można uzyskać na stronie barracuda.com.
Barracuda Networks, Barracuda i logo Barracuda Networks są znakami handlowymi należącymi do firmy Barracuda Networks, Inc., które mogą być zarejestrowane w Stanach Zjednoczonych i w innych państwach.
Kontakt dla mediów:
Elżbieta Mańkowska-Tropiło
Solski Communications
Tel. 662 646 874
Email: emankowska@solskipr.pl
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.