Komunikaty PR

Raport firmy Barracuda ujawnia ewoluujące wzorce ataków ransomware

2021-08-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Jan Stożek
Solski Communications

p. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
jstozek|solskipr.pl| |jstozek|solskipr.pl
+48602151589
www.solskipr.pl

Nowy, trzeci już doroczny raport dotyczy ataków ransomware, które miały miejsce pomiędzy sierpniem 2020 r., a lipcem 2021 r.

 

Najważniejsze informacje:

  • W ciągu ostatnich 12 miesięcy badacze Barracudy zidentyfikowali i przeanalizowali 121 incydentów ransomware odnotowując 64% wzrost liczby ataków rok do roku.
  • Ataki na korporacje i firmy stanowiły 57% wszystkich ataków ransomware.
  • 8% incydentów dotyczyło żądania okupu poniżej 10 milionów dolarów, a 14% incydentów dotyczyło żądania okupu wyższego niż 30 milionów dolarów.
  • W ciągu ostatnich 12 miesięcy ataki rozszerzyły się na cały świat.

 

Firma Barracuda, zaufany partner i czołowy dostawca rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa chmury, opublikowała trzeci doroczny raport z badania zagrożeń dotyczących ransomware. Nowy raport dotyczy wzorców ataków ransomware, które miały miejsce między sierpniem 2020 r. a lipcem 2021 r.

Przeczytaj wpis na blogu: https://blog.barracuda.com/2021/08/12/threat-spotlight-ransomware-trends/

 

Bliższe spojrzenie na trendy związane z ransomware

Analitycy z firmy Barracuda zidentyfikowali i przeanalizowali 121 incydentów związanych z oprogramowaniem ransomware, które miały miejsce w ostatnim roku (sierpień 2020 r. – lipiec 2021 r.), odnotowując 64-procentowy wzrost liczby ataków rok do roku. Cyberprzestępcy nadal biorą na cel samorządy, opiekę zdrowotną i edukację, ale gwałtownie rośnie liczba ataków na inne branże:

  • Ataki na przedsiębiorstwa związane z infrastrukturą, usługami turystycznymi, usługami finansowymi, oraz firmy z innych branż stanowiły 57% wszystkich ataków ransomware w okresie od sierpnia 2020 r. do lipca 2021 r., w porównaniu z zaledwie 18% w badaniu firmy Barracuda z 2020 r.  
  • Firm związanych z infrastrukturą dotyczyło 10% wszystkich przeanalizowanych ataków. Ataki ransomware szybko ewoluują i są kierowane przeciwko łańcuchom dostaw oprogramowania, które pozwalają dotrzeć do większej liczby firm.
  • Kwota okupu drastycznie rośnie. Obecnie przeciętne żądanie okupu wynosi ponad 10 milionów dolarów. W 8% incydentów żądano okupu poniżej 10 milionów dolarów, a w 14% incydentów – powyżej 30 milionów dolarów.
  • Ataki ransomware stają się powszechne na całym świecie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy w organizacje amerykańskie wymierzona była nieco mniej niż połowa (44%) ataków .

 

„Ponieważ cyberprzestępcy dążą do osiągania w przyszłości jeszcze wyższych zysków, branża bezpieczeństwa musi tworzyć rozwiązania, które będzie można łatwo wykorzystać w firmach każdej wielkości” — powiedział Fleming Shi, CTO w firmie Barracuda. „Napastnicy często zaczynają od małych organizacji, które są powiązane z większymi celami, następnie przechodząc coraz wyżej. W branży zabezpieczeń musimy więc przekształcać skomplikowane technologie w produkty i usługi, które można wykorzystywać w prosty sposób”.

 

Zasoby:

  • Przegląd ochrony przed ransomware: https://www.barracuda.com/ransomware
  • Analiza zagrożeń ransomware 2020: blog.barracuda.com/2020/08/27/threat-spotlight-ransomware/
  • Najnowsze wiadomości, badania, podsumowania i inne informacje można otrzymywać po zarejestrowaniu się na firmowym blogu: blog.barracuda.com/subscription/

 

O firmie Barracuda

W firmie Barracuda staramy się uczynić świat bezpieczniejszym. Uważamy, że każde przedsiębiorstwo zasługuje na dostęp do najwyższej klasy rozwiązań bezpieczeństwa, przystosowanych do współpracy z chmurą, które można łatwo zakupić, wdrożyć i eksploatować. Chronimy pocztę elektroniczną, sieci, dane i aplikacje korzystając z innowacyjnych rozwiązań, które rozwijają się i dostosowują do bieżących potrzeb naszych klientów. W kwestii bezpieczeństwa firmie Barracuda zaufało już ponad 150 000 organizacji z całego świata. Dzięki wysokiej skuteczności naszych rozwiązań mogą one nawet nie być świadome zagrożeń, co pozwala im w pełni skoncentrować się na rozwoju swojej działalności. Więcej informacji można uzyskać na stronie barracuda.com.

Barracuda Networks, Barracuda i logo Barracuda Networks są znakami handlowymi należącymi do firmy Barracuda Networks, Inc., które mogą być zarejestrowane w Stanach Zjednoczonych i w innych państwach.

 

Kontakt dla mediów:

Elżbieta Mańkowska-Tropiło

Solski Communications

Tel. 662 646 874

Email: emankowska@solskipr.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Solski Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

Bankowość

Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

Media i PR

Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.