Komunikaty PR

Realizacja projektów wymagająca wcześniej dwóch lat obecnie trwa pół roku

2021-10-20  |  15:47
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

W ostatnim Global Interconnection Index (GXI Vol. 5), corocznym raporcie rynkowym Equinix, stwierdzono, że pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowne przyspieszenie tempa transformacji cyfrowej, a cyfrowi liderzy, czyli przedsiębiorstwa wdrażające strategię działania głównie w środowisku elektronicznym, realizują projekty w czasie czterokrotnie krótszym niż przed pandemią. W krajach regionu EMEA, m.in. w Polsce, udało się takim firmom skrócić czas: wdrożenia infrastruktury w wielu obszarach geograficznych, rozbudowy na wiele lokalizacji brzegowych oraz integracji z wieloma chmurami. Przedsięwzięcia, których realizacja zajmowała wcześniej dwa lata, można obecnie doprowadzić do końca w ciągu sześciu miesięcy.

Przewiduje się, że efektem zwiększenia tempa transformacji cyfrowej będzie dalszy szybki wzrost zapotrzebowania na przepustowość łączy bezpośrednich. Autorzy raportu GXI Vol. 5 prognozują, że ogólna przepustowość komunikacji bezpośredniej, stanowiąca miarę prywatnej komunikacji między organizacjami związanej z transferem danych, osiągnie w roku 2024 ponad 21 485 terabitów na sekundę (Tb/s), czyli 85 zettabajtów rocznie. Odpowiada to skumulowanemu rocznemu wskaźnikowi wzrostu (CAGR) na poziomie 44% w okresie pięciu lat. W regionie EMEA, w tym w Polsce, wskaźnik ten do roku 2024 ma się kształtować na poziomie 46%, a przewidywana wielkość komunikacji — wynosząca 5327 Tb/s — odpowiada 25% ogólnej przepustowości łączy bezpośrednich w skali globalnej. Wzrost ten wiąże się ze zwiększeniem zapotrzebowania na infrastrukturę cyfrową niezbędną do obsługi większej liczby przedsiębiorstw w sieci, usprawnienia elektronicznej integracji z partnerami i łańcuchami dostaw oraz dotarcia do większej liczby osób w rozproszonych hybrydowych środowiskach pracy.

Dodatkowe wnioski z raportu GXI Vol. 5:

  • Niemal 30% infrastruktury korporacyjnej wdrożonej w centrach niezależnych od operatora zostało przeniesione na brzeg sieci, bliżej punktów konsumpcji danych. Dostawcy usług również rozbudowują infrastrukturę na brzegu sieci, przy czym tempo tej rozbudowy jest dwukrotnie szybsze niż w przypadku infrastruktury podstawowej. Takie działania pozwalają obsłużyć rosnące zapotrzebowanie ze strony przedsiębiorstw.
  • Cyfrowi liderzy komunikują się z dziesięciokrotnie większą liczbą podmiotów, co daje im możliwość wykorzystania potencjału w transformacji cyfrowej i uzyskania usług wysokiej jakości oferowanych przez wielu dostawców usług i partnerów. Trend ten odnotowano w 12 branżach i w trzech regionach w przypadku tradycyjnych przedsiębiorstw, firm od początku działających w środowisku chmurowym i dostawców usług, a nawet operatorów środowisk hiperskalowalnych. 
  • Jeśli chodzi o branże, to oczekiwany wskaźnik wykorzystania przepustowości połączeń bezpośrednich wynosi 50% w przypadku sektora usług finansowych. Na drugim miejscu zestawienia znajdują się przedsiębiorstwa produkcyjne.
  • Administracja publiczna, ochrona zdrowia i nauki biomedyczne, usługi przemysłowe oraz transport to branże, w których oczekiwany jest najszybszy rozwój infrastruktury cyfrowej. Prognozowana wartość skumulowanego rocznego wskaźnika wzrostu przepustowości połączeń bezpośrednich w okresie od 2020 do 2024 roku wynosi co najmniej 48%. Wymienione sektory, w których do tej pory tempo wdrażania połączeń bezpośrednich było wolniejsze, w wyniku pandemii znalazły się na czele zestawienia.
  • Warszawa została sklasyfikowana na czwartym miejscu w rankingu pięciu najważniejszych obszarów metropolitalnych w regionie EMEA w sektorze obsługi konsumentów.

„Pandemia COVID-19 zmusiła wiele przedsiębiorstw do wprowadzenia innowacyjnych metod działania poprzez rozbudowę istniejących i wdrażanie nowych usług cyfrowych. Infrastruktura, z której korzystają te usługi, musi się zmieniać w równie szybkim tempie” — powiedziała Claire Macland, wiceprezes Equinix ds. marketingu.

„Dlatego firmy, które zadbały o ten aspekt, mogą realizować swoje działania w czterokrotnie szybszym tempie dzięki wdrożeniu niezbędnej infrastruktury cyfrowej”. - dodaje Courtney Munroe, wiceprezes ds. badań, dział globalnych badań telekomunikacji, IDC

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI Biuro prasowe
2024-04-26 | 15:00

Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI

Świat goni za AI, prywatne firmy prześcigają się w kolejnych osiągnięciach, a na polskich uczelniach w kwestii edukacji w zakresie sztucznej inteligencji wciąż pozostaje wiele do
IT i technologie Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
2024-04-26 | 13:00

Strategiczna współpraca AWS i Deloitte

AWS (Amazon Web Services) i Deloitte, wiodący dostawca usług consultingowych, zawarły nową wieloletnią umowę o strategicznej współpracy, aby pomóc organizacjom na
IT i technologie Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO
2024-04-26 | 10:10

Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO

Firma Zalman zaprezentowała nowe systemy chłodzenia z linii Alpha2. Topowym modelem z tej serii jest Alpha2 36 z niemal 40-centymetrowym radiatorem i trzema wentylatorami. Zalman Alpha2 36 to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.