Realizacja projektów wymagająca wcześniej dwóch lat obecnie trwa pół roku
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
W ostatnim Global Interconnection Index (GXI Vol. 5), corocznym raporcie rynkowym Equinix, stwierdzono, że pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowne przyspieszenie tempa transformacji cyfrowej, a cyfrowi liderzy, czyli przedsiębiorstwa wdrażające strategię działania głównie w środowisku elektronicznym, realizują projekty w czasie czterokrotnie krótszym niż przed pandemią. W krajach regionu EMEA, m.in. w Polsce, udało się takim firmom skrócić czas: wdrożenia infrastruktury w wielu obszarach geograficznych, rozbudowy na wiele lokalizacji brzegowych oraz integracji z wieloma chmurami. Przedsięwzięcia, których realizacja zajmowała wcześniej dwa lata, można obecnie doprowadzić do końca w ciągu sześciu miesięcy.
Przewiduje się, że efektem zwiększenia tempa transformacji cyfrowej będzie dalszy szybki wzrost zapotrzebowania na przepustowość łączy bezpośrednich. Autorzy raportu GXI Vol. 5 prognozują, że ogólna przepustowość komunikacji bezpośredniej, stanowiąca miarę prywatnej komunikacji między organizacjami związanej z transferem danych, osiągnie w roku 2024 ponad 21 485 terabitów na sekundę (Tb/s), czyli 85 zettabajtów rocznie. Odpowiada to skumulowanemu rocznemu wskaźnikowi wzrostu (CAGR) na poziomie 44% w okresie pięciu lat. W regionie EMEA, w tym w Polsce, wskaźnik ten do roku 2024 ma się kształtować na poziomie 46%, a przewidywana wielkość komunikacji — wynosząca 5327 Tb/s — odpowiada 25% ogólnej przepustowości łączy bezpośrednich w skali globalnej. Wzrost ten wiąże się ze zwiększeniem zapotrzebowania na infrastrukturę cyfrową niezbędną do obsługi większej liczby przedsiębiorstw w sieci, usprawnienia elektronicznej integracji z partnerami i łańcuchami dostaw oraz dotarcia do większej liczby osób w rozproszonych hybrydowych środowiskach pracy.
Dodatkowe wnioski z raportu GXI Vol. 5:
- Niemal 30% infrastruktury korporacyjnej wdrożonej w centrach niezależnych od operatora zostało przeniesione na brzeg sieci, bliżej punktów konsumpcji danych. Dostawcy usług również rozbudowują infrastrukturę na brzegu sieci, przy czym tempo tej rozbudowy jest dwukrotnie szybsze niż w przypadku infrastruktury podstawowej. Takie działania pozwalają obsłużyć rosnące zapotrzebowanie ze strony przedsiębiorstw.
- Cyfrowi liderzy komunikują się z dziesięciokrotnie większą liczbą podmiotów, co daje im możliwość wykorzystania potencjału w transformacji cyfrowej i uzyskania usług wysokiej jakości oferowanych przez wielu dostawców usług i partnerów. Trend ten odnotowano w 12 branżach i w trzech regionach w przypadku tradycyjnych przedsiębiorstw, firm od początku działających w środowisku chmurowym i dostawców usług, a nawet operatorów środowisk hiperskalowalnych.
- Jeśli chodzi o branże, to oczekiwany wskaźnik wykorzystania przepustowości połączeń bezpośrednich wynosi 50% w przypadku sektora usług finansowych. Na drugim miejscu zestawienia znajdują się przedsiębiorstwa produkcyjne.
- Administracja publiczna, ochrona zdrowia i nauki biomedyczne, usługi przemysłowe oraz transport to branże, w których oczekiwany jest najszybszy rozwój infrastruktury cyfrowej. Prognozowana wartość skumulowanego rocznego wskaźnika wzrostu przepustowości połączeń bezpośrednich w okresie od 2020 do 2024 roku wynosi co najmniej 48%. Wymienione sektory, w których do tej pory tempo wdrażania połączeń bezpośrednich było wolniejsze, w wyniku pandemii znalazły się na czele zestawienia.
- Warszawa została sklasyfikowana na czwartym miejscu w rankingu pięciu najważniejszych obszarów metropolitalnych w regionie EMEA w sektorze obsługi konsumentów.
„Pandemia COVID-19 zmusiła wiele przedsiębiorstw do wprowadzenia innowacyjnych metod działania poprzez rozbudowę istniejących i wdrażanie nowych usług cyfrowych. Infrastruktura, z której korzystają te usługi, musi się zmieniać w równie szybkim tempie” — powiedziała Claire Macland, wiceprezes Equinix ds. marketingu.
„Dlatego firmy, które zadbały o ten aspekt, mogą realizować swoje działania w czterokrotnie szybszym tempie dzięki wdrożeniu niezbędnej infrastruktury cyfrowej”. - dodaje Courtney Munroe, wiceprezes ds. badań, dział globalnych badań telekomunikacji, IDC

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.