Rekordowy kwartał United Label
United Label, notowany na NewConnect wydawca gier typu Indie zanotował w trzecim kwartale 2021 roku 5,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2,8 mln zł zysku netto. Za ponad 43 proc. całościowych przychodów ze sprzedaży odpowiada Tails of Iron – najnowszy tytuł z portfolio wydawniczego Spółki, wydany 17 września. W omawianym okresie miały miejsce dwie premiery.
- Przeprowadzone w trzecim kwartale 2021 roku działania pokazują, że obrana przez United Label strategia rozwoju jest właściwa, czego dowodem są wyniki finansowe spółki. W trzecim kwartale br. wypracowaliśmy ponad 5,5 mln zł przychodów netto, w analogicznym okresie wynik ten był zdecydowanie niższy, wyniósł 205 tys. zł. Cieszy nas także zysk netto, który od lipca do września br. przekroczył 2,8 mln zł. Trzeci kwartał 2020 roku zakończyliśmy ze stratą. United Label konsekwentnie zwiększa swoje zaangażowanie na rynku ekskluzywnych gier i oryginalnych IP, które mogą być stale rozwijane – mówi Darren Newnham, prezes zarządu United Label.
W trzecim kwartale 2021 roku do sprzedaży trafiły dwie gry od United Label. 29 lipca zadebiutowała Eldest Souls (wyprodukowana przez Fallen Flag Studios). 17 września premierę miała gra Tails of Iron (za jej produkcję odpowiada Odd Bug Studio). W ujęciu kwartalnym – Eldest Souls odpowiada za 34,2 proc. całościowej sprzedaży, Tails of Iron za 43,1 proc. Pozostałe 22,7 proc. przychodów pochodzi ze sprzedaży wydanej w lipcu 2020 roku gry Röki.
Tails of Iron to gra przygodowa RPG z gatunku soulslike, która w dniu premiery zadebiutowała na wszystkich platformach i spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród graczy – średnia ocena użytkowników Steam wynosi 92 proc. Gra cieszyła się także dużym zainteresowaniem wśród influencerów i streamerów z całego świata. Materiały wideo uzyskały 5 mln. wyświetleń, a na platformie Twitch odnotowano 7 tys. godzin transmisji nadawanych przez 1225 unikalnych streamerów.
Spółka szacuje, że w ciągu pierwszych dziesięciu dni od dnia premiery gry Tails of Iron sprzedaż wyniosła ponad 45 tys. sprzedanych egzemplarzy, co przełożyło się na ponad 2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wskazana kwota uwzględnia prowizje na rzecz platform dystrybucji oraz CI Games.
- Trzeci kwartał był najmocniejszy w historii Spółki, czwarty również zapowiada się bardzo dobrze zważywszy na rosnące prognozy sprzedaży. United Label nieustannie kontynuuje proces rozszerzania swojego portfolio. Spółka prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z kilkoma deweloperami na temat nowych projektów, a wewnętrzny zespół ds. rozwoju biznesu codziennie analizuje rynek w poszukiwaniu kolejnych oryginalnych tytułów. Nowe projekty będą finansowane ze środków własnych przy wydawniczym wsparciu CI Games – mówi Darren Newnham.
Trzecia gra z portfolio Spółki – Röki – 29 października 2021 roku trafiła na konsole nowej generacji (PlayStation 5 i Xbox Series X) w rozdzielczości 4K, zdobywając uznanie krytyków (uzyskując m.in. 8,5/10 punktów od PlayStation Lifestyle). Gra zdobyła również dwie kolejne nagrody w konkursie Develop Star Awards w kategoriach Best Narrative in a game i Best Micro-Studio.
United Label zgodnie ze strategią wsparcia tytułów przewiduje wprowadzenie dużych aktualizacji do gier. Tails of Iron swoją aktualizację otrzyma w czwartym kwartale 2021 roku, aktualizacja będzie zawierać rozszerzoną rozgrywkę, co jest odpowiedzią na propozycje zgłoszone przez graczy. Drugi tytuł, Eldest Souls swoją aktualizację będzie miał w pierwszym kwartale 2022 roku.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy
Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Infrastruktura
Nowe przepisy o ochronie ludności cywilnej wprowadzają obowiązkowe elastyczne zbiorniki na wodę. Mają one służyć w razie suszy, pożarów czy wybuchu wojny

Samorządy będą musiały posiadać m.in. elastyczne zbiorniki na wodę pitną i przenośne magazyny wody przeciwpożarowej. To element odpowiedniego przygotowania zasobów na wypadek sytuacji kryzysowych, kataklizmów czy wybuchu konfliktu, wprowadzony nowymi przepisami o ochronie ludności. Eksperci podkreślają, że tego typu rozwiązania to innowacyjne produkty, które nie tylko ułatwiają logistykę w sytuacjach kryzysowych, ale także mogą znacząco skrócić czas reakcji służb ratunkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.