Komunikaty PR

Rozwiązanie pozwalające spełniać wymogi KYC

2022-01-21  |  09:20
Biuro prasowe
Kontakt
Dominika Kamińska
Personal PR


80-241 Gdańsk
dominika.kaminska|personal-pr.pl| |dominika.kaminska|personal-pr.pl
+48 660 611 109
personal-pr.pl/

IDnow i ARIADNEXT, które w czerwcu 2021 r. połączyły siły, by zostać liderem KYC (Know Your Customer) w Europie, wprowadzają AutoIdent+QES. To rozwiązanie typu "wszystko w jednym" z kwalifikowanym podpisem elektronicznym (zgodność z eIDAS 1.0) połączonym z automatyczną i ręczną weryfikacją tożsamości, zgodną z dyrektywą AML/CFT. Rozwiązanie to integruje hybrydową, zdalną weryfikację tożsamości w celu spełnienia wymogów KYC. 

Wiele sektorów podlega dyrektywie AML/CFT, między innymi banki, firmy ubezpieczeniowe, fintech, neobanki czy gry hazardowe online. W ramach procesu onboardingu (KYC) są one zobowiązane do wdrożenia środków takich jak: weryfikacja tożsamości danej osoby, mikropłatności czy kwalifikowany podpis elektroniczny. Środki te można uznać za przeszkadzające w budowaniu płynnego doświadczenia użytkowników końcowych, które jest niezwykle istotne.

Rozwiązanie AutoIdent+QES, certyfikowane przez akredytowaną jednostkę, umożliwia bezproblemową hybrydową weryfikację tożsamości uzupełnioną kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnym z eIDAS 1.0. Jest łatwe do zintegrowania z istniejącymi systemami. Ponadto pozwala firmom podlegającym regulacjom prawnym na adresowanie swoich usług do wszystkich rodzajów odbiorców, nawet tym nieposiadającym konta bankowego, w pełnej zgodności z obowiązującymi przepisami. Zapewnia kompletne, płynne i szybkie doświadczenie użytkownika, a proces onboardingu, podczas którego użytkownik potwierdza swoją tożsamość, trwa w mniej niż 10 minut.

Istotną zaletą procesu onboardingu AutoIdent+QES jest jego elastyczność: w zależności od potrzeb firmy objętej regulacjami. Moduł eSign może zostać wdrożony do istniejącego narzędzia. Dzięki AutoIdent+QES nasi klienci, którzy działają w ciągle zmieniającym się środowisku, mają spokój i elastyczność w wyborze rozwiązania, które najlepiej spełnia ich potrzeby - mówi Andreas Bodczek, CEO IDnow.

Ponadto to certyfikowane narzędzie dla firm szukających kompleksowego rozwiązania, gwarantującego szybkość i co najważniejsze w dobie cyfrowej rewolucji – bezpieczeństwo. – dodaje Anna Worwa, Dyrektor Sprzedaży na rynek Europy Środkowo-Wschodniej w ARIADNEXT.

O ARIADNEXT:

ARIADNEXT jest jednym z europejskich liderów w dziedzinie cyfrowej identyfikacji. Oferując w pełni zautomatyzowane rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, ARIADNEXT oferuje firmom i rządom możliwość natychmiastowego budowania relacji opartych na zaufaniu z klientami i obywatelami. Rozwiązania te pozwalają sprostać wyzwaniom regulacyjnym i wymaganiom w zakresie przeciwdziałania oszustwom, jednocześnie stawiając na pierwszym miejscu customer experience i cyfrową transformację. Rozwiązania ARIADNEXT zdobyły już ponad 300 klientów w Europie.

O IDnow:

IDnow jest wiodącą platformą weryfikacji tożsamości w Europie, której wizją jest sprawienie by połączony świat stał się bezpieczniejszym miejscem. Platforma IDnow oferuje szerokie portfolio rozwiązań w zakresie weryfikacji tożsamości, od zautomatyzowanych po wspomagane przez człowieka, od wyłącznie internetowych po punkty sprzedaży. Każde z nich jest zoptymalizowane pod kątem współczynnika konwersji użytkownika i bezpieczeństwa.

W 2021 roku IDnow przejęła francuskiego lidera rynku technologii tożsamości, ARIADNEXT oraz niemiecką firmę identyfikującą Trust Management AG, dzięki czemu IDnow może zaoferować swoim klientom jedno z najszerszych rozwiązań w zakresie identyfikacji za pośrednictwem jednej, zintegrowanej platformy. Firma posiada biura w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Francji i jest wspierana przez renomowanych inwestorów instytucjonalnych, w tym Corsair Capital i Seventure Partners. W portfolio firmy znajduje się ponad 900 międzynarodowych klientów z różnych branż, w tym wiodące międzynarodowe firmy, takie jak Western Union, UBS, Commerzbank, Sixt, Munich Re, a także firmy cyfrowe, takie jak N26, Solarisbank, wefox i Tier mobility.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Personal PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.