Komunikaty PR

Rozwój e-commerce wyzwaniem dla logistyki

2021-07-22  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Kopernika 34/7
00-336 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl

Wyjątkowo intensywny rozwój e-handlu od początku pandemii wymaga od całej branży KEP spostrzegawczości oraz intuicji, aby właściwie diagnozować rynkowe trendy czy wyzwania. Wiodącym obszarem w tym zakresie jest logistyka, dla której dynamika e-commerce wiąże się ze wzrostem oczekiwań klientów, a także przyspieszoną ewolucją procesów operacyjnych.

Z badania firmy Nielsen wynika, że aż połowa wiodących graczy rynku e-commerce zaliczyła wzrost przychodów w handlu internetowym. Bez wątpienia jest to efekt lockdownu, który został wprowadzony wiosną ubiegłego roku, wywierając olbrzymi wpływ na zmianę nawyków zakupowych wśród konsumentów. Analizy PwC wskazują, że sektor e-commerce urósł w ubiegłym roku o 35%, a jego wartość wyniosła 83 mls zł. Skala zjawiska jest zatem ogromna i trudno spodziewać się jego wyhamowania.

Wcześniej często deprecjonowany kanał online w zakresie sprzedaży jest obecnie obiektem pożądania wśród firm z niemal wszystkich sektorów. Według PwC korzysta z niego już 150 tysięcy przedsiębiorstw i wciąż przybywają nowe. Silna pozycja na tym rynku wiąże się już nie tylko z najwyższą jakością obsługi czy oferty, lecz także rozwojem technologicznym i podążaniem za trendami.

Boom na zakupy online

Z tych samych badań wynika, że wartość e-handlu w 2026 roku wyniesie już 162 mld zł. Nieunikniony jest wzrost obrotów w segmentach mocno osadzonych w Internecie, jak elektronika, media, dom, odzież, obuwie oraz tych, których sprzedaż dopiero ulega cyfrowej transformacji, czyli żywność i motoryzacja, wspólnie mających odpowiadać za 18% całego rynku.

Dynamiczny wzrost transakcji online to także wyzwanie dla samej logistyki. Zamknięcie sklepów stacjonarnych wywołało prawdziwy boom na zakupy online. Firmy kurierskie musiały błyskawicznie odnaleźć się w nowych realiach, tym bardziej że równolegle rozwinęły się oczekiwania konsumentów. Ma być jeszcze szybciej i jeszcze taniej. Dla przyspieszenia procesu dostarczenia przesyłki wiele podmiotów działających w e-handlu zdecydowało się na implementację usługi „zamów i odbierz”. Połączenie transakcji online z osobistym odbiorem produktów w wybranych placówkach ograniczyło inwestycje w logistykę. Takie rozwiązanie pozwoliło sieciom spożywczo-przemysłowym skrócić czas konfekcjonowania na przykład świeżej żywności. Kolejnym krokiem mogą być zautomatyzowane punkty odbioru już testowane za granicą.  

Wszystko to dzieje się obok najszybszego w historii przyrostu automatów paczkowych, których rola jest istotna, jak jeszcze nigdy wcześniej. Komfort, bezpieczeństwo i wygoda korzystania z zagęszczonej sieci zewnętrznych urządzeń blisko miejsca zamieszkania lub pracy pozwala zaoszczędzić cenny czas, ale przede wszystkim do minimum ograniczyć kontakt bezpośredni w czasach pandemii. Innym aspektem jest sprawna współpraca pomiędzy firmami kurierskimi a sieciami handlowymi, które zyskując status placówek pocztowych, mogą działać w niedziele niehandlowe, co z kolei przedłuża w skali tygodnia łańcuch dostaw i pozytywnie wpływa na satysfakcję klienta końcowego.

Łukasz Łukasiewicz

Operations Manager

SwipBox Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2021-07-30 | 12:00

Billennium otwiera oddział zagraniczny w Kanadzie

Głównym zadaniem dla nowego Delivery Center w Ameryce Północnej jest zacieśnienie i rozwój współpracy z obecnymi klientami firmy. Dotychczas projekty dla tego regionu geograficznego były realizowane zdalnie przez
IT i technologie Satis Group wchodzi w nowy etap rozwoju w nowej rzeczywistości
2021-07-30 | 10:00

Satis Group wchodzi w nowy etap rozwoju w nowej rzeczywistości

Satis Group S.A., notowana na GPW grupa technologiczna, zakończyła ostatni etap procesu restrukturyzacji, co pozwala jej w pełni skoncentrować się na rozwoju działalności w nowych, bardzo
IT i technologie Icy Dock EZConvert Ex Pro MB987M2P-1B
2021-07-30 | 01:00

Icy Dock EZConvert Ex Pro MB987M2P-1B

EZConvert Ex Pro MB987M2P-1B to niedrogie i proste w użyciu rozwiązanie pozwalające dodać zatokę M.2 PCIe NVMe do dowolnego komputera posiadającego slot PCIe 3.0

Więcej ważnych informacji

Złote Spinacze 2021

Finanse

Wdrożenie systemu teleopieki w Polsce wymagałoby przeszkolenia nowej grupy zawodowej zajmującej się telemedycyną. W tej chwili brakuje takich pracowników

Projekt Polskiego Ładu przewiduje dofinansowanie opasek bezpieczeństwa dla seniorów, które miałyby zapewnić im stały kontakt z lekarzem i zdalną opiekę medyczną. Nie wiadomo jednak, jak ten system ma funkcjonować w praktyce. W Polsce telemedycyna dopiero raczkuje, a oprócz wyspecjalizowanych programów i urządzeń, które nie będą zbyt skomplikowane w codziennej obsłudze, niezbędny jest wykwalifikowany personel. – Wymaga to w zasadzie stworzenia zupełnie nowej grupy zawodowej. Dużym wyzwaniem będzie także przygotowanie personelu pielęgniarskiego do pracy z systemami teleopieki – mówi Jacek Gleba, prezes MDT Medical.

 

Konsument

Od pięciu lat rośnie liczba osób głodujących lub zagrożonych głodem. Pandemia przyspieszyła ten proces

Ponad 40 milionów ludzi na świecie znajduje się na skraju głodu, a więcej niż pół miliona już głoduje, przy czym koronawirus spowodował wyraźny przyrost osób zagrożonych głodem. Główną przyczyną są zmiany klimatu i spowodowane nimi kataklizmy, a także konflikty zbrojne. W efekcie po pandemii wirusowej światu może grozić pandemia głodu. Bez natychmiastowej pomocy organizacji humanitarnych, które zapewnią najbiedniejszym obszarom, głównie w Afryce, dostęp do żywności, nieuchronna stanie się kolejna fala imigracji.

Motoryzacja

Rekordowa sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce. Mimo że ich ceny rosną

Kryzys spowodowany przez pandemię COVID-19 nie wpłynął negatywnie na rynek maszyn rolniczych. Ciągniki rolnicze osiągają rekordy sprzedaży. – W Polsce są coraz większe gospodarstwa, co za tym idzie rolnicy potrzebują mocniejszych ciągników, ale również wymieniają park maszynowy, żeby móc szybciej i sprawniej obsługiwać swoje pola – mówi Tomasz Rybak, ekspert z firmy Martin & Jacob.

Problemy społeczne

Polacy wypoczywają z telefonem w ręku. Co czwarta osoba odczuwa presję odpowiadania na służbowe maile i telefony podczas urlopu

Przynajmniej dwutygodniowy urlop jest jednym z najlepszych sposobów zwiększania satysfakcji i efektywności pracowników. Tymczasem w Polsce – jak wynika z najnowszego badania Hays – 39 proc. specjalistów i menedżerów nie pamięta, kiedy ostatnio tyle wypoczywało, a co trzeci pozostaje online nawet w trakcie wakacji. Badania Tax Care pokazały z kolei, że aż 46 proc. menedżerów na urlopie wciąż wykonuje swoje obowiązki i zarządza zespołami. Randstad wskazuje natomiast, że 27 proc. Polaków odczuwa presję, aby podczas urlopu odpowiadać na służbowe maile i telefony. Warto je jednak wyłączyć, bo nieefektywny wypoczynek może mieć poważniejsze konsekwencje: od problemów z pamięcią i koncentracją po wypalenie zawodowe.