Ruszył nabór do czwartej edycji programu Dare IT
Trwa nabór do kolejnej edycji programu Dare IT, w ramach którego 200 ekspertek z topowych firm technologicznych podzieli się wiedzą i doświadczeniem, by pomóc innym kobietom znaleźć pierwszą pracę w branży. Do tej pory, dzięki programowi, pracę w IT zaczęła ponad setka kobiet. Inicjatywa zwróciła też uwagę naukowców ze Stanford University, jednej z najlepszych uczelni wyższych na świecie. Wspólnie z Dare IT zrealizują projekt badawczy, którego wyniki pomogą w tworzeniu jeszcze bardziej efektywnych działań w ramach Dare IT. Czwarta edycja organizowana jest również we współpracy z popularnymi pracodawcami w branży IT – Allegro, ING Bank Śląski, intive i dwunastoma innymi.
Branża IT – z siedemnastoprocentową reprezentacją kobiet – od lat stanowi jeden z bardziej zmaskulinizowanych sektorów rynku. Równocześnie, to IT ma coraz większy wpływ na to, jak zmienia się dzisiejszy świat. Działania Dare IT skupione są wokół tego, aby jak najwięcej kobiet było częścią tych zmian.
– IT to jedna z tych branż, której zakres działania i tendencja do łamania dotychczasowego status quo najlepiej mogą sprostać wyzwaniom współczesnego świata. Efektywność we wprowadzaniu zmian pozytywnych społecznie i likwidujących lukę płacową można jeszcze dodatkowo poprawić, zwiększając rolę kobiet w firmach tego sektora. Właśnie dlatego Deloitte zdecydował się na udział we wspólnym programie mentoringowym z Dare IT. Przyszłość branży informatycznej może tylko zyskać na polityce inkluzywności, hołdowaniu różnorodności i dostrzeganiu potencjału kobiet – mówi Aleksander Pruziński, dyrektor w zespole Salesforce w Deloitte Digital.
Dare IT przynosi zamierzone rezultaty, dlatego kontynuując misję, 15 września ruszył nabór do kolejnej, czwartej edycji Programu Dare IT. Tym razem organizacja chce pomóc aż 200 kobietom otrzymać pierwszą pracę w IT w wybranej przez nie dziedzinie.
– Dzięki programowi zdobyłam wiedzę, otrzymałam cenne rady i wskazówki, a pół roku później rozpoczęłam pracę w największym fintech’u w Europie – wspomina Martyna, uczestniczka drugiej edycji programu mentoringowego, a obecnie Data Analyst w Klarnie (Berlin).
Zgłoszenie może wysłać każda kobieta, która wiąże swoją przyszłość z branżą technologiczną, niezależnie od tego, czy będzie to jej pierwsza praca. Nie liczy się wiek czy pochodzenie. Podopieczne, oprócz wsparcia mentorki (ekspertki z branży IT) otrzymają dostęp do konsultacji ze specjalistami ds. HR, serii webinarów prowadzonych przez praktyków i praktyczki z branży IT oraz bezpośredni kontakt z pracodawcami.
Program, który zainteresował branżę IT
Od początku działania programu, Dare IT wsparło już 21 firm zajmujących się nowymi technologiami. Firmy - zarówno polskie, jak i międzynarodowe - dostrzegają, jak ważną rolę pełnią w kształtowaniu rynku pracy i zatrudnieniu kobiet.
– Jesteśmy organizacją, która co roku mobilizuje setki kobiet z IT chcące wraz z nami zmieniać branżę od środka. Zaangażowanych w nasz program jest wiele podmiotów technologicznych, co pokazuje, że tematy inkluzywności i różnorodności są w Polsce coraz ważniejsze. To nas bardzo cieszy – mówi współzałożycielka Dare IT, Aleksandra Bis.
– Dbałość o różnorodność zespołów Allegro leży w DNA naszej firmy. Jak pokazujemy w naszym najnowszym raporcie ESG, 42% osób pracujących w Allegro to kobiety. Oczywiście, nie spoczywamy na laurach i dążymy do pełnej równowagi w tym obszarze - również współpracując w ramach Dare IT. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jako pracodawca mamy wpływ na kształtowanie rynku pracy, dlatego otwarcie komunikujemy, że rekrutacje do Allegro są oparte o kompetencje. Jesteśmy dumni, że trafiają do nas najlepsze talenty i rozwijają się w ramach firmy - wśród nich są też absolwentki programu Dare IT z poprzednich edycji! Zapraszamy, bo naprawdę #dobrzetubyć – mówi Milena Kulon, koordynatorka programu ze strony Allegro.
Program dostosowany do potrzeb kobiet
Program mentorski Dare IT opiera się na indywidualnych spotkaniach mentorek i uczestniczek, podczas których dąży się do osiągnięcia wcześniej zdefiniowanych celów - od zbudowania portfolio, po zmianę pracy. Dane mówią same za siebie - aż 65% uczestniczek znalazło pracę w dwa miesiące od ukończenia programu, a 100% z nich ponownie wzięłoby w nim udział.
– Mentoring Dare IT przede wszystkim stworzony jest przez kobiety dla kobiet. Co za tym idzie, doskonale odpowiada na potrzeby swojej grupy docelowej, bo przez właśnie tę grupę jest reprezentowany. Jest w nim wiele mentorek, które zaczynały tak jak kobiety zgłaszające się do programu. Dzięki temu wiedzą one, z czym się mierzymy. Mentoring Dare IT skrojony jest na miarę potrzeb uczestniczek – mówi Joanna Cymkiewicz, projektantka i mentorka Dare IT.
– Wiedza przekazywana w programie jest niezwykle istotna. Jednak to, co jest kluczowe to budowanie relacji, oferowanie wsparcia i tworzenie silnej społeczności, w której można na siebie liczyć. Z takim zapleczem łatwiej wkroczyć na nową ścieżkę zawodową – mówi Dagmara Perlak, CSR Manager w intive.
Wspólny projekt badawczy ze Stanford University Graduate School of Business
– Stale szukamy sposobu, by pomagać jeszcze efektywniej. Dlatego nawiązałyśmy współpracę ze Stanford University Graduate School of Business. Wspólnie realizujemy projekt badawczy, którego wyniki pomogą w ulepszeniu mentoringu Dare IT i wielu innych inicjatyw – mówi Natalie Pilling, współzałożycielka Dare IT.
Celem tej wielomiesięcznej współpracy jest wyciągnięcie lekcji, które mogą być generalizowane i mogą pomóc zwiększyć udział kobiet w IT poprzez wskazanie realnej drogi do pracy w tej branży.
Aplikacje do programu mentoringowego można przesyłać do 10 października przez formularz dostępny na stronie mentoring.darewit.io. Lista osób zakwalifikowanych do programu zostanie ogłoszona 26 października. Koszt udziału w 4. edycji Dare IT wynosi 249 zł.
Więcej informacji o Dare IT można znaleźć na stronie: www.dareit.io.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.