Komunikaty PR

Rzeczywistość rozszerzona wspiera cyberbezpieczeństwo w Przemyśle 4.0

2021-10-18  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.27 MB )

Cyberbezpieczeństwo, jako obszar naukowy, rynkowy i technologiczny, jest niezwykle prężnie rozwijającym się w Polsce, który może w przyszłości budować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Działając w zakresie narzędzi teleinformatycznych, wykorzystujących sieć oraz Internet Rzeczy (IoT), cyberbezpieczeństwo jest także kluczowym elementem wspierającym biznes w kierunku transformacji Przemysłu 4.0.

Stale rozwijające się technologie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości są ściśle związane z tym obszarem. Wynika to z odpowiedzialności za implementowanie skutecznych środków cyberbezpieczeństwa, przy wdrażaniu nowych systemów gromadzących i przekazujących dane oraz integrujących się z kompleksowymi systemami obsługującymi pracę przedsiębiorstw. Perspektywę cyberbezpieczeństwa w kontekście rozszerzonej rzeczywistości oraz interaktywnych platform korzystających z urządzeń do celów AR można rozważać z różnych perspektyw.

Po pierwsze, należy uwzględniać bezpieczeństwo sieci oraz danych zbieranych i przekazywanych przez urządzenia przeznaczone do augmentacji treści, dlatego też projektowanie architektury systemowej z uwzględnieniem właściwej ochrony baz danych i informacji jest jednym z kluczowych elementów, w ramach projektowania systemów w ujęciu „Security by Design”. Przedsiębiorstwa implementujące nowe rozwiązania oczekują rozwiązań bezpiecznych, zaprojektowanych z myślą o ochronie danych wrażliwych, czyli z uwzględnieniem takich aspektów, jak szyfrowanie transmisji danych czy uwierzytelnianie użytkowników systemu. 

Kolejny aspekt to kwestia Internetu Rzeczy i odpowiedzialności biznesu za te rozwiązania sprzętowe, przeznaczone do użycia rozwiązań Assisted&Augmented Reality, czyli wyświetlacze przykaskowe lub inteligentne okulary, które stanowią sprawdzone i zaufane źródła, oferujące produkty spełniające najważniejsze standardy bezpieczeństwa.

Zwracając uwagę na obecne trendy technologiczne i gospodarcze, w tym także rozwój Przemysłu 4.0, zauważamy, że przedsiębiorstwa potrzebują technologii cyfrowych, zwiększających bezpieczeństwo przechowywania danych, zapewniających zabezpieczenie infrastruktury krytycznej oraz ciągłość działań biznesowych, np. na liniach produkcyjnych – mówi Magdalena Chrzanowska, COO & Co-Founder AR Solutions. – Aspekty te są ogromnie istotne zwłaszcza wśród przedsiębiorstw dostarczających krytyczne usługi dla rynku oraz tzw. High Reliability Organisations. W tym kontekście rozwiązania takie jak platforma AR Solutions stanowi nie tylko technologię wysoce optymalizującą pracę, ale również podnoszącą standard w zakresie cyberbezpieczeństwa, usprawniając procesy w organizacji oraz umożliwiając szybsze reagowanie z wykorzystaniem zdalnych zasobów firmy – dodaje Chrzanowska.

Dzięki rozwiązaniom takim jak skorzystanie ze wsparcia zdalnej konsultacji, możliwe jest szybsze rozwiązanie niektórych problemów bez bezwzględnej konieczności sprowadzania techników czy specjalistów na miejsce zdarzenia oraz często sprawne usunięcie awarii, przywrócenie ruchu i procesów operacyjnych, przy mniejszych kosztach i w krótszym czasie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.