Saly pozyskał 3 mln zł od Dawida Zielińskiego, Prezesa Columbusa
Saly S.A., dostawca oprogramowania oraz właściciel platformy dla e-commerce B2B, pozyskał 3 mln zł od Dawida Zielińskiego, znanego polskiego przedsiębiorcy oraz Prezesa i współzałożyciela Columbus Energy S.A. Środki zostaną przeznaczone na dalszą rozbudowę produktu i zwiększenie sprzedaży.
Saly jest dostawcą oprogramowania dla e-commerce, które wspiera digitalizację procesów sprzedaży i obsługi klientów na rynku B2B. To nowoczesne oprogramowanie klasy enterprise, dostępne w chmurze w modelu SaaS, pozwala na wysoki poziom integracji z systemami klasy ERP czy WMS. Dla użytkowników końcowych Saly jest intuicyjnym narzędziem do składania zamówień online, a dla użytkowników administracyjnych (handlowców) narzędziem analitycznym. Dzięki rozbudowanemu modułowi Business Intelligence, dostarcza szczegółowych danych i predykcji odnośnie zachowań sprzedażowych klientów.
Założyciele firmy zdecydowali się na partnerstwo z doświadczonym przedsiębiorcą, aby w pełni móc wykorzystać błyskawiczny rozwój, widoczny aktualnie w branży e-commerce.
- Od początku wiedzieliśmy, że nie potrzebujemy tylko kapitału. Przed nami setki wyzwań i decyzji, które muszą zostać podjęte w najlepszy możliwy sposób, aby stworzyć nie tylko rewelacyjny produkt, ale i fantastyczną organizację, która za nim stoi. Dawid Zieliński, budując Columbus Energy, przeszedł tę drogę. To, że możemy liczyć na jago wiedzę i wsparcie praktycznie w każdym zakresie, jest dla nas równie cenna jak inwestycja kapitałowa - mówi Sebastian Religa, CEO Saly S.A.
Inwestycja, w wysokości 3 mln zł, odbyła się przez spółkę Gemstone S.A., w całości zarządzaną przez Dawida Zielińskiego, Prezesa Columbus Energy S.A. Tym samym Dawid Zieliński objął 36,6% udziałów w spółce Saly S.A. Środki z inwestycji zostaną przeznaczone głównie na rozwój sprzedaży oraz produktu. Planowane jest bardzo dynamiczne zwiększenie zatrudnienia - tak, aby jeszcze szybciej rozwijać nie tylko sam produkt, ale też wsparcie i obsługę klientów.
- Zdecydowałem się doinwestować firmę Saly S.A., bo widzę w niej wielki potencjał. Jako że sam prowadziłem kilka start-upów, z których ostatni, czyli Columbus, przerodził się w największą firmę na polskim rynku fotowoltaicznym, wiem jak ważne jest dokapitalizowanie firmy w odpowiednim momencie. Czuję, że w takim momencie jest właśnie Saly, czyli dostawca nowoczesnych rozwiązań e-commercowych dla biznesu, który dzięki małemu zastrzykowi finansowemu może odpowiednio ukierunkować swój dalszy rozwój - komentuje Dawid Zieliński.
Współpraca z Dawidem Zielińskim to pierwsza zewnętrzna inwestycja kapitałowa Saly S.A. Przez ostatnie 2 lata firma samodzielnie inwestowała w budowę i rozwój oprogramowania, pozyskując dużych klientów: m.in. polski ecommerce z elektroniką użytkową – Morele.net, francuskiego producenta rozwiązań smart home - Somfy, dostawcę oprogramowania i ładowarek do samochodów elektrycznych - Nexity czy czołowego producenta ochrony urządzeń mobilnych w Polsce - 3mk Protection.
- Oprócz tak oczywistych trendów jak globalizacja i cyfryzacja, niebagatelną rolę odgrywają obecni decydenci procesów zakupowych B2B. Nasze pokolenie, zwane potocznie Millenialsami, odpowiada już za ponad 73% wszystkich decyzji. Jesteśmy przyzwyczajeni do UX i customer experience, które znamy ze swoich codziennych e-zakupów i tego samego oczekujemy od systemów B2B, na których pracujemy - dodaje Anna Arak-Stachacz, Członek Rady Nadzorczej Saly S.A.
Rozwiązanie Saly tworzy dla firm nowy kanał sprzedaży online oraz zapewnia niezbędne dane i analizy w celu maksymalizacji efektywności procesu sprzedaży B2B.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.