Komunikaty PR

SAMITO rozpoczyna współpracę z PayNow

2021-05-06  |  01:00
Biuro prasowe

SAMITO, twórca technologicznych rozwiązań dla e-commerce w modelu SaaS, łączy siły z PayNow – integratorem płatności z Grupy mBank. Spółki przygotowują nową usługę efektywnego ratowania porzuconych koszyków dla e-sklepów. Docelowo wspólnie chcą opracować i wdrożyć szereg rozwiązań, które ułatwią proces płatności w sklepach online i zwiększą konwersję. Pierwsze efekty współpracy będą widoczne już w najbliższych tygodniach.

Współpraca  z PayNow ma dla nas wymiar strategiczny. Połączenie naszych kompetencji umocni pozycję  SAMITO na rynku i pozwoli stworzyć nowe, efektywne narzędzia dla branży e-commerce - tłumaczy Rafał Gawłowski, prezes SAMITO. W pierwszej kolejności klienci otrzymają nową usługę ratowania porzuconych koszyków, która wkrótce będzie dostępna również na popularnych platformach e-commerce w formie wtyczki.

Porzucanie  transakcji w sklepie online to duży problem dla branży e-commerce. Szacuje się że w blisko 70% przypadków klient rezygnuje z zakupów już po dodaniu produktów do koszyka. W wyniku współpracy SAMITO i PayNow sprzedawcy otrzymają nową usługę, dzięki której odzyskają nawet 1/3  takich transakcji.

- Dzięki współpracy z PayNow możemy zaproponować e-sklepom bardziej efektywne narzędzie. Użytkownik otrzyma podobny komunikat do standardowych rozwiązań obecnych już na rynku, jednak w rozwiązaniu SAMITO i PayNow od razu będzie miał możliwość dokonania płatności. Standardowo użytkownik musi od nowa przejść całą ścieżkę zamknięcia transakcji – m.in. wpisać dane dostawy, wybrać formę płatności. Takie uproszczenie procesu (dosłownie kilka „klików” mniej) sprawia, że jest on aż o 25% bardziej skuteczny – dodaje  Rafał Gawłowski.  

Wspólna usługa SAMITO i PayNow już za kilka tygodni będzie dostępna dla klientów SAMITO. W ciągu kolejnych miesięcy znajdzie się także w czołowych platformach dla e-commerce w Polsce – w formie wtyczki.

Usługa ta nie będzie dodatkowo płatna - sklep tak jak dotychczas będzie płacił standardową prowizję od transakcji.

Jeszcze w tym roku pakiet wspólnych usług SAMITO i PayNow poszerzy się o kolejne rozwiązania zwiększające wartość koszyka, narzędzie rekomendujące dodatkowe produkty dopasowane do gustu użytkownika oraz zachęcające go do powrotu do sklepu.

- Połączenie naszych kompetencji w tak kluczowych dla branży obszarach jak proces płatności i zwiększania konwersji pozwala nam na zaoferowanie efektywnych i prostych we wdrożeniu usług zwiększających sprzedaż w sklepach online. W kolejnych krokach planujemy wspólnie wprowadzić cały pakiet rozwiązań zwiększających wartość końcowego koszyka i zachęcających użytkownika w najlepszym momencie do dokonania zakupu. Wierzymy, że wspólna oferta stanowić będzie istotne wsparcie dla naszych klientów w ich drodze do sukcesu na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce – mówi Jarosław Stefański, CEO mElements S.A. z Grupy mBank.

 

SAMITO zamierza zadebiutować na NewConenct na przełomie 2021 i 2022 r. Już w połowie maja spółka planuje przeprowadzić emisję akcji, z której chce pozyskać do 4 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na rozwój oraz marketing narzędzi SAMITO. Kampania crowdinvestingu zostanie zaprezentowana na platformie CrowdConnect.pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce Biuro prasowe
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Prawo

Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury

Obecnie w Unii Europejskiej obowiązuje 27 różnych systemów odsyłania migrantów. W efekcie tylko co piąty nakaz powrotu jest faktycznie realizowany. Komisja Europejska zaproponowała wspólny europejski system powrotów, który ma na celu szybsze, prostsze i skuteczniejsze procedury. Nowe przepisy uzupełnią pakt o migracji i azylu przyjęty w zeszłym roku. – Nie rozwiązuje to jednak wszystkich problemów. Konieczna jest restrykcyjna kontrola i wsparcie krajów, żeby zapobiec dalszej migracji – ocenia europoseł Arkadiusz Mularczyk.

Handel

Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu

W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko zależeć jednak będzie od popytu i międzynarodowych regulacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.