Satis Group ma ramowe warunki współpracy z notowaną na NASDAQ INVO BioScience
Satis Group S.A., notowana na GPW grupa technologiczna, jest na ostatnim etapie negocjacji z amerykańską firmą medyczną INVO BioScience Inc., notowaną na NASDAQ. Obie spółki podpisały tzw. Term Sheet, który zawiera ramowe warunki współpracy przy powstaniu sieci klinik leczenia niepłodności. Będzie to pierwsza sieć placówek umożliwiająca leczenie niepłodności innowacyjną metodą INVOCell. Z danych wskazywanych przez EPAF (European Policy Audit on Fertility) z problemem niepłodności tylko w Polsce może zmagać się 1,5 mln par.
Zawarcie Term Sheet jest ostatnim etapem rundy negocjacyjnej ustalającym zasady współpracy przed podpisaniem umowy inwestycyjnej. Nowo utworzony podmiot, którego właścicielami będą Satis Group i INVO BioScience, będzie prowadził sieć klinik, w których będzie możliwe m.in. leczenie niepłodności innowacyjną metodą INVOCell.
Misją INVO Bioscience® jest zwiększenie dostępu do leczenia niepłodności oraz opieki nad pacjentami na całym świecie. Spółka jest autorem technologii INVOcell®, pierwszego systemu do inkubacji wewnątrzpochwowej (IVC) dopuszczonego przez FDA w Stanach Zjednoczonych. Jest to nowatorskie urządzenie i procedura zapewniająca bardziej naturalne, bezpieczne, skuteczne i tańsze leczenie niepłodności.
Przed zawarciem Term Sheet obie spółki podpisały 9 lipca br. list intencyjny, oraz prowadziły zaawansowane negocjacje, Były one możliwe dzięki umowie o zachowaniu poufności, co miało miejsce 14 maja br. Przed rozpoczęciem negocjacji Satis Group dokonała transakcji nabycia pakietu akcji INVO Bioscience® stanowiącego prawie 2,4 procent udziału w jej kapitale zakładowym. Transakcja została sfinansowana w ramach umowy z Polish American Investment Fund LLC, która została zawarta 29 kwietnia br.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.