Specjaliści od Javy najbardziej poszukiwani. Mogli zarobić od 16,8 do 23,5 tys.

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Najczęściej poszukiwani specjaliści IT i ich zarobki
Jak podaje No Fluff Jobs, w listopadzie 2021 roku, najbardziej poszukiwanymi w branży IT byli specjaliści programujący w Javie, a mediana ich zarobków kształtowała się między 16,8 a 23,51 tys. zł netto (+VAT) w przypadku umowy B2B, zaś w przypadku umowy o pracę było to 10-17 tys. zł brutto. Na miejscu drugim znaleźli się specjaliści od .NET z zarobkami 15-21 tys. zł netto (+VAT) na B2B oraz 10-15,6 tys. zł brutto na umowę o pracę. Zaraz za nimi uplasowali się inżynierowie DevOps – oni z kolei mogli liczyć na wynagrodzenia 19,7-25,2 tys. zł netto (+VAT) na umowie B2B oraz 14-20 tys. zł brutto na umowie o pracę.
Więcej ofert nie tylko dla specjalistów, ale też juniorów w IT
Listopad tego roku był pod względem ofert dużo bardziej łaskawy niż zeszłoroczny – zarówno dla specjalistów IT, jak i stawiających w branży pierwsze kroki. Jak podaje bowiem No Fluff Jobs, liczba ogłoszeń kierowanych do specjalistów IT wzrosła w listopadzie 2021 o 140 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem w roku 2020.
– Choć pandemia zachwiała branżą IT tylko na chwilę, to jednak zamknęła wielu juniorom drogę do kariery. Organizacje stawiały na rekrutację doświadczonych specjalistów IT, którzy sprawnie przechodzą proces wdrożenia i szybko osiągają samodzielność, nawet pracując zdalnie. Dlatego początkujący w branży niemal z dnia na dzień stracili możliwość znalezienia zatrudnienia w IT – mówi Lech Wikaryjczyk, Head of Marketing w No Fluff Jobs. – Jak jednak pokazują liczby, ten trend zaczyna się odwracać. Liczba ogłoszeń, które kierowane były do początkujących w branży, w porównaniu do listopada ub.r, zwiększyła się aż o 308 proc.
Praca zdalna najpopularniejszą lokalizacją w branży IT
Specjaliści IT od zawsze cenili sobie elastyczne podejście do pracownika, czyli m.in. możliwość pracy zdalnej. W związku z tym pracodawcy, chcąc ich pozyskać, coraz bardziej wychodzą im naprzeciw. W listopadzie 2021 najwięcej ogłoszeń na No Fluff Jobs oferowało właśnie opcję pracy zdalnej i to ona dominowała wśród wszystkich innych lokalizacji w ofertach pracy. Co więcej, według danych No Fluff Jobs, w porównaniu listopada 2021 i 2020, liczba ogłoszeń, w których ją oferowano, wzrosła o 287 proc.
A jakie inne lokalizacje, poza pracą zdalną, były wówczas najpopularniejsze i jak kształtowały się mediany wynagrodzeń w każdej z nich? W listopadzie tego roku była to Warszawa, w której, jak podaje portal, specjaliści IT mogli liczyć na zarobki w przedziale od 15,1 do 21,1 tys. zł netto (+VAT) na B2B i 11-18 tys. zł brutto na umowę o pracę. Kolejno uplasował się Kraków z wynagrodzeniem 15-21,1 tys. zł netto (+VAT) w przypadku umowy B2B i 12-18 tys. zł brutto na umowę o pracę. Zaraz za nim znalazł się Wrocław – tu zarobić można było od 15 000–21 100 zł netto (+VAT) na B2B i 10 000–15 500 zł brutto na umowę o pracę. Co ciekawe, w przypadku pracy zdalnej, mediany widełek wynagrodzeń były nawet większe, niż w innych lokalizacjach, bo w przypadku umowy B2B było to 16-21,8 tys. zł netto (+VAT), zaś na umowę o pracę – 12-18 tys. zł brutto.
- Podsumowanie tegorocznego listopada pokazało nam, że rynek IT ma się w Polsce z roku na rok coraz lepiej, a programiści mogą liczyć na bogatszy wybór ofert pracy - w poprzednim miesiącu było ich aż o 140 proc. więcej - mówi Marek Psiuk, CTO w No Fluff Jobs. – Choć rynek IT dynamicznie się zmienia, to, jak pokazują dane No Fluff Jobs, Java wciąż jest w czołówce najpopularniejszych technologii. Z pewnością ma na to wpływ duża liczba dostępnych bibliotek, frameworków czy kursów, a także szerokie możliwości zastosowania Javy w biznesie.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.