Sprzątanie 4.0 - jak aplikacje pomogą utrzymać porządek?
Idea Przemysłu 4.0 to koncepcja opisująca proces transformacji technologicznej i organizacyjnej. Obejmuje zmiany technologiczne, ale też nowy sposób pracy i roli ludzi w przemyśle. W pojęciu tym zawierają się również aplikacje, z których użytkownicy korzystają coraz częściej, wybierając tzw. przełomowe innowacje (disruptive innovation)[1]. Dostępne z poziomu smartfona narzędzia, umożliwiające proste zamówienie transportu czy posiłku sprawiły, że tysiące klientów odwraca się od tradycyjnych usługodawców kierując się w stronę innowacyjności połączonej z niespotykaną wcześniej użytecznością. Do popularnych wśród użytkowników narzędzi dołączy wkrótce Batmaid – aplikacja, która umożliwi proste i bezpieczne zamówienie pomocy w sprzątaniu mieszkania.
Nowa rzeczywistość, nowe nawyki
Coraz więcej obszarów naszego życia przenosi się do telefonów, które od dawna nie służą już tylko do kontaktu ze znajomymi. Telefon stał się naszym głównym odtwarzaczem multimediów, urządzeniem monitorującym naszą aktywność fizyczną, czy centrum zarządzania naszym domem - począwszy od inteligentnych zamków, po zaawansowane rozwiązania gwarantujące bezpieczeństwo i upraszczające codzienne czynności. Aż 83% respondentów badania zleconego przez Fundację Przyszłość Pokoleń uważa, że aplikacje mobilne ułatwiają ich życie codzienne[2]. To zupełnie naturalne, skoro asystent głosowy w telefonie nie tylko powie nam jakiej możemy spodziewać się pogody, ale również zamówi dla nas taksówkę czy jedzenie. Statystyki pokazują, że Polacy na dobre przekonali się do zamawiania posiłków z poziomu aplikacji czy przeglądarki. Pomimo, że rynek gastronomiczny osiągnął w 2020 roku o 15%[3] niższą wartość niż w roku poprzednim, to wartość zamówień online wzrosła aż o 67%. Podobnie wygląda sytuacja transportu pasażerskiego. Według prognoz ZDG TOR w 2021[4] roku wartość taksówkowych usług aplikacyjnych ma się zwiększyć z 2,39 mld zł do 4,2 mld złotych. TOR szacuje, a przeprowadzone przez IPSOS[5] badanie pokazuje, że 69% respondentów planujących przejazd w dużym mieście, myśli w pierwszej kolejności o właśnie o usłudze świadczonej za pośrednictwem aplikacji.
Czas na domowe porządki z Batmaid
Firmy świadczące usługę sprzątania starają się dogonić trendy, oferując coraz więcej rozwiązań odpowiadających na potrzeby użytkowników. Pomimo tego, że w branży zatrudnionych jest ponad 700 tys. osób, z czego około 100 tys. w świadczy usługi w zakresie sprzątania domowego[6], a eksperci wskazują, że rynek będzie rozrastał się się średnio o 8% rocznie[7], trudno o znalezienie aplikacji, która w prosty sposób pozwoli zlecić domowe porządki profesjonalistom.
Sytuacja zmieni się już w czwartym kwartale tego roku, kiedy polscy użytkownicy będą mogli korzystać z Batmaid – aplikacji sprowadzającej zamówienie usług sprzątających do kilku dotknięć ekranu smartfona, która do tej pory była dostępna wyłącznie dla mieszkańców Szwajcarii, Francji, Włoch czy Luksemburga. Dzięki niej zamówimy pomoc polegającą w sprzątaniu zarówno standardowym, jak również w większych porządkach po remoncie albo zakończeniu najmu.
Batmaid to przede wszystkim wygoda - umożliwiamy proste i szybkie zamówienie usług sprzątających, świadczonych przez zespół przeszkolonych i zaufanych specjalistów. Zdecydowaliśmy się na start Batmaid w Polsce ponieważ to największy rynek w tej części Europy, a Polacy są bardzo otwarci na innowacyjne rozwiązania - komentuje Piotr Majdan, General Manager Poland z Batmaid - Dzięki bezpiecznym metodom płatności i przyjaznej obsłudze klienta, zapewniamy pełen komfort i pomoc Batmaid w całym procesie – od wyboru usługi, przez samo zadbanie o mieszkanie, po obsługę posprzedażową.
W ciągu 6 lat istnienia, z pomocy Batmaid w samej Szwajcarii skorzystało ponad 55 tys. klientów, a w styczniu firma oferowała pracę ponad 2000 osobom. Misją firmy jest również zatrudnianie pracowników na podstawie jasnych warunków i uczciwych umów, a tym samym walka z nielegalnym zatrudnieniem. Czy Polacy powierzą swoje domy Batmaid? Dowiemy się już na początku września bieżącego roku, kiedy usługa będzie oficjalnie dostępna w Polsce.
[1] Raport EY: Nowy trend w formule zatrudnienia: https://www.ey.com/pl_pl/raporty-analizy/nowy-trend-w-formule-zatrudniania
[2] Badania Fundacji Przyszłość Pokoleń: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/prawo-finanse-statystyki/ibris-badanie-polacy-aplikacje-mobilne
[3] Raport o rynku dowozów jedzenia, Stava: https://www.stava.pl/raport-rynek-dowozow-2021/
[4] Zespół Doradców Gospodarczych TOR - Zmiany w przewozie osób taksówkami w dobie nowelizacji ustawy o transporcie drogowym: https://zdgtor.pl/publikacje/#
[5] IPSOS, badania przeprowadzone dla firmy Uber: https://auto.wprost.pl/rankingi/10457025/statystyki-ubera-w-polsce.html
[6] Dane Polskiej Izby Gospodarczej Czystości: /news/rosnie-zapotrzebowanie-na,p1923132767
[7] Outsourcing Portal: http://www.outsourcingportal.eu/pl/ewolucja-uslug-sprzatania-dla-branzy-b2b-jak-przemysl-4-0-zmienia-rynek

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.