Sygnis New Technologies o krok od połączenia z MODE oraz wejścia na rynek NC
Akcjonariusze notowanej na NewConnect MODE S.A. oraz Wspólnicy Sygnis New Technologies Sp. z o.o. podjęli decyzję o połączeniu obu Spółek oraz o uchwaleniu emisji połączeniowej. W związku z tym MODE S.A. wyemitowała 16,8 mln nowych akcji, które zostaną objęte przez dotychczasowych udziałowców Sygnis New Technologies Sp. z o.o. Zdaniem Zarządu Spółki rejestracja akcji oraz zmiana nazwy przez KRS będzie miała miejsce w styczniu, dzięki czemu Sygnis New Technologies już jako Sygnis S.A. zadebiutuje na NewConnect, a inwestorzy otrzymają możliwość inwestycji w innowacyjne projekty badawczo-rozwojowe realizowane przez Grupę Sygnis.
Nowe akcje serii C będą stanowiły prawie 74 procent nowej struktury akcjonariatu Sygnis S.A., która zastąpi MODE na rynku NewConnect po rejestracji emisji oraz nowej nazwy przez Krajowy Rejestr Sądownictwa. Jednocześnie, Rada Nadzorcza MODE (w trakcie zmiany nazwy na Sygnis S.A.) podjęła decyzję o powołaniu na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki Andrzeja Burgs, współzałożyciela oraz dotychczasowego Prezesa Zarządu Sygnis New Technologies. Zmiana jest związana bezpośrednio z połączeniem obu Spółek oraz nowym profilem działalności MODE (w trakcie zmiany nazwy na Sygnis S.A).
- Pozytywna decyzja naszych udziałowców oraz Akcjonariuszy MODE w sprawie połączenia stanowi przełomowy krok na drodze do wprowadzenia Sygnis New Technologies na NewConnect. Wniosek o rejestrację nowych akcji oraz zmianę nazwy z MODE na Sygnis S.A. jest obecnie procedowany przez KRS. Liczymy na to, że już w styczniu wszystkie zmiany zostaną zarejestrowane, a Sygnis pełnoprawnie zadebiutuje na małej giełdzie, dzięki czemu inwestorzy widzący potencjał w naszych projektach deeptechowych będą mogli nabyć nasze akcje – komentuje Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis New Technologies Sp. z o.o. oraz Prezes Zarządu MODE S.A. (w trakcie zmiany nazwy na Sygnis S.A.)
Sygnis New Technologies to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Grupa Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii.
- Jesteśmy interdyscyplinarnym zespołem realizującym projekty badawcze. Pierwotnie zajmowaliśmy się dystrybucją urządzeń do profesjonalnego druku 3D, natomiast w 2017 roku zmieniliśmy strategię, stając się w pełni firmą badawczo-rozwojową łączącą biznes i naukę. Sprzedaż urządzeń do druku 3D i usługi druku 3D traktujemy obecnie jako fundament naszej działalności gwarantujący środki na bieżącą działalność. Wszystkie zyski przeznaczamy natomiast na finansowanie naszych projektów badawczo-rozwojowych skupionych wokół trzech obszarów: New Technologies, Bio Technologies oraz Nano Technologies – informuje Andrzej Burgs.
Segment New Technologies to najdłużej działająca marka z Grupy Sygnis. Zespół badawczo-rozwojowy na co dzień zajmuje się budową autorskich maszyn działających w obszarze technologii addytywnych. Doświadczony zespół specjalistów druku 3D dysponuje rozległym centrum prototypowania, w którym wykonuje usługi szybkiego prototypowania, zaawansowane projekty z użyciem hybrydowych materiałów, a także testuje nowe materiały. Marka Bio Technologies specjalizuje się w dostarczaniu sprzętu naukowego na polski rynek, ze szczególnym naciskiem na obrazowanie żywych komórek w wysokiej rozdzielczości i inżynierię tkanek. Portfolio segmentu łączy wiele technik, tj.: biodruk 3D, biopatterning, holotomograficzne obrazowanie 3D i obrazowanie w superrozdzielczości. Nano Technologies to natomiast najmłodszy segment w Grupie Sygnis. Zajmuje się dostarczaniem nowoczesnych technik addytywnych i analitycznych w obszarach mikro- i nanotechnologii.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.