Komunikaty PR

Szantażyści nadal nękają klientów Ledgera

2021-05-19  |  01:00
Biuro prasowe

Ledger - producent kryptowalutowych portfeli sprzętowych, poinformował w lipcu 2020 roku o wycieku danych użytkowników. Specjaliści szacują, iż hakerzy pozyskali ponad milion e-mail subskrybentów biuletynu Ledger oraz dostęp do 272 tysięcy zamówień na portfele sprzętowe z takimi informacjami jak adresy e-mail oraz adresy domowe, a także numery telefonów klientów.  Wprawdzie firma zapewniła, że naruszenie w żaden sposób nie wpłynęło na środki użytkowników, aczkolwiek jego pokłosiem jest szereg ataków phishingowych. Niedawno Bitdefender Antispam Lab wykrył nową kampanię, która wyraźnie różni się od wcześniejszych działań szantażystów. Wcześniej wysyłali oni do potencjalnych ofiar listy z groźbami włamania czy napadu na członków rodziny.  Tym razem oszuści rozsyłają dziesiątki tysięcy e-maili, które jak wykazuje telemetria Bitdefendera, omijają filtry antyspamowe. Adresaci otrzymują wiadomość z tytułem „Zostałeś zhakowany” („You has been hacked”). Natomiast treść listu zaczyna się od powiadomienia odbiorcy o przyczynie otrzymania e-maila.

 

„Wiesz, że wyciekły dane z Ledger” - czytamy w komunikacie. „A te dane są teraz w moich rękach”.

Szantażysta odnosi się do hakowania i zrzutu danych skradzionych na Raidforums. W dalszej części listu pojawia się ultimatum „Daję ci 24 godziny na zapłacenie nam…”.

 

Napastnicy grożą odbiorcy wiadomości, że w przypadku niespełnienia żądań zapłaty np. 1000 USD, zarejestrują się na strony internetowe zawierające materiały o charakterze jednoznacznie seksualnym w tym pornografią dziecięcą, wykorzystując jego dane pochodzące z wycieku.  

 

Bitdefender dotarł też do wersji rosyjskojęzycznej, stosującej dodatkowe taktyki zastraszania. Autorzy e-maili straszą, iż nie tylko skompromitują adresata w oczach rodziny czy znajomych, ale również powiadomią o jego niecnych praktykach FBI oraz Interpol.

 

Choć niedługo minie już rok od czasu, kiedy cyberprzestępcy uzyskali dostęp do danych francuskiej firmy,  cały czas kontynuowane są akcje zagrażające finansom, a także samopoczuciu emocjonalnemu klientom Ledgera. Jeśli najnowsza akcja się nie powiedzie, oszuści zapewne wymyślą coś nowego, aby wyłudzić pieniądze.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.