Sztuczna inteligencja w fotowoltaice – sunmetric rusza po drugi etap finansowani

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
Innowacyjne narzędzie, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji umożliwia przeprowadzenie precyzyjnej i zautomatyzowanej analizy danego obiektu oraz terenu w celu oceny wydajności potencjalnej instalacji fotowoltaicznej – tak pokrótce można zdefiniować produkt wielomiesięcznej pracy nad projektem sunmetric. To wyjątkowe rozwiązanie pozwala zoptymalizować proces sprzedaży fotowoltaiki. Z jego potencjału mogą skorzystać branże OZE, techniczne, technologiczne, a także inwestorzy, którzy chcą zakupić lub wydzierżawić wybrany grunt pod farmy solarne.
W grudniu 2020 roku sunmetric zyskał finansowanie ze strony Czysta3.vc. Wsparcie wysokości miliona złotych zostało przeznaczone przede wszystkim na zbudowanie sieci neuronowej, co jeszcze zwiększyło dokładność pozyskiwanych na podstawie analizy danych. W lipcu tego roku brand zakończył pierwszy etap projektu, co błyskawicznie przełożyło się na liczbę podpisywanych umów. Sukcesy sprzedażowe wciąż trwają, a wrześniowe umowy i kontrakty sprawiły, że sunmetric rusza po kolejny etap finansowania.
I inicjatywy proekologiczne rozwijają się w niesamowitym tempie – to już fakt. Pomysłodawcy sunmetric zauważyli, w jak dużym stopniu fotowoltaika wpływa na rozwój rynku, bardzo szybko diagnozując pewien problem. Analiza techniczna, na podstawie której obliczana jest moc instalacji fotowoltaicznej dla konkretnego budynku, jest dość skomplikowana i czasochłonna. Ponadto, determinuje konieczność zaangażowania kilku osób. sunmetric opracowało analizę zbiorczą, która obejmuje zautomatyzowaną detekcję budynków, analizę topografii terenu oraz powierzchni dachowych. Raport, który dociera do Klienta, zawiera m.in. powierzchnię dachu, długość jego krawędzi, nasłonecznienie i zacienienie, kąty nachylenia dachu czy ewentualne przeszkody. Tak kompleksowa ocena najistotniejszych elementów to jedyna w swoim rodzaju szansa, aby szybko, sprawnie i skutecznie określić, jak wydajna będzie instalacja fotowoltaiczna w danym miejscu. Warto dodać, że tyczy się to także gruntów, które potencjalnie chcą wydzierżawić lub zakupić inwestorzy pod farmy fotowoltaiczne – dostarczony raport na temat potencjału rentowności farmy dla inwestorów jest w stanie rozwiać wszystkie wątpliwości w tej kwestii.
Drugi etap finansowania ma zagwarantować projektowi sunmetric jeszcze szybszy rozwój. Oferowane przez sunmetric rozwiązanie to bowiem szansa nie tylko dla firm zajmujących się instalowaniem fotowoltaiki, ale również z firmami energetycznymi czy ciepłowniczymi, a także dla miast, gmin, powiatów i wielu innych podmiotów. Potencjał projektu najlepiej obrazuje zainteresowanie, z jakim spotkał się brand po ukończeniu pierwszego etapu. Duże sukcesy pojawiły się błyskawicznie i wydaje się, że kolejne są kwestią czasu.
– Zdecydowaliśmy się podejść do 2 rund finansowania dosyć szybko – budowaliśmy tę technologię 7 miesięcy, a teraz z sukcesem wchodzimy z nią na rynek. To na razie 1/3 planu i już widzimy, że mamy ogromny potencjał. Zaledwie pół roku wystarczyło, żeby odnosić pierwsze, konkretne sukcesy, więc odważnie stawiamy kolejny krok – dodaje Amadeusz Kordasiński, Chief Operations Officer w sunmetric.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.