Komunikaty PR

Sztuczna inteligencja w fotowoltaice – sunmetric rusza po drugi etap finansowani

2021-09-30  |  08:10
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl

Innowacyjne narzędzie, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji umożliwia przeprowadzenie precyzyjnej i zautomatyzowanej analizy danego obiektu oraz terenu w celu oceny wydajności potencjalnej instalacji fotowoltaicznej – tak pokrótce można zdefiniować produkt wielomiesięcznej pracy nad projektem sunmetric. To wyjątkowe rozwiązanie pozwala zoptymalizować proces sprzedaży fotowoltaiki. Z jego potencjału mogą skorzystać branże OZE, techniczne, technologiczne, a także inwestorzy, którzy chcą zakupić lub wydzierżawić wybrany grunt pod farmy solarne.

W grudniu 2020 roku sunmetric zyskał finansowanie ze strony Czysta3.vc. Wsparcie wysokości miliona złotych zostało przeznaczone przede wszystkim na zbudowanie sieci neuronowej, co jeszcze zwiększyło dokładność pozyskiwanych na podstawie analizy danych. W lipcu tego roku brand zakończył pierwszy etap projektu, co błyskawicznie przełożyło się na liczbę podpisywanych umów. Sukcesy sprzedażowe wciąż trwają, a wrześniowe umowy i kontrakty sprawiły, że sunmetric rusza po kolejny etap finansowania.

I inicjatywy proekologiczne rozwijają się w niesamowitym tempie – to już fakt. Pomysłodawcy sunmetric zauważyli, w jak dużym stopniu fotowoltaika wpływa na rozwój rynku, bardzo szybko diagnozując pewien problem. Analiza techniczna, na podstawie której obliczana jest moc instalacji fotowoltaicznej dla konkretnego budynku, jest dość skomplikowana i czasochłonna. Ponadto, determinuje konieczność zaangażowania kilku osób. sunmetric opracowało analizę zbiorczą, która obejmuje zautomatyzowaną detekcję budynków, analizę topografii terenu oraz powierzchni dachowych. Raport, który dociera do Klienta, zawiera m.in. powierzchnię dachu, długość jego krawędzi, nasłonecznienie i zacienienie, kąty nachylenia dachu czy ewentualne przeszkody. Tak kompleksowa ocena najistotniejszych elementów to jedyna w swoim rodzaju szansa, aby szybko, sprawnie i skutecznie określić, jak wydajna będzie instalacja fotowoltaiczna w danym miejscu. Warto dodać, że tyczy się to także gruntów, które potencjalnie chcą wydzierżawić lub zakupić inwestorzy pod farmy fotowoltaiczne – dostarczony raport na temat potencjału rentowności farmy dla inwestorów jest w stanie rozwiać wszystkie wątpliwości w tej kwestii.

Drugi etap finansowania ma zagwarantować projektowi sunmetric jeszcze szybszy rozwój. Oferowane przez sunmetric rozwiązanie to bowiem szansa nie tylko dla firm zajmujących się instalowaniem fotowoltaiki, ale również z firmami energetycznymi czy ciepłowniczymi, a także dla miast, gmin, powiatów i wielu innych podmiotów. Potencjał projektu najlepiej obrazuje zainteresowanie, z jakim spotkał się brand po ukończeniu pierwszego etapu. Duże sukcesy pojawiły się błyskawicznie i wydaje się, że kolejne są kwestią czasu.

– Zdecydowaliśmy się podejść do 2 rund finansowania dosyć szybko – budowaliśmy tę technologię 7 miesięcy, a teraz z sukcesem wchodzimy z nią na rynek. To na razie 1/3 planu i już widzimy, że mamy ogromny potencjał. Zaledwie pół roku wystarczyło, żeby odnosić pierwsze, konkretne sukcesy, więc odważnie stawiamy kolejny krok – dodaje Amadeusz Kordasiński, Chief Operations Officer w sunmetric.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców

W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.

Handel

Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł

Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.