Komunikaty PR

Technologie immersyjne a biznes

2021-06-27  |  09:00

Gośćmi dr hab. Andrzeja Wodeckiego będą eksperci z firmy Immersive Toolbox, spółki zajmującej się tworzeniem dedykowanych narzędzi wsparcia dla procesów przemysłowych wykorzystujących narzędzia wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości (VR/AR).

Rynek AR i VR rośnie – i będzie rosnąć - w błyskawicznym tempie. W 2020 opublikowano prognozę, z której wynika, że wartość rynku AR i VR na koniec 2021 roku wyniesie 26 miliardów dolarów, a w 2028 sektor będzie wart już 340 miliardów! [1] Zalety wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości coraz częściej i chętniej dostrzega świat biznesu, który – zwłaszcza w dobie pandemii, która przyspieszyła procesy związane z cyfryzacją – otwiera się na innowacyjne rozwiązania, mogące poprawić konkurencyjność firm i organizacji.

Szanse i zagrożenia

Implementacja rozwiązań opartych na AR i VR jest wymagająca i wiąże się z całym szeregiem wyzwań, ale jednocześnie otwiera przed organizacjami zupełnie nowe perspektywy. Istotne jest zrozumienie potencjału, kryjącego się za technologiami immersyjnymi. – Z jednej strony na menedżerach i inwestorach ciąży ogromna presja, bo nowe technologie, w tym AR i VR, mogą stanowić ogromną przewagę konkurencyjną i nie sposób przejść obok ich potencjału obojętnie, ale z drugiej pojawia się lęk przed niepowodzeniem i błędną inwestycją. Z trzeciej jednak: do zrozumienia potencjału AR i VR wystarczy opanowanie podstaw, pozyskanie umiejętności korzystania z inteligentnych narzędzi i formułowania skutecznych biznesowych uzasadnień. To daje pewność, uwalnia od obaw i skłania do świadomego eksperymentowania i podejmowania ryzyka – tłumaczy dr hab. Andrzej Wodecki, opiekun merytoryczny program MBA Digital Transformation w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej i moderator spotkania z cyklu New Tech Zone.

 

Spotkanie z ekspertami

Spotkanie „VR i AR. Jakie możliwości biznesowe dają technologie immersyjne?” odbędzie się 29 czerwca i omówione zostaną na nim kwestie obecnego stanu rozwoju technologii AR i VR w przemyśle i ich możliwości aplikacyjnych, a także główne wyzwania i bariery związane z ich wdrożeniem w organizacjach. Na webinarze omówione zostaną także dwa praktyczne case’y zastosowania rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w przemyśle na przykładzie roboty i instruktażu pracowników.

Gośćmi dr Wodeckiego będą współzałożyciele spółki Immersive Toolbox, zajmującej się tworzeniem dedykowanych narzędzi wsparcia dla procesów przemysłowych wykorzystujących AR i VR – Maciej Tomecki (CEO) oraz Sławomir Tadeja (CTO).

Maciej Tomecki interesuje się zagadnieniami związanymi z Europejskim Zielonym Ładem, a zwłaszcza z dekarbonizacją energetyki i przemysłu. Brał udział w kilku projektach badawczych skupiających się na wpływie czwartej rewolucji technologicznej na politykę energetyczną, np. projekt Robotyzacja przemysłu jako część zjawiska Przemysłu 4.0 (Cambridge University). Ma kilkuletnie doświadczenie zawodowe we wdrażaniu strategii, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym (m.in. PKO BP, EY, Ministerstwo Rozwoju).

Z kolei Sławomir Tadeja zajmuję się projektowaniem i wdrażaniem interaktywnych wizualizacji złożonych danych wielowymiarowych przy użyciu tzw. „analityki immersyjnej” wykorzystując technologię VR.

Zachęcamy do udziału w spotkaniu. Wystarczy rejestracja przez formularz kontaktowy – link do transmisji zostanie przesłany przed spotkaniem na skrzynkę mailową. Start o godzinie 17:00.

 


[1] https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/augmented-reality-market

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.