Komunikaty PR

Transformacja mobilna gier losowych

2021-07-01  |  01:00
Biuro prasowe

Jaki model biznesowy przyjąć tłumaczą Paweł Paliwoda i Paweł Mazurek z Promatic Group.

O tym, że zmienia się sposób konsumowania mediów nie trzeba już nikogo przekonywać. Smartfony stają się nie tylko narzędziem komunikacji, ale też głównym źródłem informacji i rozrywki.  Dla producentów klasycznych gier to ostatni dzwonek na transformację mobilną.

Według badań IAB Polska z 2020 r. ponad 90% internautów w wieku powyżej 15 lat  korzysta ze smartfonów. Jednocześnie wszystkie media tradycyjne tracą zasięg. Telewizji nie ogląda już ponad ¼ internautów, zaś tradycyjna prasa w ciągu 2 lat odnotowała spadek o połowę (z 79% w 2018 r. na 39% w 2020 r.). Również radio słuchane poprzez tradycyjny odbiornik znacznie straciło udział w rynku (z 78% w 2018 r. na 51% w 2020 r.).[1]

Wraz z rozwojem infrastruktury, coraz szybszym internetem mobilnym, większymi ekranami i mocniejszymi procesorami smartfonów, zakres rozrywki mobilnej znacząco się poszerza. Wzrost popularności gier mobilnych wiąże się także z faktem ich łatwej konsumpcji  - każdy, kto ma smartfon lub tablet, może z nich korzystać. Poza tym w większości są one darmowe, przynajmniej na początku. Mając na uwadze zmiany w korzystaniu z gier oraz ich nowe formy, które powstały w ostatnich latach, branża gamingowa i gamblingowa musi dostosować się do oczekiwań klientów.

 

Nadążyć za zmianą

Transformacja cyfrowa i mobilna wymaga od firm modyfikacji dotychczasowej strategii i przyjęcia nowego modelu biznesowego. W przypadku branży gamblingowej, która do niedawna bazowała wyłącznie na stacjonarnych salonach, przemiana ta jest kluczowa. Digitalizacja stanowi wyzwanie, ale jest jednocześnie ogromnym ułatwieniem w prowadzeniu biznesu. Nowe technologie pozwalają na przeprowadzanie szybkich i pogłębionych analiz oczekiwań klientów.

- O ile gry komputerowe i konsolowe są już z nami od lat, o tyle migracja rozrywki na urządzenia mobilne dla wielu firm nadal stanowi wyzwanie. W Promatic idąc za trendem connected-device i urządzeń mobilnych od ponad dwóch lat produkujemy wszystkie nowe gry jednocześnie w wersji na urządzenia stacjonarne (automaty), komputery i smartfony (online games). Równocześnie stale badamy zainteresowania i oczekiwania polskich oraz zagranicznych użytkowników pod kątem tematyki gier – mówi Paweł Paliwoda, CEO Promatic Group.

- Analizując oczekiwania naszych klientów, kilka lat temu zdecydowaliśmy się stworzyć pierwszą grę brandowaną z udziałem rodzimych gwiazd. Na polski rynek wypuściliśmy dwie superprodukcje - z udziałem Mariusza Pudzianowskiego oraz Zenka Martyniuka. I to był strzał w dziesiątkę – obie gry odniosły wielki sukces – tłumaczy Paweł Mazurek CMO Promatic Group.

 

Covidowe przyspieszenie

Trend w kierunku rozrywki cyfrowej na Świecie znacząco przyspieszył w 2020 roku - przychody  wzrosły o 31% osiągając wynik 61,8 mld USD. Media cyfrowe odpowiadały za ponad 3/4 łącznych przychodów z rozrywki kinowej, domowej i mobilnej. Tymczasem, przychody z tradycyjnej rozrywki nadal spadały – w ubiegłym roku wyniosły zaledwie 7 mld USD. [2]

Te same zmiany dotknęły branżę gamblingową. Ze względu na pandemię, 64% graczy zdecydowało się  na korzystanie z kasyn internetowych. W 2020 r. przychody z gier losowych online wyniosły 66,67 mld USD, a oczekiwana wartość rynku w 2026 roku ma sięgnąć 100 mld USD[3].

- Wyniki te są imponujące. Myślę jednak, że ze względu na pandemię są zawyżone. Podczas lockdownu użytkownicy masowo szukali rozrywki w internecie z powodu braku alternatywy. Oczywiście wiele nowych nawyków już z nami pozostanie, lecz nadal potrzebujemy bezpośredniego kontaktu. Sądzę, że gracze z czasem będą chcieli wrócić do tradycyjnej rozrywki. Gry online i kasyna stacjonarne nie są dla siebie konkurencją, lecz stanowią dobra komplementarne - mówi Paweł Paliwoda, CEO Promatic Group.

Eksportowanie rozrywki i gier losowych na urządzenia mobilne jest dziś koniecznością, jednak nie można zapominać o specyfice branży gamblingowej. Kasyna stacjonarne, podobnie jak restauracje, poza swoją główna funkcją, pełnią też rolę miejsca spotkań. Dziś na rynku gier losowych źródłem sukcesu jest działanie wielotorowe. Współcześni konsumenci cenią sobie wybór, dlatego kluczowe jest, aby tę samą usługę oferować poprzez różne kanały – zarówno tradycyjnie w kasynie, jak i online na komputerze bądź smartfonie.

 

 

O firmie

Promatic Group to lider i największy polski producent terminali RGM, gier losowych i rozwiązań systemowych dla branży gamblingowej. Od ponad 20 lat łączy innowacyjne rozwiązania softwarowe z wysoką jakością wykonania, zapewniając swoim partnerom kompleksowe usługi operacyjno-biznesowe. Oprócz rodzimego, firma aktywnie działa na rynkach w Europie, Afryce oraz Ameryce Łacińskiej, dostarczając produkty w pełni dostosowane do potrzeb i wymagań kontrahentów. Laureat prestiżowej nagrody Polish Gaming Aces 2019 w kategorii: NAJLEPSZY PRODUKT ROKU 2019 za autorski projekt i produkcję gry opartej na polskiej historii. Stały gość wydarzeń branżowych, tj. ICE Totally Gaming w Londynie, Feria Internacional del Juego w Madrycie, iGaming Affiliate Conference w Mińsku czy Sport Betting West Africa w Lagos. Promatic jest spółką z całkowicie polskim kapitałem i krajowym zapleczem produkcyjnym. Firma skupiona jest wokół polskiej myśli technologicznej, współpracuje z najlepszymi polskimi inżynierami i deweloperami w branży.

Kontakt dla mediów

Joanna Lach

+48 600 239 565

joanna.lach@more-ca.com

more communications agency

 


[1] https://www.iab.org.pl/aktualnosci/raport-iab-polska-cyfryzacja-nie-tylko-intensyfikuje-zjawisko-multiscreeningu-ale-rowniez-zmienia-jego-forme/

[2] https://www.forbes.com/sites/bradadgate/2021/04/13/the-impact-covid-19-had-on-the-entertainment-industry-in-2020/?sh=4b9c7c1c250f

[3] https://playtoday.co/blog/online-gambling-statistics/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Przygotuj się na powrót do szkoły z KFA2. Karty z rodziny GeForce RTX 40 dostępn Biuro prasowe
2024-08-23 | 13:00

Przygotuj się na powrót do szkoły z KFA2. Karty z rodziny GeForce RTX 40 dostępn

Powrót do szkoły to idealna okazja do modernizacji PC przed zalewem jesiennych hitów i nowych obowiązków. Tym bardziej, że nowoczesne karty graficzne są niezbędne dla
IT i technologie Zalman CNPS13X DS — elegancki cooler z wyświetlaczem LED
2024-08-23 | 09:00

Zalman CNPS13X DS — elegancki cooler z wyświetlaczem LED

Nowoczesne chłodzenie procesora powinno zagwarantować rozsądne temperatury, ale i nie tylko. Jak pokazuje przykład modelu CNPS13X DS od firmy Zalman, nic nie stoi dziś na przeszkodzie, by
IT i technologie Kobiety przebijają szklany sufit – start programu Jump to IT
2024-08-22 | 13:30

Kobiety przebijają szklany sufit – start programu Jump to IT

Fundacja Symfonia i Fundacja IT Girls uruchomiły kolejną wspólną inicjatywę, której celem jest wsparcie kobiet w branży IT. Program Jump to IT wystartował z misją

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.