Komunikaty PR

Transformacja mobilna gier losowych

2021-07-01  |  01:00
Biuro prasowe

Jaki model biznesowy przyjąć tłumaczą Paweł Paliwoda i Paweł Mazurek z Promatic Group.

O tym, że zmienia się sposób konsumowania mediów nie trzeba już nikogo przekonywać. Smartfony stają się nie tylko narzędziem komunikacji, ale też głównym źródłem informacji i rozrywki.  Dla producentów klasycznych gier to ostatni dzwonek na transformację mobilną.

Według badań IAB Polska z 2020 r. ponad 90% internautów w wieku powyżej 15 lat  korzysta ze smartfonów. Jednocześnie wszystkie media tradycyjne tracą zasięg. Telewizji nie ogląda już ponad ¼ internautów, zaś tradycyjna prasa w ciągu 2 lat odnotowała spadek o połowę (z 79% w 2018 r. na 39% w 2020 r.). Również radio słuchane poprzez tradycyjny odbiornik znacznie straciło udział w rynku (z 78% w 2018 r. na 51% w 2020 r.).[1]

Wraz z rozwojem infrastruktury, coraz szybszym internetem mobilnym, większymi ekranami i mocniejszymi procesorami smartfonów, zakres rozrywki mobilnej znacząco się poszerza. Wzrost popularności gier mobilnych wiąże się także z faktem ich łatwej konsumpcji  - każdy, kto ma smartfon lub tablet, może z nich korzystać. Poza tym w większości są one darmowe, przynajmniej na początku. Mając na uwadze zmiany w korzystaniu z gier oraz ich nowe formy, które powstały w ostatnich latach, branża gamingowa i gamblingowa musi dostosować się do oczekiwań klientów.

 

Nadążyć za zmianą

Transformacja cyfrowa i mobilna wymaga od firm modyfikacji dotychczasowej strategii i przyjęcia nowego modelu biznesowego. W przypadku branży gamblingowej, która do niedawna bazowała wyłącznie na stacjonarnych salonach, przemiana ta jest kluczowa. Digitalizacja stanowi wyzwanie, ale jest jednocześnie ogromnym ułatwieniem w prowadzeniu biznesu. Nowe technologie pozwalają na przeprowadzanie szybkich i pogłębionych analiz oczekiwań klientów.

- O ile gry komputerowe i konsolowe są już z nami od lat, o tyle migracja rozrywki na urządzenia mobilne dla wielu firm nadal stanowi wyzwanie. W Promatic idąc za trendem connected-device i urządzeń mobilnych od ponad dwóch lat produkujemy wszystkie nowe gry jednocześnie w wersji na urządzenia stacjonarne (automaty), komputery i smartfony (online games). Równocześnie stale badamy zainteresowania i oczekiwania polskich oraz zagranicznych użytkowników pod kątem tematyki gier – mówi Paweł Paliwoda, CEO Promatic Group.

- Analizując oczekiwania naszych klientów, kilka lat temu zdecydowaliśmy się stworzyć pierwszą grę brandowaną z udziałem rodzimych gwiazd. Na polski rynek wypuściliśmy dwie superprodukcje - z udziałem Mariusza Pudzianowskiego oraz Zenka Martyniuka. I to był strzał w dziesiątkę – obie gry odniosły wielki sukces – tłumaczy Paweł Mazurek CMO Promatic Group.

 

Covidowe przyspieszenie

Trend w kierunku rozrywki cyfrowej na Świecie znacząco przyspieszył w 2020 roku - przychody  wzrosły o 31% osiągając wynik 61,8 mld USD. Media cyfrowe odpowiadały za ponad 3/4 łącznych przychodów z rozrywki kinowej, domowej i mobilnej. Tymczasem, przychody z tradycyjnej rozrywki nadal spadały – w ubiegłym roku wyniosły zaledwie 7 mld USD. [2]

Te same zmiany dotknęły branżę gamblingową. Ze względu na pandemię, 64% graczy zdecydowało się  na korzystanie z kasyn internetowych. W 2020 r. przychody z gier losowych online wyniosły 66,67 mld USD, a oczekiwana wartość rynku w 2026 roku ma sięgnąć 100 mld USD[3].

- Wyniki te są imponujące. Myślę jednak, że ze względu na pandemię są zawyżone. Podczas lockdownu użytkownicy masowo szukali rozrywki w internecie z powodu braku alternatywy. Oczywiście wiele nowych nawyków już z nami pozostanie, lecz nadal potrzebujemy bezpośredniego kontaktu. Sądzę, że gracze z czasem będą chcieli wrócić do tradycyjnej rozrywki. Gry online i kasyna stacjonarne nie są dla siebie konkurencją, lecz stanowią dobra komplementarne - mówi Paweł Paliwoda, CEO Promatic Group.

Eksportowanie rozrywki i gier losowych na urządzenia mobilne jest dziś koniecznością, jednak nie można zapominać o specyfice branży gamblingowej. Kasyna stacjonarne, podobnie jak restauracje, poza swoją główna funkcją, pełnią też rolę miejsca spotkań. Dziś na rynku gier losowych źródłem sukcesu jest działanie wielotorowe. Współcześni konsumenci cenią sobie wybór, dlatego kluczowe jest, aby tę samą usługę oferować poprzez różne kanały – zarówno tradycyjnie w kasynie, jak i online na komputerze bądź smartfonie.

 

 

O firmie

Promatic Group to lider i największy polski producent terminali RGM, gier losowych i rozwiązań systemowych dla branży gamblingowej. Od ponad 20 lat łączy innowacyjne rozwiązania softwarowe z wysoką jakością wykonania, zapewniając swoim partnerom kompleksowe usługi operacyjno-biznesowe. Oprócz rodzimego, firma aktywnie działa na rynkach w Europie, Afryce oraz Ameryce Łacińskiej, dostarczając produkty w pełni dostosowane do potrzeb i wymagań kontrahentów. Laureat prestiżowej nagrody Polish Gaming Aces 2019 w kategorii: NAJLEPSZY PRODUKT ROKU 2019 za autorski projekt i produkcję gry opartej na polskiej historii. Stały gość wydarzeń branżowych, tj. ICE Totally Gaming w Londynie, Feria Internacional del Juego w Madrycie, iGaming Affiliate Conference w Mińsku czy Sport Betting West Africa w Lagos. Promatic jest spółką z całkowicie polskim kapitałem i krajowym zapleczem produkcyjnym. Firma skupiona jest wokół polskiej myśli technologicznej, współpracuje z najlepszymi polskimi inżynierami i deweloperami w branży.

Kontakt dla mediów

Joanna Lach

+48 600 239 565

joanna.lach@more-ca.com

more communications agency

 


[1] https://www.iab.org.pl/aktualnosci/raport-iab-polska-cyfryzacja-nie-tylko-intensyfikuje-zjawisko-multiscreeningu-ale-rowniez-zmienia-jego-forme/

[2] https://www.forbes.com/sites/bradadgate/2021/04/13/the-impact-covid-19-had-on-the-entertainment-industry-in-2020/?sh=4b9c7c1c250f

[3] https://playtoday.co/blog/online-gambling-statistics/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce Biuro prasowe
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Konsument

Co roku ubywa na świecie około 10 mln hektarów lasów. Walka z wylesianiem i degradacją lasów jest koniecznością

Degradacja lasów i wylesianie stanowi jeden z ważniejszych czynników przyspieszających negatywne skutki zmian klimatycznych. Powstrzymanie tego procesu i regeneracja ekosystemów leśnych to jedne z najskuteczniejszych sposobów ograniczenia emisji CO2. Niezbędne są więc rozwiązania systemowe, które powstrzymają wylesienie, jak rozporządzenie EUDR czy certyfikacja gospodarki leśnej, która potwierdza najwyższe standardy w tym zakresie.

Prawo

Prace nad deregulacją przyspieszają. Przedsiębiorcy wyczekują korzystnych zmian

Większość firm w UE wskazuje przeregulowanie jako przeszkodę dla inwestycji i traktuje je jako największe wyzwanie, przede wszystkim dla konkurencyjności – wskazują badania przytaczane w raporcie Mario Draghiego. Od kilku miesięcy deregulacja jest więc odmieniana przez wszystkie przypadki, zarówno na forum UE, jak i w Polsce. Są też już pierwsze konkretne propozycje uproszczeń.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć