Twój system parkingowy zintegrowany z system stacji ładowania EV

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.
ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city
Udostępniasz na swoim parkingu stacje ładowania samochodów elektrycznych? Chcesz samodzielnie i elastycznie ustalać ceny za korzystanie z infrastruktury EV? Zastanawiasz się, w jaki sposób skorelować płatności za parkowanie i ładowanie auta? Skorzystaj z możliwości systemu Elocity. To autorska technologia zarządzania infrastrukturą ładowania aut elektrycznych i sprzedaży usług ładowania.
Stacje ładowania samochodów elektrycznych na parkingach to dziś coraz powszechniejszych widok. Zarządcy CRE wiedzą, że dostępność infrastruktury EV jest ważna dla klientów, czy najemców korporacyjnych, dbających o neutralizację swojego wpływu na środowisko (ESG). Jest to także sposób na przyciągnięcie nowego segmentu użytkowników, jakimi są kierowcy elektryków. Rozwój infrastruktury ładowania na parkingach jest ważny również w kontekście trwającej w wielu miastach dyskusji o strefach czystego transportu, w których stopniowo wprowadzane mają być ograniczenia dla aut spalinowych (przykładem jest Warszawa, gdzie SCT wdrażana będzie od lipca 2024 roku).
Jednak udostępnienie kierowcom infrastruktury EV to jedno, ale z punktu widzenia zarządców parkingów kluczowa jest technologia zarządzania stacjami ładowania i jej możliwość integracji z systemem zarządzania parkingiem.
- Przewagą autorskiej technologii Elocity jest możliwość dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Jednym z wypracowanych przez nas rozwiązań jest integracja z systemami parkingowymi. W praktyce oznacza to, że mając stacje z systemem Elocity zarządcy parkingów mogą m.in. samodzielnie i elastyczne ustalać ceny za korzystanie z infrastruktury EV czy stosować różne schematy rabatowania za parkowanie i ładowanie auta – wyjaśnia Adrian Nocuń, współzałożyciel Elocity.
Przykładem integracji systemu parkingowego z systemem Elocity jest hub Ekoen, znajdujący się przy ulicy Postępu 14 w Warszawie. Tu kierowcy EV płacą jedynie za zużytą energię podczas ładowania już bez konieczności ponoszenia opłat za postój. Walidacja odbywa się w sposób zautomatyzowany.
Wysokość opłaty parkingowej w systemie Elocity można skorelować także z ilością pobranej mocy podczas ładowania elektryków (np. jeśli kierowca naładuje pojazd 50 kWh, otrzymuje 2 h parkingu gratis). Cena za ładowanie elektryka może być uzależniona od czasu korzystania z parkingu (np. bezpłatne ładowanie dla kierowców, którzy korzystają z parkingu minimum. 3 h). Można również wprowadzać zróżnicowane cenniki za ładowanie EV dla najemców i gości, a także różnicować cenę za ładowanie w zależności od pory dnia, czy dni tygodnia (np. inny cennik w dniu powszednie, inny w weekendy).
- Wszystkie te ustawienia z łatwością wprowadza się z poziomu intuicyjnego panelu administracyjnego. Istnieje także możliwość integracji systemu Elocity z aplikacjami budynków biurowych i systemami BMS. W ten sposób zarządca budynku samodzielnie decyduje o wysokości mocy, jaką udostępnia dla stacji ładowania – wylicza Adrian Nocuń.
Integracja z system Elocity otwiera także nowe możliwości promowania parkingu, ponieważ Elocity to popularna wśród użytkowników aut EV aplikacja z największą liczbą stacji ładowania w Polsce. Pod koniec 2023 roku korzystało z niej 35 000 kierowców. Dzięki roamingowi stacje z systemem Elocity widoczne są także w nawigacjach samochodowych i systemach flotowych (np.Shell Recharge).

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.