Komunikaty PR

Usługa danych w chmurze to przyszłość dla nowoczesnych przedsiębiorstw

2021-01-15  |  11:00

Przetwarzanie danych w chmurze zyskuje na popularności wśród małych i średnich przedsiębiorstw, umożliwiając wielu firmom dostęp do oprogramowania użytkowego za pośrednictwem szybkiego łącza internetowego, bez konieczności inwestowania w specjalistyczny sprzęt. Kiedy technologia chmury pojawiła się na rynku, nie było jasne, jak jej konsekwencje wpłyną na świat biznesu. Szacuje się, że w ciągu najbliższych sześciu lat w Stanach Zjednoczonych liczba małych firm korzystających z chmury obliczeniowej wzrośnie z obecnych 37% do 80%.

Przetwarzaniu w chmurze przypisuje się wzrost konkurencyjności dzięki redukcji kosztów, większej elastyczności i optymalnemu wykorzystaniu zasobów. Oto kilka sytuacji, w których przetwarzanie w chmurze jest wykorzystywane do osiągania celów biznesowych:

1. Infrastruktura jako usługa (IaaS) i platforma jako usługa (PaaS)

  • Infrastruktura jako usługa (IaaS) zapewnia konsumentom podstawowe zasoby obliczeniowe, sieciowe i magazynowe przez Internet i na zasadzie płatności zgodnie z rzeczywistym użyciem.
  • Platforma jako usługa (PaaS) zapewnia klientom kompletną platformę (sprzęt, oprogramowanie i infrastrukturę) do tworzenia, uruchamiania i zarządzania aplikacjami bez kosztów, złożoności i braku elastyczności tworzenia platformy.

2. Chmura hybrydowa i wielochmurowa

  • Chmura hybrydowa to typ przetwarzania w chmurze, który łączy infrastrukturę lokalną lub chmurę prywatną z chmurą publiczną w jedną, elastyczną infrastrukturę do uruchamiania aplikacji i obciążeń roboczych organizacji. Ta wyjątkowa mieszanka publicznych i prywatnych zasobów umożliwia przenoszenie danych i aplikacji między dwoma środowiskami.
  • Technologia Multicloud idzie o krok dalej i umożliwia korzystanie z dwóch lub więcej chmur od różnych dostawców usług. Może to być dowolne połączenie infrastruktury, platformy lub oprogramowania jako usługi (IaaS, PaaS lub SaaS).

3. Analiza dużych zbiorów danych

Jednym z aspektów oferowanych przez wykorzystanie przetwarzania w chmurze jest możliwość wykorzystania analizy dużych zbiorów danych. Detaliści i dostawcy pozyskują obecnie informacje pochodzące z wzorców zakupów konsumentów, aby kierować swoje kampanie reklamowe i marketingowe do określonej grupy docelowej. Platformy sieci społecznościowych stanowią teraz podstawę do analizy wzorców zachowań, z których korzystają organizacje do uzyskiwania znaczących informacji.

4. Przechowywanie w chmurze

Chmura może zaoferować możliwość gromadzenia plików oraz uzyskiwania do nich dostępu, przechowywania i pobierania ich z dowolnego interfejsu internetowego. Interfejsy usług internetowych są zwykle proste – są dostępne w dowolnym czasie i miejscu, szybkie, skalowalne i bezpieczne. W tym scenariuszu organizacje płacą tylko za ilość pamięci masowej w chmurze, którą faktycznie zużywają. Istnieje również możliwość przechowywania danych w siedzibie firmy lub poza nią, w zależności od wymogów zgodności z przepisami.

5. Kopia zapasowa danych

Tworzenie kopii zapasowych danych zawsze było złożoną i czasochłonną operacją. Tworzenie kopii zapasowych w chmurze, choć nie jest panaceum, z pewnością jest dalekie od tego, czym było kiedyś. Teraz można automatycznie wysyłać dane do dowolnego miejsca w sieci, mając pewność, że ani brak bezpieczeństwa, czy dostępności nie będą stanowiły problemów.

Powyższa lista to tylko kilka scenariuszy przetwarzania w chmurze, która z pewnością stanowi zachętę do korzystania z tego typu technologii.

Przykładem korzystnego wdrożenia rozwiązań technologii chmury jest międzynarodowy operator telefonii komórkowej Vodafone. Koncentrując się na doświadczeniu klienta i wydajności, Vodafone stworzył proste rozwiązanie bazując na oprogramowaniu firmy Liferay. Dla Liferay personalizacja ma kluczowe znaczenie, dzięki czemu zapewnia prawdziwą cyfrową transformację.

„Zawsze wybieramy najlepszą technologię, która pomaga nam wyprzedzać konkurencję, a jednocześnie zapewnia naszym klientom najlepsze doświadczenia. Kluczowym wyróżnikiem w ramach doświadczenia klienta jest zapewnienie klientowi czegoś natychmiastowego i osobistego, ponieważ każdy klient ma teraz bardzo wysokie oczekiwania. Technologia jest bodźcem, ale transformacja cyfrowa jest bardziej zmianą kulturową w sposobie myślenia, tworzenia i świadczenia usług dla klientów”. – komentuje Innocenzo Procopio, Head Of Digital Channels Vodafone.

Produkty Liferay są oparte na projektach Open Source. Rozwiązania te są dostępne na licencji komercyjnej i obejmują usługi subskrypcyjne, szkolenia i profesjonalne usługi wspierające wszelkie wdrożenia, w tym aplikacje o znaczeniu krytycznym, które wymagają całodobowej pomocy technicznej.

Więcej informacji na temat wykorzystania rozwiązań firmy Liferay przez Vodafone: https://www.youtube.com/watch?v=EIOxvwfZFs0

 

O Liferay

Liferay pomaga organizacjom we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych za pomocą wielokanałowych platform intranetowych, internetowych oraz e-commerce. Oferujemy platformę typu „open source”, która jest niezawodna, innowacyjna i bezpieczna. Staramy się pozytywnie wpływać na nasze otoczenie poprzez działalność biznesową i technologię. Z systemów Liferay korzystają setki firm z branży finansowej, opieki zdrowotnej, ubezpieczeniowej, sprzedaży detalicznej, produkcji, czy instytucje publiczne.

Liferay. Jedna platforma. Nieograniczone rozwiązania.

Odwiedź nas na www.liferay.com. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.