Vixa Games rozpoczyna publiczną ofertę akcji!
Vixa Games, deweloper gier na konsole i komputery stacjonarne, rozpoczyna publiczną ofertę akcji. W jej ramach inwestorzy mogą nabyć 183 375 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela serii C. Na podstawie uchwały WZA cenę emisyjną ustalono na 16,36 zł za jedną akcję. Spółka chce pozyskać od inwestorów do 3 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na sfinansowanie nakładów związanych z tworzeniem gier studia oraz jego bieżącą działalność. Zapisy na akcje oferowane rozpoczną się 15 listopada.
- Dziś nastąpiła publikacja Dokumentu Ofertowego, w związku z rozpoczęciem przez nas procesu IPO. W najbliższych dniach zaplanowaliśmy szereg spotkań z inwestorami, na których przedstawimy im kondycję spółki, opowiemy o naszych planach i wizji rozwoju studia. Liczymy, że obrana przez nas strategia będzie dla nich interesująca, co przełoży się na sukces oferty – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games.
W rozpoczętym właśnie IPO oferowanych jest 183 375 nowych akcji zwykłych na okaziciela serii C, po cenie 16,36 zł za jedną akcję. Pozyskane od inwestorów środki, w większości zostaną przeznaczone na produkcję nowych gier oraz dokończenie obecnych projektów z portfolio spółki. Chodzi m.in. o The Crackpet Show, czyli kreskówkową gra z gatunku roguelite, oferującą rozgrywkę opartą na współpracy pomiędzy graczami. Uczestnicy postapokaliptycznego turnieju, transmitowanego w mediach w formie show, będą musieli stawić czoła niezliczonym hordom wrogów, by zdobyć popularność i sławę wśród widzów.
- Z The Crackpet Show wiążemy duże nadzieje. Promocyjne materiały z gry zostały wyświetlone ponad 5,4 mln razy. Stronę główną gry na platformie Steam odwiedziło 209 tys. unikalnych użytkowników. Aktualna Steam Wishlist gry wynosi ok. 20 tys. graczy. Jeszcze przed Świętami, 16 grudnia, tytuł – w trybie wczesnego dostępu – trafi do sprzedaży w wersji na PC. Produkcja będzie dostępna w 10 wersjach językowych – dodaje Juliusz Mićko.
Wydawcą The Crackpet Show jest Ravenage. Budżet gry wynosi ok 1,5 mln zł.
W portfolio produkcyjnym studia jest także Horrorchero, gra w formule survival horroru, która w warstwie fabularnej i estetycznej nawiązuje do klasycznych opowieści grozy. Zadaniem gracza jest możliwie długie przetrwanie w środowisku, które stopniowo staje się coraz bardziej nieprzyjazne, trudność gry rośnie z postępem czasu. Gra charakteryzuje się rozbudowanym system craftingu, szybkim rozwojem wydarzeń, inteligentnymi przeciwnikami, a także szerokim zakresem stanu zdrowia postaci, który decyduje o jego możliwościach. Szacowane nakłady na produkcję i promocję gry wynoszą ok. 1,5 mln zł.
Kolejnym tytułem Vixa Games jest strategiczna gra ekonomiczna osadzona w postapokaliptycznym świecie – Caravan. Tym razem gracz zbuduje i zadba o rozwój sieci handlowej, która ma być jednym z ostatnich bastionów cywilizacji. Budżet gry wraz z promocją szacowany jest na 1,2 mln zł.
Na Q1 2022 roku Studio zapowiedziało także premierę gry Dino Galaxy Tennis na konsolę Nintendo Switch. Tytuł dostępny jest w trybie wieloosobowym. Galaktyczne zawody rozgrywane są na asteroidach. Gracze wcielają się rolę dinozaurów ze specjalnymi umiejętnościami astro-tenisowymi.
Zapisy na akcje oferowane w ramach emisji akcji serii C odbędą się w dniach 15-29 listopada. Szczegóły dostępne są na stronie: Oferta Publiczna - Vixa Games
W drugim kwartale 2022 roku Vixa Games ma plany dołączenia do spółek notowanych na NewConnect.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.