Komunikaty PR

Vixa Games wycofuje Ofertę Publiczną Akcji

2021-11-29  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Krzysztof Kleczkowski
Inner Value

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/

Spółka szlifuje The Crackpet Show przed grudniową premierą

Z uwagi na niekorzystną sytuację na rynku finansowym, Vixa Games SA, deweloper gier na konsole i komputery stacjonarne, podjął decyzję o wycofaniu Oferty Publicznej Akcji Serii C. W ocenie spółki obecne uwarunkowania rynkowe uniemożliwiają uplasowanie Oferty na satysfakcjonującym poziomie. Vixa Games rozważa przeprowadzenie emisji w innym terminie na zmienionych zasadach.

- Przez ostatnie dni odbyliśmy szereg spotkań z inwestorami. Zainteresowanie inwestycją w naszą spółkę było duże, jednak nie na tyle, aby zamknąć Ofertę na satysfakcjonującym nas poziomie. Biorąc pod uwagę wypadkową kilku uwarunkowań, zarówno biznesowych, jak i rynkowych, zdecydowaliśmy o wycofaniu trwającej Oferty Publicznej Akcji Serii C, jednocześnie rozważamy przeprowadzenie jej w innym terminie. Nie był to czas stracony, zdobyliśmy cenny feedback od potencjalnych akcjonariuszy, weźmiemy pod uwagę ich oczekiwania i sugestie – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games.

Z dniem wycofania Oferty Publicznej inwestorzy, którzy złożyli zapisy na Akcje Serii C przestają być związani złożonymi zapisami na akcje. Zwrot wpłaconych przez inwestorów środków zostanie im przekazany w ciągu 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia przez spółkę informacji o wycofaniu oferty publicznej Akcji Serii C.

 

Vixa Games rozważa przeprowadzenie emisji w kolejnym terminie na zmienionych zasadach, mając na uwadze oczekiwania inwestorów.

W ramach IPO oferowanych było 183 375 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela serii C. Cenę emisyjną ustalono na 16,36 zł za jedną akcję. Celem emisji było pozyskanie do 3 mln zł, głównie na sfinansowanie nakładów związanych z produkcją obecnych i przyszłych gier studia.

Do końca 2023 roku Vixa Games zamierza mieć w swoim portfolio co najmniej sześć produkcji z segmentu indie premium. Aktualnie spółka finalizuje prace nad premierą The Crackpet Show, w trybie Early Access. Produkcja znalazła się w gronie ośmiu tytułów nominowanych do nagrody na najlepszą grę tegorocznej edycji Games Week Berlin.

- The Crackpet Show pojawi się w trybie wczesnego dostępu na platformie Steam już 16 grudnia. Zaoferujemy rozgrywkę opartą na współpracy. Gracz wcieli się w zmutowane zwierzaki, które wystartują w transmitowanym w mediach turnieju w formie show. W trakcie rozgrywki postacie będą musiały stawić czoła niezliczonym hordom wrogów, by zdobyć popularność i sławę wśród widzów. Jednocześnie nasz zespół pracuje też nad grą Dino Galaxy Tennis, która pojawi się na rynku w 2022 roku - mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games.

Jeszcze w tym roku spółka rozpocznie produkcję dwóch nowych tytułów: Caravan i Horrorchero, których premiera planowana jest w 2023 roku. W pierwszym z nich zadaniem gracza będzie budowa i rozwój tytułowej karawany pojazdów w postapokaliptycznym świecie. Gra jest silnie inspirowana filmami z serii Mad Max. Drugi projekt rozegra się w mrocznym klimacie, znajdzie się tam sporo nawiązań do kultowych dzieł grozy np. The Thing czy twórczości H.P. Lovecrafta.

W drugim kwartale 2022 roku Vixa Games ma plany dołączenia do spółek notowanych na NewConnect.

***

O Vixa Games:

Vixa Games to niezależny producent gier, specjalizujący się w tworzeniu casualowych produkcji z segmentu Indie Premium. Strategia studia, działającego od 2016 r., zakłada produkcję co najmniej dwóch średniobudżetowych tytułów rocznie. Są one dedykowane najważniejszym platformom dystrybucyjnym, m.in. Nintendo Switch, konsolom PlayStation, Xbox oraz komputerom stacjonarnym. Najpopularniejsze dotychczasowe gry z portfolio Vixa Games to m.in. Jumping Joe i Love Colors. Vixa Games pracuje aktualnie nad tytułem The Crackpet Show. Premiera tego tytułu odbędzie się 16 grudnia br. w trybie early access na platformie Steam. Studio zapowiada także premierę gry Dino Galaxy Tennis na konsolę Nintendo Switch, która planowana jest w Q1 2022 r. Przyszłoroczne plany Vixa Games zakładają debiut na rynku NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI Biuro prasowe
2024-04-26 | 15:00

Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI

Świat goni za AI, prywatne firmy prześcigają się w kolejnych osiągnięciach, a na polskich uczelniach w kwestii edukacji w zakresie sztucznej inteligencji wciąż pozostaje wiele do
IT i technologie Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
2024-04-26 | 13:00

Strategiczna współpraca AWS i Deloitte

AWS (Amazon Web Services) i Deloitte, wiodący dostawca usług consultingowych, zawarły nową wieloletnią umowę o strategicznej współpracy, aby pomóc organizacjom na
IT i technologie Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO
2024-04-26 | 10:10

Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO

Firma Zalman zaprezentowała nowe systemy chłodzenia z linii Alpha2. Topowym modelem z tej serii jest Alpha2 36 z niemal 40-centymetrowym radiatorem i trzema wentylatorami. Zalman Alpha2 36 to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.