Komunikaty PR

W 2021 wzrosną wydatki na cyberbezpieczeństwo

2021-05-18  |  01:00
Biuro prasowe

Według Gartnera w bieżącym roku globalne wydatki na cyberbezpieczeństwo wyniosą 150,4 miliardów dolarów, co oznacza 12,4 proc. wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Organizacje zwiększają inwestycje na ten cel między innymi ze względu na konieczność ochrony pracowników zdalnych oraz zasobów online.

 

W miarę nasilania się cyberataków firmy oraz instytucje będą wydawać więcej pieniędzy na narzędzia i technologie bezpieczeństwa. Analitycy Gartnera w opublikowanym na początku tego tygodnia raporcie przewidują, że w 2021 roku globalne wydatki na bezpieczeństwo informacji i usługi zarządzania ryzykiem osiągną poziom 150,4 miliardów dolarów.

 

Autorzy raportu wskazali na kilka trendów odpowiedzialnych za tegoroczny prognozowany wzrost. Przedsiębiorstwa, które nadal korzystają z pracowników zdalnych, będą musiały chronić ich przed cyberzagrożeniami. Poza tym w czasie pandemii wiele firm przenosi swoje zasoby do chmury publicznej, a to wiąże się z ponoszeniem dodatkowych kosztów na zabezpieczenie danych znajdujących się w chmurze. Nie ulega wątpliwości, że organizacje, żeby zwiększyć skuteczność ochrony będą inwestować w nowe narzędzia wykorzystujące mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

 

- Światowe trendy przedstawione w najnowszym raporcie Gartnera zasadniczo nie odbiegają od tego, co widzimy na rodzimym rynku. Lawinowy przyrost liczby zdalnych pracowników pociągnął za sobą inwestycje w rozwiązania do ochrony urządzeń końcowych oraz usługi VPN. Odbiorcy biznesowi poszukują też inteligentnych rozwiązań, które nie tylko skutecznie powstrzymają napastników, ale również pomagają wychwycić i skorygować błędy popełniane przez pracowników. Uważam, że niebagatelny wpływ na decyzje zakupowe ma narastający niepokój przedsiębiorców, do których coraz częściej docierają informacje ze świata o cyberatakach przynoszących straty liczone w milionach dolarów - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora Bitdefender w Polsce.

 

Według Gartnera największym beneficjentem zmian będą dostawcy usług związanych z cyberbezpieczeństwem - wydatki na wsparcie sprzętowe, wdrożenia i usługi outsourcingowe sięgną w tym roku prawie 72,5 miliarda dolarów. Wysokie powinny być również nakłady na ochronę infrastruktury i wyniosą 24 miliardy dolarów, sprzęt zabezpieczający sieć - 17 miliardów dolarów, a zarządzanie dostępem do tożsamości - 14 miliardów dolarów. Jednym z obszarów, w których wydatki są niewielkie, ale szybko rosną, jest bezpieczeństwo w chmurze. W 2020 roku wydatki na zabezpieczenie zasobów internetowych wyniosły zaledwie 595 milionów dolarów. W tym roku wydatki te sięgną 841 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 41 proc.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.