Komunikaty PR

W 2021 wzrosną wydatki na cyberbezpieczeństwo

2021-05-18  |  01:00
Biuro prasowe

Według Gartnera w bieżącym roku globalne wydatki na cyberbezpieczeństwo wyniosą 150,4 miliardów dolarów, co oznacza 12,4 proc. wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Organizacje zwiększają inwestycje na ten cel między innymi ze względu na konieczność ochrony pracowników zdalnych oraz zasobów online.

 

W miarę nasilania się cyberataków firmy oraz instytucje będą wydawać więcej pieniędzy na narzędzia i technologie bezpieczeństwa. Analitycy Gartnera w opublikowanym na początku tego tygodnia raporcie przewidują, że w 2021 roku globalne wydatki na bezpieczeństwo informacji i usługi zarządzania ryzykiem osiągną poziom 150,4 miliardów dolarów.

 

Autorzy raportu wskazali na kilka trendów odpowiedzialnych za tegoroczny prognozowany wzrost. Przedsiębiorstwa, które nadal korzystają z pracowników zdalnych, będą musiały chronić ich przed cyberzagrożeniami. Poza tym w czasie pandemii wiele firm przenosi swoje zasoby do chmury publicznej, a to wiąże się z ponoszeniem dodatkowych kosztów na zabezpieczenie danych znajdujących się w chmurze. Nie ulega wątpliwości, że organizacje, żeby zwiększyć skuteczność ochrony będą inwestować w nowe narzędzia wykorzystujące mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

 

- Światowe trendy przedstawione w najnowszym raporcie Gartnera zasadniczo nie odbiegają od tego, co widzimy na rodzimym rynku. Lawinowy przyrost liczby zdalnych pracowników pociągnął za sobą inwestycje w rozwiązania do ochrony urządzeń końcowych oraz usługi VPN. Odbiorcy biznesowi poszukują też inteligentnych rozwiązań, które nie tylko skutecznie powstrzymają napastników, ale również pomagają wychwycić i skorygować błędy popełniane przez pracowników. Uważam, że niebagatelny wpływ na decyzje zakupowe ma narastający niepokój przedsiębiorców, do których coraz częściej docierają informacje ze świata o cyberatakach przynoszących straty liczone w milionach dolarów - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora Bitdefender w Polsce.

 

Według Gartnera największym beneficjentem zmian będą dostawcy usług związanych z cyberbezpieczeństwem - wydatki na wsparcie sprzętowe, wdrożenia i usługi outsourcingowe sięgną w tym roku prawie 72,5 miliarda dolarów. Wysokie powinny być również nakłady na ochronę infrastruktury i wyniosą 24 miliardy dolarów, sprzęt zabezpieczający sieć - 17 miliardów dolarów, a zarządzanie dostępem do tożsamości - 14 miliardów dolarów. Jednym z obszarów, w których wydatki są niewielkie, ale szybko rosną, jest bezpieczeństwo w chmurze. W 2020 roku wydatki na zabezpieczenie zasobów internetowych wyniosły zaledwie 595 milionów dolarów. W tym roku wydatki te sięgną 841 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 41 proc.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego

Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska​ proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.

Handel

Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.

Nauka

Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej​ odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.