WEBCON udostępnia bezpłatne narzędzie do prototypowania aplikacji biznesowych
Wiodący producent technologii do digitalizacji procesów biznesowych udostępnia narzędzie, które pomoże firmom zmniejszyć ryzyko projektów automatyzacji i przyspieszyć ich realizację. Rozwiązanie jest skierowane do użytkowników biznesowych, działów IT oraz integratorów systemów informatycznych. Pozwala opracować wymagania dla projektów budowy aplikacji i systemów obiegu dokumentów, oraz przygotować i przetestować ich prototypy. To wszystko bez kodowania, bez projektowania baz danych i bezpłatnie.
WEBCON Designer Desk wspiera proces zbierania i opracowywania wymagań dla aplikacji biznesowych i obiegu dokumentów. Tym samym, adresuje najbardziej krytyczny etap procesu dostarczania aplikacji, czyli wstępne definiowanie wymagań. Narzędzie prowadzi użytkowników za rękę, dbając o to, by zakres projektu został dobrze zdefiniowany i opisany w sposób zrozumiały - zarówno dla użytkowników biznesowych, jak i technicznych. To zmniejsza ryzyko nieporozumień na linii biznes - IT w projektach budowy aplikacji a tym samym przyspiesza i ułatwia digitalizację firm.
- Designer Desk różni się od innych narzędzi tym, że nie wymaga zbudowania całej aplikacji. Zamiast tego, skupia się na stworzeniu jej wizualnego przykładu, w formie interaktywnego prototypu — mówi Łukasz Wróbel, wiceprezes WEBCON. - To działające w przeglądarce rozwiązanie typu „przeciągnij i upuść” zaprojektowaliśmy z myślą o użytkownikach biznesowych, analitykach, działach IT oraz integratorach systemów informatycznych. Ponieważ określenie wymagań dla aplikacji często zajmuje tyle samo czasu, co późniejsza budowa samego narzędzia, jest to prawdziwy przełom w tworzeniu rozwiązań wspierających automatyzację procesów biznesowych - dodaje.
Polska technologia umożliwia modelowanie logiki procesów (workflow), projektowanie formularza zbierającego dane oraz raportów, jak również wskazanie pożądanych ról i uprawnień dla poszczególnych osób w organizacji. Rolą użytkowników biznesowych jest „narysowanie” i opisanie swoich potrzeb – nie budowa aplikacji. W oparciu o dostarczone przez użytkownika informacje, system buduje prototyp aplikacji, który może zostać uruchomiony, przetestowany i udoskonalony. Po uzyskaniu zadowalającego efektu, użytkownik może za pomocą jednego kliknięcia, automatycznie wygenerować kompletną dokumentację wymagań, gotową do przekazania działowi IT lub zewnętrznemu dostawcy.
Designer Desk to pierwsze narzędzie zaprojektowane specjalnie z myślą o najnowszym nurcie transformacji cyfrowej: Citizen-Assisted Development. Jego podstawowym założeniem jest włączenie osób biznesowych, nieposiadających wiedzy programistycznej, do aktywnego uczestniczenia w projektach budowy rozwiązań IT. Jednocześnie, właścicielem projektu pozostaje departament IT, który własnymi zasobami lub z pomocą zewnętrznych dostawców, odpowiada za jego dostarczenie, późniejsze utrzymanie i rozwój.
- Designer Desk pozwala zbudować most pomiędzy światami biznesu i IT - wskazuje Wróbel. - Osoby najbliższe problemowi biznesowemu mają możliwość zaprojektowania prototypu aplikacji i przetestowania tego, jak się zachowuje. Profesjonaliści zobaczą, czego chcą użytkownicy, zamiast sobie to wyobrażać. Rezultatem jest szybsze wdrażanie lepszych rozwiązań w organizacji.
Z WEBCON Designer Desk można skorzystać bezpłatnie na stronie https://webcon.com/designerdesk/. Darmowa wersja jest dostępna bez ograniczeń czasowych i umożliwia modelowanie procesów, tworzenie formularzy, testowanie prototypów i generowanie dokumentacji. Więcej o narzędziu producent opowiada w video pod linkiem: https://youtu.be/v-pYbb67PPs.
O WEBCON
WEBCON jest producentem WEBCON BPS – kompleksowego rozwiązania klasy low-code do elektronicznego obiegu dokumentów oraz digitalizacji, automatyzacji i zarządzania procesami biznesowymi. Platforma pomaga firmom pracować wydajniej, podejmować lepsze decyzje biznesowe oraz generować oszczędności wynikające z lepszego zarządzania procesami. Dzięki aplikacjom biznesowym zbudowanym na platformie, firmy mogą stale optymalizować swoje procesy, automatyzować powtarzalne zadania oraz pozbyć się papieru – skutecznie wykorzystując technologie IT do wspierania istniejących i wdrażania nowych modeli biznesowych. Z WEBCON BPS korzysta już ponad 500 firm i korporacji na całym świecie, w tym m.in. Siemens Finance, Link4, Societe Generale, Tauron, Energa, LPP, OTCF, Media Markt, Raben, Grupa Nowy Styl, Man, CEDC, Echo Investment czy Warbud. https://www.webcon.com/pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.