Komunikaty PR

Wyniki globalnych badań naukowych - pandemia przyspieszyła popyt i zastosowanie

2021-10-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Grzyb
PR Inspiration

Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/

Motorola Solutions, we współpracy z wiodącym niezależnym akademickim zespołem badawczym, kierowanym przez dra Chrisa Brauera
z Goldsmiths University of London, przeprowadziła szeroko zakrojone, globalne badania, które pokazują, jak zmieniają się oczekiwania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony, napędzając jednocześnie innowacje związane z bezpieczeństwem publicznym.

Raport Konsensus na rzecz zmiany (Consensus for Change) zawierał wyniki ankiet przeprowadzonych wśród 12 000 obywateli oraz wywiady z 50 agencjami bezpieczeństwa publicznego, organizacjami komercyjnymi i ekspertami branżowymi na 10 rynkach geograficznych (Australia, Niemcy, Włochy, Malezja, kraje nordyckie, Singapur, Hiszpania, Tajwan, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone). Przeanalizowano, w jaki sposób globalna pandemia COVID-19 zwiększyła świadomość wykorzystania technologii w celu poprawy bezpieczeństwa publicznego przy jednoczesnym przyspieszeniu innowacji i wdrażaniu technologii dla służb ratowniczych i przedsiębiorstw na całym świecie.

Pandemia podsyciła potrzebę korzystania z technologii na różne sposoby w celu sprostania nowym wyzwaniom w szybko zmieniającym się środowisku – powiedział Mahesh Saptharishi, Starszy Wiceprezes i CTO (Chief Technical Officer) w firmie Motorola Solutions. Zaobserwowaliśmy również przyspieszoną akceptację i modernizację technologii przy znacznie skróconych terminach wdrożenia. Badanie to przedstawia niezwykłe sposoby, jakimi organizacje bezpieczeństwa publicznego i przedsiębiorstwa cały czas dostosowują się do zmieniających się regulacji i potrzeb.

Z badania wynika, że przytłaczająca większość, tj. 88% obywateli na całym świecie, chce zmian w dziedzinie bezpieczeństwa publicznego, wynikających ze stosowania zaawansowanych technologii. Inne ważne wyniki badań wskazują, że:

71% twierdzi, że zaawansowane technologie, takie jak kamery wideo, analiza danych, bezpieczeństwo cybernetyczne i chmura, są potrzebne, aby sprostać wyzwaniom współczesnego świata

70% twierdzi, że służby ratunkowe powinny być w stanie przewidzieć zagrożenie,
a zaawansowane technologie mogą w tym pomagać

75% twierdzi, że są skłonni zaufać organizacjom, które przechowują ich informacje, pod warunkiem, że wykorzystują je w odpowiedni sposób.

 

Badanie wskazuje na trzy główne trendy, które pokazują punkt zwrotny w sposobie myślenia obywateli i organizacji o technologii i bezpieczeństwie.

 

  1. Pandemia na nowo zdefiniowała oczekiwania dotyczące bezpieczeństwa

Dr Brauer powiedział, że przeprowadzenie badania na tle globalnej pandemii pozwoliło na uzyskanie jedynego w swoim rodzaju wglądu w oczekiwania i postawy społeczeństwa dotyczące bezpieczeństwa.

„Obywatele na całym świecie oswajają się z tym, co to znaczy żyć z COVID-19 i jak to wpływa na ich bezpieczeństwo” – powiedział dr Brauer. „Nasze wspólne doświadczenia związane z pandemią uświadomiły nam, że technologia może odegrać znacznie większą rolę w zapewnieniu nam bezpieczeństwa i zwiększyły nasze zrozumienie, dlaczego organizacje bezpieczeństwa publicznego i przedsiębiorstwa potrzebują jej, aby reagować na nowe zagrożenia”.

  1. Pandemia przyspieszyła innowacje technologiczne

Konsensus na rzecz zmiany podkreśla, w jaki sposób pandemia wywołała gwałtownie postępujące innowacje w agencjach bezpieczeństwa publicznego i przedsiębiorstwach, zwłaszcza w obszarach wykorzystywania  chmury, zabezpieczeń wideo i interoperacyjności między różnymi organizacjami i systemami, jednocześnie potwierdzając potrzebę niezawodnej i odpornej łączności o znaczeniu krytycznym dla misji.

  1. Technologia musi być wykorzystywana w sposób sprawiedliwy, przejrzysty
     i sprzyjający integracji społecznej.

Raport Konsensus na rzecz zmiany podkreśla również potrzebę przejrzystości i zaufania w celu zwiększenia społecznego poparcia dla wdrażania technologii. Obywatele chcą, aby korzyści płynące z technologii były łatwo zrozumiałe i aby były one wykorzystywane w sposób przejrzysty, sprawiedliwy oraz sprzyjający integracji społecznej.

W badaniu stwierdzono również, że konieczne jest zwiększenie społecznej świadomości na temat znaczenia nowych technologii takich jak sztuczna inteligencja.

„Ponieważ technologia nadal szybko się zmienia, niezwykle ważne jest, żeby organizacje dbały o to, by budowanie i rozumienie ich postępów było ukierunkowane na człowieka” – powiedział Saptharishi. „Na przykład, sztuczna inteligencja powinna być projektowana w taki sposób, aby szanować ludzki proces podejmowania decyzji oraz uwzględniać wkład i potrzeby społeczeństwa, pozwalając równocześnie użytkownikom na podejmowanie bardziej świadomych decyzji czy też reagowanie na złożone zagrożenia. Projektując zaawansowane technologie tak, aby były pomocne, zapewniamy, że podejmowanie decyzji pozostaje w wyłącznej gestii ludzi”.

Raport Konsensus na rzecz zmiany jest niezbędnym źródłem dla agencji bezpieczeństwa publicznego i przedsiębiorstw, które chcą zrozumieć i zastosować lekcje z pandemii. Pandemia uwypukliła potrzebę innego spojrzenia i reagowania – od oceny ryzyka i lepszego przewidywania obszarów zakłóceń operacyjnych, po ocenę i integrację właściwych technologii w celu wsparcia ciągłości działania firmy. Wzmocniła również potrzebę lepszej komunikacji, współpracy ze społecznościami i zainteresowanymi stronami w celu zapewnienia wsparcia dla szerszego stosowania zaawansowanych technologii.

Ponieważ społeczności na całym świecie nadal zmagają się z dalekosiężnymi zagrożeniami dla naszego bezpieczeństwa, niniejsze spostrzeżenia podkreślają kroki, które mogą podjąć już dziś, aby zapewnić większe bezpieczeństwo w przyszłości.

Streszczenie lub pełny raport można przeczytać na: www.motorolasolutions.com/consensusforchange.

 

O firmie Motorola Solutions

Motorola Solutions jest światowym liderem w dziedzinie bezpieczeństwa publicznego i ochrony przedsiębiorstw. Nasze rozwiązania w zakresie naziemnej łączności ruchomej, zabezpieczeń wideo i kontroli dostępu oraz oprogramowania dla centrów dowodzenia, wspierane przez usługi zarządzania i wsparcia, tworzą najbardziej zintegrowany ekosystem technologiczny, dzięki któremu społeczności stają się bezpieczniejsze, a przedsiębiorstwa zachowują produktywność i bezpieczeństwo. W firmie Motorola Solutions wprowadzamy nową erę w bezpieczeństwie publicznym i ochronie. Więcej można się dowiedzieć na stronie www.motorolasolutions.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Inspiration
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.