Komunikaty PR

Wyznania pracowników hybrydowych ujawniają nowe archetypy pracy zdalnej

2021-09-16  |  12:45
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Firma Poly opublikowała raport, którego wyniki ujawniają sekrety pracy hybrydowej. Badanie – w którym wzięło udział ponad 4 000 pracowników hybrydowych z Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec – zwraca uwagę na nowe zachowania i nawyki w pracy poza siedzibą firmy. Z badania wynika, że niektórzy członkowie zespołów mogą cierpieć na „syndrom komfortu domowego”, co jest spowodowane zacieraniem się granic między życiem domowym a pracą ze względu na miejsce wykonywania obowiązków służbowych.

Praca hybrydowa, wykonywana w dowolnym czasie, pomaga uwolnić pracowników od pracy w sztywnych ramach czasowych od 9 do 17, dając im większą elastyczność w robieniu rzeczy, na które normalnie nie mieliby czasu” – komentuje Paul Clark, Senior Vice President of EMEA Sales w Poly. Ponad 3 na 5 (68%) europejskich pracowników hybrydowych cieszy się z możliwości drzemki w ciągu dnia, wstając z łóżka z zapasem tylko 30 minut lub mniej przed rozpoczęciem pracy, a prawie jedna czwarta ankietowanych znalazła więcej czasu na ćwiczenia fizyczne, takie jak joga, spacery czy rozciąganie. „Wszyscy potrzebujemy zachowania lepszej równowagi między pracą a życiem prywatnym, a praca hybrydowa to umożliwia. Członkowie zespołów muszą jednak uważać, aby nie wpaść w pułapkę „syndromu domowego komfortu” – przesadnego rozluźnienia podczas spotkań i zapomnienia, gdzie się znajdują i na czym powinni się aktualnie skupić."

Wyniki badania Poly ujawniają dobre, złe i te mało chlubne sekrety pracy hybrydowej i zdalnej.

 

Dobre strony: lepsza równowaga między życiem zawodowym a prywatnym

Zmieniające się modele pracy sprawiły, że pracownicy mają więcej czasu dla siebie – co pozwala im na pracę w dowolnym czasie i zachowanie lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Większa popularność urządzeń, które pozwalają na dobrej jakości audio i wideokonferencje zwiększyło komfort pracowników hybrydowych, którzy wykonują swoje zawodowe obowiązki w różnych środowiskach.

  • Wielu pracowników hybrydowych korzysta z możliwości drzemki w ciągu dnia lub też przedłuża czas snu zostając dłużej w łóżku: prawie jedna piąta (17%) deklaruje, że wstaje z łóżka z pięcioma minutami lub mniejszym zapasem czasowym, a aż 68% budzi się tylko 30 minut przed rozpoczęciem pracy. Co ciekawe, to właśnie starsze pokolenie traktuje popołudniową drzemkę priorytetowo, ponieważ 31% osób powyżej 55 roku życia budzi się tylko pięć minut lub mniej przed rozpoczęciem pracy.
     
  • Prawie jedna czwarta (23%) pracowników zaczęła ćwiczyć np. uprawiać jogę, spacerować lub rozciągać się podczas konferencji lub wideorozmowy.
     
  • Aż 24% francuskich respondentów przyznało, że podczas wideokonferencji lub rozmowy telefonicznej robiło sobie fryzurę lub skorzystało z zabiegu kosmetycznego. Dla porównania w Niemczech jest to tylko 4%, a w Wielkiej Brytanii 6% respondentów.
     
  • Blisko 1/3 (26%) pracowników wykorzystało czas audiokonferencji lub wideokonferencji na przygotowanie śniadania, obiadu lub kolacji; 21% posprzątało dom, a 19% pozmywało naczynia lub załadowało zmywarkę.
     
  • 28% respondentów z Wielkiej Brytanii i Francji opiekowało się swoimi dziećmi podczas wideokonferencji, w porównaniu z 14% ankietowanych z Niemiec.

 

Złe strony: Negatywne nawyki

Wiele pozytywnych aspektów nie oznacza, że nagłe przejście na pracę zdalną czy hybrydową to same superlatywy – wielu odczuwa napięcie z tym związane. „Syndrom komfortu domowego” sprawił, że wiele osób zapomina, gdzie się znajdują i czym powinni się zajmować, a niektórzy niestety zostali na tym przyłapani. Wyniki badania pokazują, że:

  • 37% pracowników przyznaje się do pracy z kanapy, a prawie jedna czwarta (24%) czuje się mniej skrępowana oglądając serwisy streamingowe, takie jak Netflix w czasie pracy.
     
  • Pracownicy w domu czują się bardziej swobodnie przeglądając Internet (42%), sprawdzając nie służbowe e-maile (40%), robiąc zakupy online (36%), odwiedzając portale społecznościowe (34%) i zajmując się sprawami administracyjnymi związanymi z prywatnym życiem (28%), kiedy powinni wykonywać obowiązki służbowe.
     
  • Aż 40% pracowników przyznaje się do kręcenia głową lub przewracania oczami podczas rozmów i wideokonferencji, przy czym kobiety robią to częściej niż mężczyźni (44% vs. 34%). Jedna czwarta pracowników była świadkiem tych gestów u współpracowników.
     
  • 18% respondentów z Wielkiej Brytanii i 16% z Francji widziało lub słyszało kłótnie współpracownika z partnerem lub członkiem rodziny podczas spotkania online, w porównaniu z 8% ankietowanych z Niemiec.
     
  • Co dziesiąty pracownik (10%) przyznaje się do drzemki podczas rozmowy lub wideokonferencji.

 

Niechlubne nawyki:

  • Ponad jedna trzecia (34%) pracowników chodziła do toalety podczas spotkania online.
     
  • 15% respondentów z Wielkiej Brytanii i 14% respondentów z Francji było świadkami, jak współrozmówca dłubał w nosie podczas konferencji, w porównaniu do zaledwie 7% w Niemczech.
     
  • 14% pracowników przyznaje się do pokazywania środkowego palca lub przeklinania podczas połączenia, a 9% było świadkami, jak robi to kolega.
     
  • Spośród pracowników, którzy mniej martwią się o swój wygląd od czasu pracy w domu (57%), 50% z nich przyznaje się do rzadszego używania dezodorantu, a 34% przyznaje, że rzadziej myje zęby.
     
  • Spośród pracowników, przykładających mniejszą wagę do swojego wyglądu, aż 39% myło się rzadziej, a 44% mniej przejmowało się pracą na kacu.
     
  • 67% osób mniej zaniepokojonych swoim wyglądem od czasu pracy w domu twierdzi, że zaoszczędziło pieniądze, nie kupując eleganckich ubrań i kosmetyków.
     
  • Ponadto 73% spędza mniej czasu na pielęgnacji i przygotowywaniu się do pracy, a 72% używa mniej produktów, takich jak kosmetyki do makijażu czy żel do włosów.

„Praca hybrydowa na zawsze zmieniła kulturę biznesową i nawyki pracy” – kontynuuje Clark. "Pracownicy stawiają na elastyczną pracę z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Aby sprostać tym zmianom, organizacje muszą zrozumieć różne typy osobowości i style pracy pracowników. Ich identyfikacja pomoże firmom zainwestować w odpowiednią technologię, aby zapewnić wszystkim najlepsze narzędzia i urządzenia, umożliwiając poczucie łączności i zaangażowania, kiedykolwiek i gdziekolwiek zdecydują się pracować. Ostatecznie to na pracodawcach, ciąży odpowiedzialność podejścia do tych spraw z empatią wobec pracowników, zapewniając im wskazówki dotyczące wydajnej pracy i prawidłowego korzystania z technologii a przede wszystkim zdając sobie sprawę, że wszyscy jesteśmy tylko ludźmi".
 

O badaniu:

Wyniki badania opierają się na odpowiedziach 4006 pracowników hybrydowych z Wielkiej Brytanii (2003), Francji (1001) i Niemczech (1002), przeprowadzonym przez Censuswide w sierpniu 2021 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.