Wyzwania e-sklepu w przedświątecznym szczycie
Okres przed świętami Bożego Narodzenia to wyjątkowo intensywny czas dla całej branży e-commerce. To sezon, w którym stoją przed nią nie tylko wyzwania sprzedażowe, ale i marketingowe oraz logistyczne. Na co zatem warto zwrócić uwagę?
Zacznijmy od działań reklamowych, warto bowiem wyróżnić się na tle konkurencji i pomyśleć o dodatkowych promocjach oraz rabatach dla nowych klientów. Nie zapominajmy przy tym o odpowiednio skrojonej kampanii crossowej, np. poprzez e-mail i sms oraz performance marketingu. Całość zdecydowanie zwiększy nasze szanse na pozyskanie nowych klientów.
Kolejną, bardzo istotną rzeczą, są wrażenia zakupowe naszych klientów. Zadbajmy o to, aby były one jak najlepsze. Sprawdźmy i uzupełnijmy wszystkie informacje zamieszczane na stronie naszego e-sklepu. Opisy muszą być kompletne i czytelne, zdjęcia produktów zgodne z rzeczywistością, a ceny towaru oraz czas realizacji aktualne. Warto również rozważyć możliwość wprowadzenia pakowania zakupów na prezent czy stworzenia kilku elastycznych zestawów świątecznych. Należy także zadbać o to, by polityka zwrotów była przejrzysta, ponieważ w tym okresie klienci są na to szczególnie wyczuleni. Nie od dziś wiadomo, że zadowolony klient chętniej powróci do naszego e-sklepu w przyszłości, dlatego warto poświęcić trochę czasu i odpowiednio go przygotować.
Oczywiście, nie możemy zapominać o klientach robiących zakupy na ostatnią chwilę, dlatego bezpieczniej w okresie wzmożonego ruchu, zwłaszcza przed świętami, nieco wydłużyć czas oczekiwania na przesyłkę. Zdecydowanie korzystniej jest zaskoczyć naszych klientów szybszą dostawą, niż rozczarować opóźnieniem. Jeśli jednak zaistnieje sytuacja, że zamówienie może nie dotrzeć na czas lub w ogóle – koniecznie jak najszybciej poinformujmy o tym odbiorcę. W takich sytuacjach szczera i otwarta komunikacja jest nieporównywalnie bardziej wartościowa niż brak jakiejkolwiek informacji.
Należy również zwrócić uwagę na fakt, że klienci zawsze decydują się na atrakcyjne i elastyczne formy dostawy. Potrafią zrezygnować z zakupów w danym sklepie, jeśli ich ulubiona opcja jest niedostępna. Ważny oczywiście jest także jej koszt oraz możliwie szybki termin realizacji. Analogicznie wygląda sytuacja z preferowanymi formami płatności za przesyłkę – za pobraniem lub opłacenie jej z góry. W tym przypadku, ważny będzie wybór integratora płatności, który powinien być przyjazny i intuicyjny dla użytkownika. Prawo wyboru i elastyczność to czynniki mające znaczący wpływ na ponowny wybór przez klienta danego e-sklepu.
Szykując się do najgorętszego okresu w roku pamiętajmy o tym, że na doświadczenie klienta składa się nie tylko sam proces zakupowy, ale także sposób, wygoda i szybkość realizacji dostawy. Zaś obsługa klienta rozpoczyna się w naszym e-sklepie i kończy na dostarczeniu paczki do rąk odbiorcy.
Autorem komentarza jest Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland, cyfrowej platformie dla e-commerce, ułatwiającej sklepom internetowym zagraniczną ekspansję. Packeta zapewnia e-sklepom rozwiązanie oparte o jeden interfejs (API), w ramach którego mogą zarządzać całym procesem dostaw i płatności, również w różnych walutach.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zasikovna. W ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 8 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 8 000 własnych punktów odbioru, 92 000 punktów partnerskich i współpracuje z ponad 30 000 sklepów internetowych. W 2020 roku obsłużyła 40,5 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.