Komunikaty PR

​Wyzwania e-sklepu w przedświątecznym szczycie

2021-12-20  |  11:00
Biuro prasowe

­­­­­

Okres przed świętami Bożego Narodzenia to wyjątkowo intensywny czas dla całej branży e-commerce. To sezon, w którym stoją przed nią nie tylko wyzwania sprzedażowe, ale i marketingowe oraz logistyczne. Na co zatem warto zwrócić uwagę?

 

Zacznijmy od działań reklamowych, warto bowiem wyróżnić się na tle konkurencji i pomyśleć o dodatkowych promocjach oraz rabatach dla nowych klientów. Nie zapominajmy przy tym o odpowiednio skrojonej kampanii crossowej, np. poprzez e-mail i sms oraz performance marketingu. Całość zdecydowanie zwiększy nasze szanse na pozyskanie nowych klientów.

 

Kolejną, bardzo istotną rzeczą, są wrażenia zakupowe naszych klientów. Zadbajmy o to, aby były one jak najlepsze. Sprawdźmy i uzupełnijmy wszystkie informacje zamieszczane na stronie naszego e-sklepu. Opisy muszą być kompletne i czytelne, zdjęcia produktów zgodne z rzeczywistością, a ceny towaru oraz czas realizacji aktualne. Warto również rozważyć możliwość wprowadzenia pakowania zakupów na prezent czy stworzenia kilku elastycznych zestawów świątecznych. Należy także zadbać o to, by polityka zwrotów była przejrzysta, ponieważ w tym okresie klienci są na to szczególnie wyczuleni. Nie od dziś wiadomo, że zadowolony klient chętniej powróci do naszego e-sklepu w przyszłości, dlatego warto poświęcić trochę czasu i odpowiednio go przygotować.

 

Oczywiście, nie możemy zapominać o klientach robiących zakupy na ostatnią chwilę, dlatego bezpieczniej w okresie wzmożonego ruchu, zwłaszcza przed świętami, nieco wydłużyć czas oczekiwania na przesyłkę. Zdecydowanie korzystniej jest zaskoczyć naszych klientów szybszą dostawą, niż rozczarować opóźnieniem. Jeśli jednak zaistnieje sytuacja, że zamówienie może nie dotrzeć na czas lub w ogóle – koniecznie jak najszybciej poinformujmy o tym odbiorcę. W takich sytuacjach szczera i otwarta komunikacja  jest nieporównywalnie bardziej wartościowa niż brak jakiejkolwiek informacji.

 

Należy również zwrócić uwagę na fakt, że klienci zawsze decydują się na atrakcyjne i elastyczne formy dostawy. Potrafią zrezygnować z zakupów w danym sklepie, jeśli ich ulubiona opcja jest niedostępna. Ważny oczywiście jest także jej koszt oraz możliwie szybki termin realizacji. Analogicznie wygląda sytuacja z preferowanymi formami płatności za przesyłkę – za pobraniem lub opłacenie jej z góry. W tym przypadku, ważny będzie wybór integratora płatności, który powinien być przyjazny i intuicyjny dla użytkownika. Prawo wyboru i elastyczność to czynniki mające znaczący wpływ na ponowny wybór przez klienta danego e-sklepu.

 

Szykując się do najgorętszego okresu w roku pamiętajmy o tym, że na doświadczenie klienta składa się nie tylko sam proces zakupowy, ale także sposób, wygoda i szybkość realizacji dostawy. Zaś obsługa klienta rozpoczyna się w naszym e-sklepie i kończy na dostarczeniu paczki do rąk odbiorcy. 

 

 

Autorem komentarza jest Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland, cyfrowej platformie dla e-commerce, ułatwiającej sklepom internetowym zagraniczną ekspansję. Packeta zapewnia e-sklepom rozwiązanie oparte o jeden interfejs (API), w ramach którego mogą zarządzać całym procesem dostaw i płatności, również w różnych walutach.

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zasikovna. W ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 8 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 8 000 własnych punktów odbioru, 92 000 punktów partnerskich i współpracuje z ponad 30 000 sklepów internetowych. W 2020 roku obsłużyła 40,5 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce Biuro prasowe
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).
IT i technologie Showroom VisionCube z Sony Crystal LED
2024-06-27 | 16:15

Showroom VisionCube z Sony Crystal LED

Atutem showroomów jest możliwość przetestowania wysoko zaawansowanych rozwiązań przed zakupem. To szansa na rozmowę z ekspertami, aby pozyskać wiedzę, sprecyzować oczekiwania i na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku

Ministerstwo Finansów kończy prace nad nowymi przepisami dotyczącymi finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Po prekonsultacjach ze stroną samorządową wkrótce prace nad projektem ustawy zostaną wpisane do prac rządu. – Robimy wszystko, żeby przepisy weszły w życie z początkiem przyszłego roku – mówi Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Reforma jest konieczna, bo sytuacja finansowa samorządów pogorszyła się znacząco w ostatnich latach, głównie z powodu niekorzystnych zmian podatkowych. O ile w 2018 roku tylko 2 proc. JST prognozowało deficyt operacyjny, o tyle w 2023 roku była to już ponad połowa.

Konsument

Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać

Choć wykorzystanie cyfrowych narzędzi w opiece zdrowotnej rośnie, to wciąż papierologia jest zmorą dla personelu medycznego. Podobnie jak obowiązki administracyjne. – W zależności od specjalizacji wypełnianie niezbędnej dokumentacji może zajmować od jednej czwartej do nawet dwóch trzecich czasu, jaki lekarz ma na przyjęcie pacjenta – mówi Paweł Paczuski, współzałożyciel i prezes zarządu upmedic. Polski medtech opracował zasilanego AI inteligentnego asystenta lekarza, który istotnie przyspiesza ten proces. Ma to znaczenie szczególnie w diagnostyce, gdzie na opisy badań pacjenci czekają tygodniami, co przekłada się na skuteczność ich leczenia. W przyszłości ten proces będzie wspierany jeszcze silniej przez dalszy rozwój sztucznej inteligencji.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.