Zarobki juniorów w IT w 2021 - nawet do 8400 zł netto na umowie B2B

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Wynagrodzenia juniorów – nieznaczny wzrost
Według raportu No Fluff Jobs "Junior Candidate Experience 2021", zarobki juniorów w stosunku do tych oferowanych w roku 2020 wzrosły. W pierwszym kwartale bieżącego roku mediana najniższych widełek wynagrodzeń na umowie B2B dla początkujących w branży IT wyniosła 5040 zł netto + VAT na umowie B2B, a mediana najwyższych widełek - 8400 zł netto + VAT. W przypadku umowy o pracę widełki wyniosły 5078-7500 zł brutto. W roku ubiegłym natomiast widełki te, w przypadku umowy B2B wynosiły 5000-8000 zł netto +VAT, zaś w przypadku umowy o pracę – 5000-7400 zł brutto.
– Juniorzy mogli liczyć na nieco większe wynagrodzenia niż w roku ubiegłym, lecz nieznacznie i nie w takim stopniu, jak miało to miejsce w przypadku tzw. seniorów czy też ekspertów IT – mówi dr Marek Psiuk, CTO No Fluff Jobs. – Gra jest jednak warta świeczki, gdyż w branży IT wynagrodzenia szybko rosną wraz z nabywaniem umiejętności i doświadczenia.
Frontend na topie wśród juniorów. A JavaScript najpopularniejszą technologią
Jak się okazuje, najpopularniejszą dziedziną wśród stawiających swoje pierwsze kroki w branży juniorów jest frontend – wskazało go 15 proc. uczestników badania No Fluff Jobs. Niewiele mniej, bo 14 proc. pracuje w kategorii backend. Z kolei na pozycji trzeciej uplasowały się fullstack oraz testing (po 13 proc.).
A jaka technologia jest najpopularniejsza wśród juniorów? Okazuje się, że jest to JavaScript, z którym pracuje prawie 40 proc. z nich. Na kolejnej pozycji znalazł się SQL (35 proc.), a pierwszą trójkę zamknęła Java (27 proc.). Niespełna 20 proc. deklaruje, że programuje w Pythonie, a 16 proc. w Angularze. Najmniej popularnymi technologiami okazały się z kolei Spark, Ruby, Unity i Swift.
Proces onboardingu
Zatrudnienie początkującego pracownika zawsze wiąże się z jego odpowiednim wdrożeniem w nowe obowiązki, zapoznaniem ze strukturą firmy i jej specyfiką oraz przyspieszeniem jego samodzielności w wykonywaniu codziennych zadań. Tzw. proces onboardingu, który ma na celu każdy z tych aspektów, jest istotny dla większości juniorów w branży IT i jest najważniejszą dla nich formą pomocy po rozpoczęciu pracy – wskazało na niego aż 67 proc. z nich. Ponad połowa jako jeden z elementów wspierających na początku swojej drogi w organizacji wskazała przydzielenie opiekuna, a 49 proc. opiekę mentora.
– W dobie pracy zdalnej odpowiednie wdrożenie pracownika, zwłaszcza stawiającego pierwsze kroki w branży, bywa dla firm dużym wyzwaniem. Dla niego samego również nie jest ono łatwe z wielu względów. A z naszych danych wynika, że przybyło ofert pracy zdalnej dla juniorów – w I kwartale bieżącego roku stanowiły ponad 20 proc. wszystkich ofert do nich kierowanych – mówi Marta Steiner, Head of Product & Performance w No Fluff Jobs. – Biorąc pod uwagę, iż stawiający swoje pierwsze kroki w branży IT potrzebują przede wszystkim skutecznego onboardingu, kluczowe jest umożliwienie im konsultacji z bardziej doświadczonymi specjalistami, a najlepiej przydzielenie mentora, który pomoże im wdrożyć się zarówno w nowe obowiązki, jak i będzie dzielić się cenną wiedzą i wskazówkami. Tak, by wspierać jego rozwój i pomóc mu odnaleźć się w nowych okolicznościach i jednocześnie zadbać o to, by potencjał juniora nie został zmarnowany.
No Fluff Jobs zaprasza na darmowy webinar
Już 7 lipca o godzinie 10.30 odbędzie się darmowy webinar z edycji SmoothieHR – tym razem w całości poświęcony juniorom. Eksperci – Marta Steiner (Head of Product & Performance w No Fluff Jobs), Weronika Szatan (Recruitment Devil w u2i) oraz Monika Hinc (Head of People w Scalac) omówią szczegółowo wyniki najnowszego raportu „Junior Candidate Experience 2021” oraz sytuację początkujących w branży IT. Więcej informacji dotyczących wydarzenia znaleźć można na kanałach społecznościowych No Fluff Jobs.

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

KE przedstawia białą księgę obronności europejskiej. Nowa strategia UE zakłada zmianę podejścia do zdolności obrony i inwestycji w ten obszar
Unia Europejska podejmuje zdecydowane kroki na rzecz wzmocnienia swojego bezpieczeństwa i uniezależnienia się od dostaw sprzętu wojskowego spoza kontynentu. Komisja Europejska przedstawiła plan ReArm Europe/Readiness 2030 oraz białą księgę dotyczącą obronności, w której wskazuje priorytety procesu dozbrajania kontynentu. Europosłowie podkreślają, że UE musi działać samodzielnie, nie mogąc polegać wyłącznie na decyzjach USA i NATO.
Konsument
Co roku ubywa na świecie około 10 mln hektarów lasów. Walka z wylesianiem i degradacją lasów jest koniecznością

Degradacja lasów i wylesianie stanowi jeden z ważniejszych czynników przyspieszających negatywne skutki zmian klimatycznych. Powstrzymanie tego procesu i regeneracja ekosystemów leśnych to jedne z najskuteczniejszych sposobów ograniczenia emisji CO2. Niezbędne są więc rozwiązania systemowe, które powstrzymają wylesienie, jak rozporządzenie EUDR czy certyfikacja gospodarki leśnej, która potwierdza najwyższe standardy w tym zakresie.
Prawo
Prace nad deregulacją przyspieszają. Przedsiębiorcy wyczekują korzystnych zmian

Większość firm w UE wskazuje przeregulowanie jako przeszkodę dla inwestycji i traktuje je jako największe wyzwanie, przede wszystkim dla konkurencyjności – wskazują badania przytaczane w raporcie Mario Draghiego. Od kilku miesięcy deregulacja jest więc odmieniana przez wszystkie przypadki, zarówno na forum UE, jak i w Polsce. Są też już pierwsze konkretne propozycje uproszczeń.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.