Komunikaty PR

Zastosowanie paskalizacji w przetwórstwie mięsnym

2021-10-19  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.38 MB )

Ewolucja trendów żywieniowych i rosnące potrzeby konsumentów stawiają nowe wyzwania przed producentami wyrobów mięsnych. Świeże, naturalne, pozbawione dodatkowych substancji produkty o wysokiej jakości wpisują się w aktualne oczekiwania świadomych odbiorców, którzy dodatkowo zwracają uwagę na bezpieczeństwo mikrobiologiczne czy wydłużony termin przydatności do spożycia.

Odpowiednie utrwalanie mięsa, a także jego przetworów umożliwia zarówno dłuższe przechowywanie, jak i transport na dalsze odległości. Przekłada się to na sprawne funkcjonowanie procesu zaopatrzenia niezależnie od rejonizacji czy sezonowości. Wraz z rozwojem przemysłu, wzrosła rola utrwalania żywności. Czynnikiem dodatkowo przyspieszającym ten proces jest z kolei rosnąca świadomość samych konsumentów, coraz chętniej sięgających po produkty poddane metodzie HPP, która nie tylko przedłuża ich ważność, ale również zmniejsza ryzyko marnowania się żywności.

Paskalizacja to najnowocześniejsza metoda utrwalania żywności. Jest skuteczną i bezpieczną alternatywą wobec innych sposobów przedłużania przydatności do spożycia, takich jak pasteryzacja lub konserwanty. Ponadto, inaktywuje niebezpieczne patogeny psujące żywność i w odróżnieniu od tradycyjnych metod, nie pozbawia produktu części witamin i substancji odżywczych. W przypadku dań gotowych i produktów mięsnych, w tym wędliniarskich, możemy przedłużyć termin przydatności do spożycia cztero, a nawet pięciokrotnie. W przypadku ryb wędzonych natomiast dwa, trzy razy, ale już świeżość niektórych soków jesteśmy w stanie przedłużyć kilkudziesięciokrotnie – mówi Agnieszka Rembisz, Business Development Director w HPP TradeBridge.

W metodzie HPP używa się wyłącznie wody oraz prądu. Drugim, ekologicznym aspektem wynikającym z przedłużenia przydatności do spożycia jest kwestia marnowania żywności – najwięcej marnuje się właśnie u finalnego konsumenta. Ponadto, paskalizacja inaktywuje drobnoustroje, których stopień jest zależny między innymi od rodzaju i fazy wzrostu mikroorganizmów, parametrów procesu jak wartość ciśnienia, temperatura oraz czas, pH i składu chemicznego żywności.

Niska temperatura obniża jakość produktu spożywczego. Mrożenie nie zatrzymuje także wszystkich procesów utleniania tłuszczy. Paskalizacja zachowuje natomiast cechy świeżego produktu. Dodatkowo, mrożenie w konsekwencji wpływa na dalszą obróbkę oraz wiąże się z ryzykiem związanym z przerwaniem ciągłości niskiej temperatury czy ewentualnym ponownym zamrożeniem. Produkty rozmrożone powinny być wykorzystane i spożyte tego samego dnia – zwłaszcza ryby i mięso, które należy rozmrażać w lodówce. Nie należy natomiast powtórnie zamrażać żywności, ponieważ zwiększa to ryzyko rozwoju bakterii, a także wpływa na utratę witamin i składników mineralnych. Konsumenci z reguły chętniej sięgają po produkty, które wyglądają na świeże, mimo zastosowanej techniki przetworzenia. W przeciwieństwie do klasycznej obróbki termicznej, metoda HPP pozytywnie wpływa na właściwości fizykochemiczne oraz cechy sensoryczne. W rezultacie producent uzyskuje wyrób trwały, przy jednoczesnym zachowaniu i utrzymaniu cennych wartości odżywczych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.