Zgłoś się już teraz do EIT Digital Challenge 2021
EIT Digital Challenge to konkurs skierowany do europejskich firm zajmujących się zaawansowanymi technologiami cyfrowymi. Szybko rozwijające się startupy, które mają już swoich klientów – tzw. scaleups – zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie w ramach jednego z pięciu obszarów tematycznych: Digital Tech, Digital Cities, Digital Industry, Digital Wellbeing i Digital Finance. Trzy najlepsze firmy otrzymają nagrody o łącznej wartości 250 000 euro. Termin składania wniosków upływa 10 maja 2021 r.
„Spośród wszystkich kandydatów wybierzemy 20 firm i zaprosimy je na ekskluzywne wydarzenie, które odbędzie się jesienią, podczas którego wystąpią przed jury składającym się z prestiżowych korporacji i inwestorów” – mówi Shehryar Piracha, dyrektor EIT Digital Accelerator. „Spośród nich zostanie wyłonionych 3 laureatów: jeden zwycięzca i dwóch zdobywców drugiego miejsca. Wszyscy laureaci otrzymają całoroczne i dostosowane do potrzeb wsparcie od EIT Digital Accelerator o wartości 50 000 EUR. Ponadto zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 000 euro”.
Konkurs koncentruje się na przedsiębiorstwach typu „deep tech”, szeroko definiowanych jako firmy technologiczne, mające zróżnicowaną ofertę produktów i wykorzystujące specjalistyczną technologię, która jest często chroniona lub trudna do odtworzenia.
„Naszą ambicją jest pomoc firmom w pokonaniu rozdrobnionego rynku europejskiego, by mogły pomyślnie rozwijać się na całym kontynencie. EIT Digital Challenge jest naszym kluczowym instrumentem do identyfikowania najlepszych europejskich przedsiębiorców zajmujących się technologiami i pomaganie im w pozyskiwaniu funduszy, uzyskiwaniu dostępu do nowych rynków i zwiększaniu skali. Wspieramy ich, aby mogli stać się wiodącymi firmami na rynku globalnym i zwiększać konkurencyjność Europy w dziedzinie cyfrowej” – mówi Chahab Nastar, dyrektor ds. innowacji w EIT Digital.
Przyznanie nagrody EIT Digital Challenge stanowi ważny kamień milowy dla przedsiębiorstw typu scaleup, które mają realne szanse na rozwój i ekspansję międzynarodową.
„Zwycięstwo w EIT Digital Challenge było ogromnym uznaniem dla pracy naszego zespołu, a uznanie przez EIT Digital za najlepszy start-up z branży deep tech w Europie było początkiem naszego rozwoju” – mówi Augustin Marty, CEO i współzałożyciel Deepomatic, który zdobył pierwszą nagrodę w EIT Digital Challenge w 2020 roku.
Od pierwszej edycji w 2014 r. EIT Digital Challenge przyciągnęło ponad 2500 uczestników z całej Europy. Wśród wybitnych zdobywców nagród są firmy zajmujące się technologią cyfrową, które odniosły sukces na arenie międzynarodowej, takie jak: KONUX, Medicus.AI czy SidekickHealth.
Jak wziąć udział?
Termin aplikowania upływa 10 maja 2021. Więcej informacji na temat konkursu, kryteriów oraz samej rejestracji można znaleźć na stronie: www.eitdigital.eu/challenge
Informacje na temat EIT Digital Accelerator
EIT Digital organizuje EIT Digital Challenge i prowadzi EIT Digital Accelerator zapewniając dostosowane do potrzeb wsparcie dla szybko rozwijających się europejskich firm zajmujących się zaawansowanymi technologiami cyfrowymi. EIT Digital pomaga im pozyskiwać kapitał, znajdować klientów i rozwijać się na arenie międzynarodowej, dzięki rozproszonemu zespołowi deweloperów biznesowych i ekspertów ds. pozyskiwania funduszy działających w 10 krajach europejskich. Od 2012 roku EIT Digital Accelerator wspiera startupy i scale-upy z 18 krajów. Zgromadziły one ponad miliard euro w inwestycjach. EIT Digital Accelerator został uznany przez UBI Global za największy na świecie publiczny akcelerator biznesu oraz jako jeden z 4 największych akceleratorów w Europie, według Startup Heatmap Europe.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.