Komunikaty PR

Jak #DajżeKompa obchodzi Dzień Dziecka? Przekazuje kolejne komputery!

2020-06-01  |  16:15
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

W walkę z wykluczeniem cyfrowym włączyło się wiele osób: firmy, osoby prywatne i lokalne media. Potrzeby są jednak wciąż ogromne. –  Do tej pory udało nam się zdobyć blisko 350 komputerów. Większość trafiła już do potrzebujących dzieci. Dziękujemy osobom i firmom, które przekazały swój zbędny sprzęt uczniom i przypominamy, że akcja trwa. Pomóc może każdy. Na stronie internetowej www.dajzekompa.pl zarejestrowało się w sumie ponad 1300 potrzebujących, a to znaczy, że brakuje nam jeszcze kilkuset komputerów – mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run, która patronuje całej akcji.

Dzieje się dużo dobrego!
W ostatnich dniach organizatorzy mają wiele powodów do radości. Firma Luxoft przekazała aż 100 komputerów i 200 monitorów, zaznaczając, że to jeszcze nie ostatnie słowo w sprawie ich udziału w akcji. 20 z komputerów przekazanych przez firmę zostanie dziś dostarczona dzieciom z Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Socjoterapeutycznych w Krakowie. Placówka prowadzi internat i świetlicę. Mają sprzęt, ale stary i w większości niesprawny. ­– Bardzo cieszymy się, że możemy brać udział w tak wspaniałej inicjatywie i w tych trudnych czasach dać dzieciakom możliwość pracy i nauki z domu – mówi Łukasz Macuda, dyrektor zarządzający Luxoft Poland.

W akcję angażują się kolejne firmy. Swoje komputery przekazały: Intive, Compact Solutions, Grand Parade, Printbox i Altimi Solutions. Duża ilość komputerów wymaga specjalnego przewozu do firmy serwisującej, w czym pomaga lokalny Traficar. Chroniąc dane, przedsiębiorstwa często przekazują sprzęt bez dysków twardych, a niektóre z komputerów, które trafiają do #DajżeKompa wymagają uzupełnienia także o inne moduły. Znalazło się jednak na to rozwiązanie. Do grona współorganizatorów akcji niedawno dołączyła firma Zooplus, która nie tylko dała środki na zakup brakujących elementów, ale też bardzo aktywnie pomaga w działaniach całej akcji. Firma Koneser pomogła zwiększyć widoczność akcji w mieście, tworząc reklamy cyfrowe.

W tym miesiącu udało się także przekazać dużą ilość komputerów dla Szkoły Podstawowej nr 132 w Tyńcu. W wydarzeniu uczestniczyły lokalne media. – Mamy w domu jeden komputer i teraz korzystamy z niego wszyscy razem, jest nas trójka. Korzystaliśmy też z tableta, ale czasami pewne strony mi nie wchodziły – słyszymy w jednej z wypowiedzi dziecka nagranej na miejscu wydarzenia. Jedna z mam dodaje, że do tej pory mieli pożyczony komputer, teraz ich nauka z domu będzie ułatwiona. Wielu rodziców wypowiada się także na fanpage akcji, dziękując poprzez wiadomości, a także przesyłając zdjęcia dzieci uczących się przy nowym sprzęcie.

Darczyńcy pilnie poszukiwani

#DajżeKompa nadal szuka darczyńców oraz prosi o wsparcie. Choć akcja ma już swoje małe sukcesy potrzeby są wciąż ogromne. Pomóc może każdy, przedsiębiorca lub osoba prywatna. Minimalne wymagania nie są wygórowane, sprzęt musi działać i być w stanie obsłużyć podstawowe programy umożliwiające prace zdalną. Logistyką przedsięwzięcia zajmuje się akcja #DajżeKompa, do zadań darczyńcy należy jedynie zarejestrowanie się na stronie internetowej w zakładce „PODARUJ KOMPA”, zapakowanie sprzętu i nadanie go w najbliższym paczkomacie. Następnie komputery zostają wyczyszczone z danych i przygotowane do spełniania wymogów nauki zdalnej. Dzięki zweryfikowanym danym sprzęt trafia do najbardziej potrzebujących. Organizatorzy akcji apelują o wsparcie uczniów i nauczycieli. Co ważne, komputery pozostaną z nimi na zawsze i będą pomagały w efektywnej nauce, zmniejszając skalę wykluczenia cyfrowego w Polsce.

Jak to się zaczęło?

Akcja nabrała rozgłosu i tempa w kwietniu. Działania krakowskich firm-ochotników wspierane są cały czas przez Urząd Miasta Krakowa i Fundację Poland Business Run. Do współorganizatorów (Talent Alpha, BKode, Fixit, SSW Pragmatic Solutions, InPost oraz Zooplus) dołączają firmy, które w swoich zasobach mają znaczne ilości zbędnego, ale sprawnego sprzętu komputerowego. Akcja ma też wielu cichych bohaterów, ponieważ ogromną rolę w całym procesie przekazywania komputerów mają osoby prywatne.

– Zachęcam kolejnych przedsiębiorców i wszystkich ludzi dobrej woli do przyłączania się do naszej akcji #DajżeKompa. Wielu z nas posiada nieużywane od miesięcy komputery czy tablety, którym możemy nie tylko dać drugie życie, ale przede wszystkim – pomogą one uczniom w ich edukacji – mówi Ewa Całus, Dyrektorka Wydziału Edukacji UMK.

Więcej informacji na temat wysyłki sprzętu, minimalnych wymagań, a także kwestii prawnych na stronie www.dajzekompa.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać! Biuro prasowe
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które
Edukacja UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
2024-12-28 | 01:00

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0

Po maszynie parowej, elektryczności i komputerach - rozwój biotechnologii, nanotechnologii i sztucznej inteligencji ma być punktem zwrotnym w historii ludzkości. Zmiany gospodarcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.